Gå til innhold

Noen som har hatt vellykket vendingsforsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om at de skal prøve å snu babyen, men at sjansen for at det blir keisersnitt var stor.

Noen som vil dele erfaring?

Anonym poster: 9b9dc45e7923fbf5164adb21cfc6a314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har erfaring?

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Min første lå med rompa ned, legen ville hele tiden vente og se og trodde nok at han skulle snu seg. Men, det gjorde han ikke å da var det gått for lang tid, så han kunne ikke bli snudd på sykehuset heller...

Jeg hadde bekken problemer og gikk til fysioterapi, jeg "klaga" litt til henne og hun gav meg ett tips. Hun lovte ingen ting, men hadde før vært med på at det virka.

Jeg skulle ligge i bro i 10 minutter!! Og det er ikke lett etter par uker før termin, men sammen med mannen min fikk jeg det til. Han løfte meg opp i bro posisjon, å la masse dyner og puter under ryggen min slik at jeg skulle klare å holde posisjonen i 10 min. Jeg kjente ingenting, men 2 dager etter på var jeg på kontroll å da hadde han snudd seg! : )

Om det var tilfeldig eller ikke, hva vet jeg. Men, uansett hvert ett forsøk!

Lykk til !

Skrevet

Jeg hadde et vellykket vendingsforsøk i uke 38. Det hele var over i løpet av et par minutter. Aldri fare for keisersnitt. Hun ble liggende i hodeleie frem til fødsel.

Skrevet

Denne tråden er spennende synes jeg, handler om yogaøvelser og akupunktur for å vende...

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144034716-akupunktur-for-a-pr%C3%B8ve-a-snu-barnet/page__p__145214562#entry145214562

Jeg er rhesus minus og mannen er pluss så da var det helt uaktuelt med vendingsforsøk, det er ganske vanlig av blod strømmer "feil vei" i navlestrengen under vending og da ville jeg garantert begynt danne motstandsstoffer om ungen er rhesus pluss. Men hos meg snudde babyen seg selv i uke 36...

Anonym poster: 4f247282b18f163eff00c1b9526cf8fa

Skrevet

Takk for innspill :)

Er litt over 37 uker og dette er mitt andre sete/tverrleie barn. Babyen nå ligger helt likt som min førstefødte gjorde og der kom det noen føtter ut når vi tok ks sist.

Spent på hvordan det kommer til å gå og om vi får møte vårt andre barn denne uken.

Skrevet

Oj, seteleie to ganger! Jeg er så spent på hvordan denne baby nr 2 ligger, da førstemann lå i sete heeele veien... forsøkte vending i uke 38 (de oppdaget seteleiet sent), men han rikket seg ikke av flekket. Så ikke vellykket for min del. Det er 50/50 sjans for at det går (litt mindre sjans for førstegangsfødende, men nå er jo du annengangs). Jeg synes vendingsforsøket var kjempeubehagelig, mest fordi jeg måtte ligge "opp ned" - dvs med hodeenden lenger ned enn fotenden, så han skulle skli litt ut av bekkenet av seg selv (lå veldig dypt). Det var ikke noe digg med spisse fingre inn i magen heller, men ikke noe "innvendig" ubehag iallefall... men babyen ble kjempestressa når de forsøkte å snu han, pulsen var skyhøy. Det var litt ekkelt. Jeg kommer ikke til å prøve vending igjen dersom også denne luringen setter seg med rompa ned. Lykke til da!

Skrevet

Og enig med hun over her som sier at du kan prøve å stå i bro!! Sykeshuset tipset meg om å krabbe på alle fire (yeah right 2 uker før termin liksom, jeg la på meg 17 kg og hadde bekkenløsning)... eller prøve å ligge med bena oppetter veggen. Det var litt mer behagelig iallefall, men babyen snudde seg ikke uansett da.. ;-)

Skrevet

Oj, seteleie to ganger! Jeg er så spent på hvordan denne baby nr 2 ligger, da førstemann lå i sete heeele veien... forsøkte vending i uke 38 (de oppdaget seteleiet sent), men han rikket seg ikke av flekket. Så ikke vellykket for min del. Det er 50/50 sjans for at det går (litt mindre sjans for førstegangsfødende, men nå er jo du annengangs). Jeg synes vendingsforsøket var kjempeubehagelig, mest fordi jeg måtte ligge "opp ned" - dvs med hodeenden lenger ned enn fotenden, så han skulle skli litt ut av bekkenet av seg selv (lå veldig dypt). Det var ikke noe digg med spisse fingre inn i magen heller, men ikke noe "innvendig" ubehag iallefall... men babyen ble kjempestressa når de forsøkte å snu han, pulsen var skyhøy. Det var litt ekkelt. Jeg kommer ikke til å prøve vending igjen dersom også denne luringen setter seg med rompa ned. Lykke til da!

Hadde ikke trodd begge skulle legge seg likt. Så er veldig spent på hvordan det går. Men skal prøve alle triks :)

Takk :)

Skrevet

På Ullevål prøver de ikke lenger å snu babyer grunnet riskene forbundet med det.

Jeg prøvde akupunktur og varmebehandling av lilltån (sant!) for å få min første til å snu seg. Det hjalp ikke. :)

Spurte min meget dyktige Ashtanga-instruktør om det med bro, men han bare lo og sa at det trodde han ikke på...

Ble planlagt ks og det var en fin opplevelse!

Skrevet

Hadde ikke trodd begge skulle legge seg likt. Så er veldig spent på hvordan det går. Men skal prøve alle triks smile.png

Takk smile.png

Det har vel med fasongen på livmor og bekken å gjøre, trodde sjansen for seteleie på nytt var ganske stor når man har hatt det før?

Skrevet

Her er det også seteleie på andremann. Første snudde seg til hodeleie i uke 36, så venter i spenning med denne. Er i uke 33 nå. Veldig usikker på hvordan jeg stiller meg til vendingsforsøk om dette blir aktuelt.....

Anonym poster: 81c3d8254d2accb1c3f3daa48a863ec4

Skrevet

Å.....jeg skal få vite om de tør å vende hos meg i morgen. Ligger med setet utenfor bekkenet og bena godt ned, så de var veldig usikre. Skulle være to leger tilstede samt narkoselege, så føler meg trygg uansett

Skrevet

Vellykket snuing med førstemann her. De tok ctg før og etter, men hørte aldri noe om fare i forbindelse med snuingen. Men så er det skikkelig lenge siden da. Snudde i uke 35 og tassen ble liggende rette veien etterpå.

Skrevet

Hadde ikke trodd begge skulle legge seg likt. Så er veldig spent på hvordan det går. Men skal prøve alle triks :)

Takk :)

Det har vel med fasongen på livmor og bekken å gjøre, trodde sjansen for seteleie på nytt var ganske stor når man har hatt det før?

Godt mulig det ja.. de sier så mye forskjellig, men dersom seteleiet skyldtes fasong på livmor sist gang (for mitt vedkommende), vil nok også denne legge seg feil vei. Jeg vet ikke hvorfor gutten la seg i sete, men jeg har smalt bekken, og det kan visst være en årsak. Blir fulgt opp med ekstra ul når det nærmer seg slutten så får vi se.

Anonym poster: 3f4d0a279b8f17249c2e82edb94a5578

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...