Gå til innhold

Noen som har oppdaget graviditet sent?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt var du på vei når du fant det ut? Hadde du symptomer på graviditet? Blødninger?

 

Har plutselig fått for meg at jeg kan være gravid. Hadde forklart mye, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt tanken før nå. Har følt meg uvel en god stund, er trøtt, spiser lite/ dårlig matlyst, fått kviser, gått ned i vekt, menssmerter osv

Hvis jeg er gravid er jeg mellom 13 og 16 uker regnet etter siste samleie.

Har hatt mensen både feb og mars, men ikke som vanlig, blør litt og stopper før det blør litt igjen.

 

Håper noen har erfaring eller råd, har ikke nerver til å teste..

 

 

 

 

 

Anonym poster: a968f4344294cdd21b67c14e5d4318bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det eneste og beste svaret er å teste.

Skrevet

Kan svare på spørsmålene, men eneste måten du får et svar er å ta en test.

 

Men jeg var 23 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid. Ingen symptomer før uke 23, da jeg kjente bevegelser i magen og litt halsbrann. Hadde ingen blødninger, men det var normalt for meg med mensen kun to ganger i året.

 

Men utifra symptomene du har kan de jo være både graviditet og tusen andre ting.

 

Anonym poster: c932f7d1aad8970e61f966c54e245c25

Skrevet

Jeg var 14 uker med nr to for det gikk et lys opp for meg. Snodige greier, for med nr 3 kjøpte jeg test etter en uke fordi jeg visste jeg var gravid. Nr 1 var planlagt, så det er litt annerledes. Nr 2 og 3 kom som julekvelden på den berømte kjerringa;-)

 

Anonym poster: e4e21fd92044f67a222280f4a9705f95

Skrevet

var i uke 12/13 da vi fant ut, har mensen max 4 ganger i året så det var ingenting som gjorde at jeg burde skjønt det.

hadde ingen symptomer før jeg var i uke 25 eller no, så i uke 12/13 var jeg helt clueless...var faktisk min samboer som mente jeg burde ta en test fordi han syntes jeg hadde forandret meg litt i det siste, det mente jo jeg bare var vrøvl. "skal ta en test jeg ja!" for å vise deg at dette er tull liksom...ja, det var ikke så veldig mye tull, jeg fikk litt sjokk - samme fikk sambo :P

junior kom i romjula i fjor ;)

som de sier over her, ta en test - det er den eneste måten å finne det ut på.

 

Anonym poster: 98f9465123960553f22e7315423d5af2

Skrevet

Gikk dere på prevensjon? Hvorfor så sjelden mens?

 

Anonym poster: 6ba54790cf7395987f705b072605f8a6

Skrevet

Gikk dere på prevensjon? Hvorfor så sjelden mens?

 

Anonym poster: 6ba54790cf7395987f705b072605f8a6

 

Ikke hormonprevensjon, kun kondom.

Har aldri turt å si til det til noen at jeg kun har hatt mensen 6-7 ganger i mitt - hva kan grunnen være liksom?

Ganske flaks at jeg ble gravid i utgangspunktet.

 

#3

 

Anonym poster: c932f7d1aad8970e61f966c54e245c25

Skrevet

Hvor langt var du på vei når du fant det ut? Hadde du symptomer på graviditet? Blødninger?

 

Har plutselig fått for meg at jeg kan være gravid. Hadde forklart mye, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt tanken før nå. Har følt meg uvel en god stund, er trøtt, spiser lite/ dårlig matlyst, fått kviser, gått ned i vekt, menssmerter osv

Hvis jeg er gravid er jeg mellom 13 og 16 uker regnet etter siste samleie.

Har hatt mensen både feb og mars, men ikke som vanlig, blør litt og stopper før det blør litt igjen.

 

Håper noen har erfaring eller råd, har ikke nerver til å teste..

 

 

 

 

 

Anonym poster: a968f4344294cdd21b67c14e5d4318bc

 

Kan du ikke ta en test da. Kjente jeg ble litt spent på dine vegne nå

 

Anonym poster: 55020c2a26c0d9529a7e936dcc7ffbf7

Skrevet

Kan svare på spørsmålene, men eneste måten du får et svar er å ta en test.

 

Men jeg var 23 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid. Ingen symptomer før uke 23, da jeg kjente bevegelser i magen og litt halsbrann. Hadde ingen blødninger, men det var normalt for meg med mensen kun to ganger i året.

 

Men utifra symptomene du har kan de jo være både graviditet og tusen andre ting.

 

Anonym poster: c932f7d1aad8970e61f966c54e245c25

 

Oi, ikke før i uke 23, det må jo ha vært litt sjokk :)

 

Anonym poster: 55020c2a26c0d9529a7e936dcc7ffbf7

Skrevet

Kan svare på spørsmålene, men eneste måten du får et svar er å ta en test.

 

Men jeg var 23 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid. Ingen symptomer før uke 23, da jeg kjente bevegelser i magen og litt halsbrann. Hadde ingen blødninger, men det var normalt for meg med mensen kun to ganger i året.

 

Men utifra symptomene du har kan de jo være både graviditet og tusen andre ting.

 

Anonym poster: c932f7d1aad8970e61f966c54e245c25

 

Oi, ikke før i uke 23, det må jo ha vært litt sjokk :)

 

Anonym poster: 55020c2a26c0d9529a7e936dcc7ffbf7

 

DET var det. Rakk aldri å kjenne på at jeg ble lei av å være gravid, hvert fall - sånn som de fleste jeg kjenner har følt på :P

 

Anonym poster: c932f7d1aad8970e61f966c54e245c25

Skrevet

Jeg oppdaget det, eller det ble oppdaget for meg, da jeg var i uke 35+0. Jeg hadde da hatt én veldig kraftig mens (trodde det var mens) og noen små underveis i svangerskapet.

Fastlegen min henviste meg til ultralyd med mistanke om svulst i magen.

Jeg kjente ikke bevegelser før uke 37 ca. Barnet var veldig liten for alderen frem til da.

Jeg hadde aldri trodd det var mulig om jeg ikke har opplevd det selv. Jeg ble fortalt at det er 3-4 slikte tilfeller på dette lille lokalsykehuset, så det er ikke et unikt fenomen, selv om det ikke er det mest vanlige.

Ta en test, hvis du tror du kan være gravid. Det er kjekt å ha litt tid på seg hvis det skulle vise seg at du har en liten luring i magen..

 

Lykke til :)

Skrevet

Har du tatt test i dag hi?

 

Anonym poster: 55020c2a26c0d9529a7e936dcc7ffbf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...