Gå til innhold

Det er så lite liv her inne! ;)


Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere da? Noen som har vært på tidlig UL? Flere som sliter med voldsom kvalme og er sykmeldt av en eller annen grunn?

 

Jeg skal til tidlig UL, men vet ikke når enda. Grunnen er en abort i februar og at jeg ble gravid like etterpå. Har også hatt en blødning, så da vil jeg naturligvis forsikre meg om at alt er bra inni der :)

 

Er sykmeldt denne uka p.g.a kvalme og har ikke vært på jobb siden før påske nå... Kjedelig å bare gå hjemme, men greier jo ingenting heller. Ikke en gang å levere/hente minsta i barnehagen går bra.

 

Nå gleder jeg meg bare veldig til kvalmen forsvinner og jeg har nok energi til å glede meg over våren! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 + 3 i dag. Ringte kommende bæsteføreldra, tanter, onker, oldeforeldre OG tippoldemor i helgen! Stormende jubel i familien denna hælga, med andre ord <3

 

Gleda mæ tell UL 18. april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det er mer liv i magene rundt omkring enn i denne gruppa ;)

 

8+5 i dag, formen er bra og jobben går fint. :) Skal til første legekontroll neste uke, men hun har ikke UL, og det er vel ingen vits i å be henne høre etter hjertelyd 10+1? Skal til duo-test uke 12, så jeg får vente til da med å få se lille mini <3

 

Ikke fortalt til noen ennå, gruer meg litt... Nr 3 og litt attpåklatt... Men i høyeste grad planlagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i hvertfall veldig dårlig med formen! Er kvalm og sliten hele tiden, og orker ikke mat eller drikke. Er konstant sulten, en ond sirkel:-( Får meg ikke fri og dette var mye energi altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SiljeSol: Åååh, det hørtes koselig ut :) Vi har kun sagt det til min mamma og til eldstebarnet vårt. Han håper på nytt småsøsken i bursdagsgave ;) Regner med jeg får UL i løpet av neste uke jeg også. Håper i hvert fall det!

 

Møøø: Hvor gamle er de du har fra før? Våre er snart 5 og 7,5 år, så føles nesten som attpåklatt dette også, hehe. Men i høyeste grad planlagt, så vi gleder oss veldig alle mann! Synes det er ekstra koselig når de andre barna er så store og skjønner så mye :)

 

Studentmamma22: Uff, jeg føler med deg... Får i meg mye mindre mat enn kroppen min egentlig trenger jeg også. Konstant sulten, men lite som frister og brekker meg nesten bare jeg tenker på mat. Men håper det går seg til for oss begge snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvordan og når tenkte dere å røpe graviditeten for alle dere kjenner? Vet mange er motstander av å annonsere på facebook, men jeg synes det er koselig ;) Bare begynte å tenke på hvordan vi skal gjøre det og når. Er vel like greit å vente til etter ordinær UL kanskje, så kaaaanskje vi skal avsløre kjønn også, hvis vi finner ut. Synd det er så lenge til juni!

 

Og apropos dårlig form: I dag har jeg faktisk klart å få i meg ei brødskive med speilegg! Jippi for næring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Tredjemann på vei :D' timestamp='1365494664' post='145235386]

Forresten, hvordan og når tenkte dere å røpe graviditeten for alle dere kjenner? Vet mange er motstander av å annonsere på facebook, men jeg synes det er koselig ;) Bare begynte å tenke på hvordan vi skal gjøre det og når. Er vel like greit å vente til etter ordinær UL kanskje, så kaaaanskje vi skal avsløre kjønn også, hvis vi finner ut. Synd det er så lenge til juni!

 

Og apropos dårlig form: I dag har jeg faktisk klart å få i meg ei brødskive med speilegg! Jippi for næring :P

 

Husk: Det spælla ingen rolle kordan du sir det - budskapet e fantastisk hyggelig uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det er mer liv i magene rundt omkring enn i denne gruppa ;)

 

8+5 i dag, formen er bra og jobben går fint. :) Skal til første legekontroll neste uke, men hun har ikke UL, og det er vel ingen vits i å be henne høre etter hjertelyd 10+1? Skal til duo-test uke 12, så jeg får vente til da med å få se lille mini <3

 

Ikke fortalt til noen ennå, gruer meg litt... Nr 3 og litt attpåklatt... Men i høyeste grad planlagt :)

 

Æ hørte hjertelyd med Angelsounds forrige onsdag (i dag e æ 10+4), så det e ikke umulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter ikke så mye med selve kvalmen, den går over når jeg tvinger i meg mat og ikke går for lenge mellom måltidene..

 

Det største problemet mitt er at jeg er såååå trøtt. Har null energi og er like trøtt etter 10 t med søvn som før jeg sov. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. Har ikke lyst til å sykemelde meg heller, selv om det nesten er eneste muligheten jeg har nå.. Jobber turnus i tillegg så det blir mye "snuing" av døynet.. Men krysser fingrene for at det snaaart blir bedre.. Er bare kvinner på arbeidsplassen og det blir fort "snakk i gangene" om noen plutselig er borte noen uker fra jobb... Har ikke lyst å fortelle at jeg er gravid enda.. Er bare 8+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til å skrike det ut til hele verden! :-D Dette er tross alt vårt første planlagte barn, men vår første var like velkommen selv om jeg og pappaen måtte bo fra hverandre det første leveåret hennes. Er ordentlig glad jeg får hjelp i spedbarnsperioden denne gangen :-) Men nei, har ikke fortalt det til noen andre enn min mamma og svigermor. Klør litt i fingra, har lyst til å si noe til de nærmeste venninnene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Tredjemann på vei :D' timestamp='1365492279' post='145235280]

Møøø: Hvor gamle er de du har fra før? Våre er snart 5 og 7,5 år, så føles nesten som attpåklatt dette også, hehe. Men i høyeste grad planlagt, så vi gleder oss veldig alle mann! Synes det er ekstra koselig når de andre barna er så store og skjønner så mye :)

 

 

De vi har fra før er 6,5 og 9 år, men tenker bare at vi vil får masse hjelp fra dem når vi får baby i hus :) Har ikke fortalt noe til dem ennå, tror ikke de klarer å holde det hemmelig... hehe... Så vi må nok vente litt til med å si noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det er mer liv i magene rundt omkring enn i denne gruppa ;)

 

8+5 i dag, formen er bra og jobben går fint. :) Skal til første legekontroll neste uke, men hun har ikke UL, og det er vel ingen vits i å be henne høre etter hjertelyd 10+1? Skal til duo-test uke 12, så jeg får vente til da med å få se lille mini <3

 

Ikke fortalt til noen ennå, gruer meg litt... Nr 3 og litt attpåklatt... Men i høyeste grad planlagt :)

 

Æ hørte hjertelyd med Angelsounds forrige onsdag (i dag e æ 10+4), så det e ikke umulig :)

 

Ja, vet det er mulig, men tror ikke min lege pleier å høre etter så tidlig... Pga faren for å ikke finne noe og da gjøre den vordende mor engstelig... Skal be pent jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det er mer liv i magene rundt omkring enn i denne gruppa ;)

 

8+5 i dag, formen er bra og jobben går fint. :) Skal til første legekontroll neste uke, men hun har ikke UL, og det er vel ingen vits i å be henne høre etter hjertelyd 10+1? Skal til duo-test uke 12, så jeg får vente til da med å få se lille mini <3

 

Ikke fortalt til noen ennå, gruer meg litt... Nr 3 og litt attpåklatt... Men i høyeste grad planlagt :)

 

Æ hørte hjertelyd med Angelsounds forrige onsdag (i dag e æ 10+4), så det e ikke umulig :)

 

Ja, vet det er mulig, men tror ikke min lege pleier å høre etter så tidlig... Pga faren for å ikke finne noe og da gjøre den vordende mor engstelig... Skal be pent jeg ;)

 

Skulle tru dæm ville gjør alt førr å få dæ tell å slapp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men man slapper jo ikke av om man ikke finner lyd... ;) Men er ikke bekymret av natur, så jeg er ikke redd for at mini ikke har et bankende hjerte;) Bare mener å huske at legen min sa for 7 år siden at hun ikke hørte etter hjertelyd før etter en viss uke. Det var ikke så tidlig som uke 10 hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man så tidlig i svangerskapet ofte hører sin egen puls?

 

Det e stor forskjell på din egen og fosteret. Fosteret sitt hjerte slår kjempefort å e en litt forskjellig lyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette med å lytte etter hjertelyden er veldig individuelt fra lege til lege, ang. hvor tidlig de vil gjøre det. De fleste vil nok vente til 11-12 uker tror jeg, da de fleste har sin første ordentlige kontroll. Da jeg var til første kontroll i mitt 2.svangerskap ble jeg veldig overrasket da vikarlegen ville lytte etter hjertet så tidlig, for da var jeg maks 10 uker. Fant heldigvis lyden ;)

 

Akkurat lyden av hjertet stresser jeg ikke noe med, men så vil jo jeg få tilbud om tidlig UL snart, så da får jeg heldigvis se om hjertet slår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i siljesol :-) Noen her som har hørt noe/prøvd å lete etter hjertebank i uke 7+4/7+5 med Angelsound?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde 7+2 et eller annet.. Fant ikke noe lyd annet enn min egen puls :) Fikk se hjertet banke 7+6 på UL :) Prøvde igjen i dag 8+1, men fortsatt for tidlig her :) Tenker å vente til uke 12 før jeg prøver igjen.

 

Formen er ganske crap. Sulten hele tiden, men apetitten er dårlig. Spyr akutt hvis det romler i magen. Spyr etter jobb av at jeg er sliten. Kondis som om jeg bærer på 100 kg ekstra. Håper kvalmen avtar om en 3 uker, det jeg er mest bekymra for er faktisk tennene mine, så prøver å holde meg så lenge som mulig med å spy. Skyller munnen etterpå flere ganger med vann og spyler rundt inni der. Unngår å drikke for mye juice eller pusse tenner rett etter (tips fra venninne som er tannlegeassistent).

 

Vi får prøve å holde litt liv her, men for min del orker jeg ikke så mye BIM for tiden pga. formen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydde for første gang i dag... Ikke bare oppi do dessverre :( Var jo akkurat det jeg hadde tenkt i dag tidlig, å vaske doen før jeg skulle på jobb :P Blæh... Var litt for uforsiktig da jeg pussa tenner, og denne gangen gikk det ikke bra gitt... Men som sagt, første gang i dag, så da klager jeg ikke. Er 9+1 i dag, 1 uke til første kontroll hos legen :)

 

Mannen min er veldig imot at vi forteller om graviditeten til noen ennå. Men jeg har så lyst... Hvertfall å innvie noen få... Om det nå skulle gå galt så er det jo greit å kunne ha noen å snakke med da også, ikke sant?

 

Så kos å få se et lite bankende hjerte på UL Fiemamma :D 3 uker og 1 dag til jeg får se mitt lille nurk <3

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så kjempe lyst til å dra på tidlig ul. Vil så gjerne se den lille spiren, og finne ut om det er én eller to! Magen har vokst en del og siden jeg mistet flere egg for hver gang jeg hadde eggløsning, er nok sjansen der. Mange tvillinger i familien også. Noen andre som mistenker noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har tenkt på at det kanskje var en tvilling som glapp unna da jeg fikk den blødningen i uke 4-5, men ellers mistenker jeg ikke noe sånt. Magen ser riktignok kjempediger ut på kveldstid, men tror nok det skyldes andre ting, hehe :P

 

Jeg var imidlertid tvilling selv, frem til uke 8-9, men mamma mistet den andre. Hun mistenker at hun mistet en tvilling da hun gikk med ett av mine søsken også, så kan jo være det er litt arvelig..? Ellers er det kun et par tvillinger blant tremenningene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har vært veldig dårlig par uker nå og siste uken spydd flere ganger på jobb....hvor grensen å sykemelde seg? Har litt problemer å gjøre det og presser meg gjennom hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har vært veldig dårlig par uker nå og siste uken spydd flere ganger på jobb....hvor grensen å sykemelde seg? Har litt proble

mer å gjøre det og presser meg gjennom hverdagen.

 

 

Det er nok veldig individuelt og kommer an på hva du jobber med. Du får lytte til kroppen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger i søskenflokken til bestemor, håper virkelig ikke det er mer enn 1 der, har vært veldig i tvil om vi faktisk skal ha nr 3, så det holder med en ja!! Men synes jeg har fått mye mage til at jeg kun er 9+3 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...