Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Vi har to barn, en gutt på 9 og ei jente på 3.5. I huset hvor vi bor er det bare to soverom, uten mulighet til å "lage" et rom ekstra. Sønnen vår har det største rommet, mens jeg, samboer og datteren vår deler det minste. Jeg har lyst til å bytte rom med sønnen vår, så vi tre får det største og han det minste. Tenkte å si vi skulle lage et "stor gutt/liten ungdom" rom til han... Men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet... Er det "slemt" av meg?? Anonym poster: dadf01aa2162903c9fda2807d9fc7b7b
Tarssan Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Nei det er ikke slemt av deg. I en familie må man finne de løsningene som passer samlet best for alle. Syns det vsr en god ide å presentere det på den måten du sa
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Ja, må legge det fram slik, så han ikke føler at vi bare tar rommet hans... Han bruker ikke rommet så veldig ofte uansett, og på rommet til sønnen min er det en innebygd dobbeltseng i veggen, slik at datteren vår sin seng får fint plass i tillegg til leker og stas... Hi Anonym poster: dadf01aa2162903c9fda2807d9fc7b7b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor skulle det være urettferdig at et dere som er 3 får det største rommet? Hadde det vært mitt hjem hadde enten gutten måtte dele rom med lillesøster eller han fikk ha det minste rommet alene. Rett og slett for det er det som blir mest riktig i mine øyne. At et barn skal ha mer plass å boltre seg på, en 2 voksene og et barn har til sammen er vel mye mer urettferdig om du skal bruke slike ord En 9 åring forstår om du forklarer hvorfor og det kan hende han blir veldig fornøyd med å skulle bytte om du lar han være med å bestemme i oppussing av det rommet han skal ta over. Min erfaring er at det sjelden er størrelsen som gjør at barna vil ha et spesielt rom og de kan være strålende fornøyd med et mindre rom om det er tilrettelagt for barnet Anonym poster: 109fd92f49941c262e0af8c0010d77ec
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 jeg tror jeg hadde valgt å la gutten beholde rommet, men med en annen løsning . Det kan bli fort folksomt på foreldreværelset når jenta begynner å bli eldre, så jeg hadde tatt det store rommet, revet den innbygde dobbelsenga, delt rommet i to med maling, slik at gutten har gutterom på den ene siden og jenta har jenterom på den andre. Det kan gjøre det enklere for alle. Anonym poster: 758deb2d3b62c3f88c7f9ac0b8f669e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå