Gå til innhold

Barselstreff på hs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner det å bli "ut"?? Fødte i januar og på hjemmebesøket spurte hs om jeg ville være med i gruppa og det ville jeg gjerne. På første gruppe var vi kun tre og ble fortalt at det var vanskelig å få mange nok deltakere siden det ikke var så mange som var interessert i tradisjonell barselsgruppe lenger. "Folk dannet gjerne sine egne grupper basert på nett, FB, bekjente etc" sa hun. Bor i en middels stor by og ble litt overrasket...

Anonym poster: da604f605122ff5caaea3fd861357786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist hvis det blir slik, for på den måten faller de jo utenfor de som virkelig hadde hatt behov for et nettverk og nye venner.

På helsestasjonen her hvor jeg bor blir alle kalt inn i barselgrupper, helsestasjonen arrangerer fire tematreff og utover det er det opp til deltakerne selv om de vil gjøre ting sammen utenom.

Anonym poster: 8c4bf1c81f1935da8d761f7beb25445e

Skrevet

Jeg orket ikke nå når jeg fikk nr 2. Prøvde med nr 1, men for meg passet det ikke. Eneste vi hadde til felles var ca like gamle barn, og det å prate om tenner, nattevåk og bæsj ble litt kjedelig for meg gitt ;)

Anonym poster: 9af670122fe668d38df416283583d84c

Skrevet

Vel, helsesøster har ikke noe å tilby meg som mor fordi jeg har tilsvarende samne utdanning som henne og vel så mye erfaring. Så jeg er kun med på barselgruppe for å treffe andre mødre. Klarer meg fint uten helsesøsters råd i en barselgruppe.

Anonym poster: cf80f7ceec3f8c27e9cde31e3d243b8c

Skrevet

Vel, helsesøster har ikke noe å tilby meg som mor fordi jeg har tilsvarende samne utdanning som henne og vel så mye erfaring. Så jeg er kun med på barselgruppe for å treffe andre mødre. Klarer meg fint uten helsesøsters råd i en barselgruppe.

Anonym poster: cf80f7ceec3f8c27e9cde31e3d243b8c

Det kan jeg skjønne, er litt i samme situasjon jeg så er ikke rådene jeg er interessert i. Men hvis man mangler eget nettverk blir det litt vanskelig å bli kjent med andre mødre hvis ikke folk lenger "gidder" å være med.

Anonym poster: da604f605122ff5caaea3fd861357786

Skrevet

Håper ikke det er ut. Skal ha første møte i barselgruppe på torsdag. Gleder meg masse til å treffe andre og finne på litt. Mitt nettverk ellers med venner og bekjente er jo på jobb på dagtid, så jeg har alltid vært litt avhengig og av barselgruppen. Når jeg fødte første barnet vårt kjente jeg knapt noen på dette stedet, så det er faktisk min første barselgruppe som har gitt meg et nettverk her. Gruppe nummer to har jeg ikke kontakt med i dag, men det var kjempe hyggelig å gå på cafe, babykino, gå tur og mye annet det knappe året jeg var hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...