Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Det står at jeg har skatteklasse 1 og under der står samboers fødselsnummer. Samboer som står oppført flyttet ut i mars i fjor og jeg har siden den gang vært aleforsørger for våre to barn. Dette har jeg dokumentasjon på (meklingsattest, eks samboers flyttemelding o.l.). Aleneforsørgere skal vel skattes i klasse 2? Hvor opplyser jeg om at samboer som står oppført med personnummer flyttet ut i mars 2012 og hvordan "ber" jeg om skatteklasse 2? AAP er min "arbeidsinntekt" + overgangsstønad så jeg er relativt lavtlønnet da jeg lever på minstesatser. Kan du hjelpe meg? Anonym poster: 174fa55e9e15904d4052f02da491d224
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Jeg trodde ikke du kunne bytte skatteklasse før året etter at du har blitt alene, siden du ikke har vært alene hele 2012 får du derfor ikke skatteklasse 2 før i 2013. Men kan hende jeg har misforstått helt så det lønner seg nok å sjekke det opp. Vet ihvertfall at det gjelder andre veien, søsteren min hadde nemlig tenkt å flytte sammen med kjæresten sin i desember men ble rådet til å vente til over nyttår. For om han flyttet inn før nyttår ville hun bli oppført med samboer for hele 2012.. Anonym poster: 4f0b79bfa0dd1b3a796797f1d6f8aea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå