Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Hvilket parti håper du vinner stortingsvalget i høst? Og hvorfor? Anonym poster: 1271b9e1bd6697c49c750dcfba1bcc42
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Høyre. Vi trenger et nytt styre ganske desperat nå og Stoltenberg har vist at det eneste han kan er å gjøre vennetjenester. Anonym poster: bf47b9968f22f8828747c615b2e9f169
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Helt klart Høyre. Har rett og slett fått nok av ap & co. Anonym poster: d06f845bc84fea4ced100e0c7a451d24
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Problemet er at alle partiene inngår i koalisjoner Høyre kommer med FRP og KRF, begge de to sistnevnte vil jeg IKKE ha i regjering. AP kommer med SV og SP, og her har jeg samme problem som nevnt over.... Om Høyre og AP hadde samarbeidet ville jeg nok stemt AP for å bidra til at norsk politikk er mer sentrums/venstreorientert. Blir nok blankt i år, fpr første gang :( Anonym poster: e0e091a5b795fa558050658053625d10
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Foretrekker SP, men skal relativt mye til at de skulle vinne alene . AP, og KrF er etter min mening OK, Høyre kunne vært OK i en regjering med AP om Ap var vesentlig større enn Høyre, mes en regjering av Høyre of FrP er det siste jeg ønsker meg. Anonym poster: 1f55800423e5606c6268c3a8f725e35c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Høyre uten frp kunne man kanskje levd med. Men i år er en stemme til Høyre også en stemme til frp og det er helt uaktuelt. Anonym poster: 922459408919233ace802eda5f4c625b
Gjest Hercule Poirot Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Enig med #6, et Høyre uten FrP kunne man levd med, men å stemme Høyre og samtidig gi en stemme til FrP er fullstendig uaktuelt. Så jeg holder meg nok på venstresida i år også. ;-)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Har tidligere stemt AP, men i år er jeg litt i tvil. Kunne ha stemt høyre, men siden de går i koallisjon med FrP så er det uaktuelt. Så blir nok AP i år også
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #9 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor er dere så redde for frp? De har aldri vært i regjering vi vet ikke hvordan de vil bli. De kommer mest sannsynlig i koalisjon med høyre og ingen vil klare å ødelegge landet på 4 år samt at de som sitter i stortinget kan fremme mistillitsforslag. . Jeg håper på høyre. Jeg ønsker mer privatisering for jeg kan ikke se hvordan vi kan holde velstanden på dette nivået med så mange offentlige ansatte. Anonym poster: 9eb8052914c2b40246f46c8e78deee0e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #10 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor er dere så redde for frp? De har aldri vært i regjering vi vet ikke hvordan de vil bli. De kommer mest sannsynlig i koalisjon med høyre og ingen vil klare å ødelegge landet på 4 år samt at de som sitter i stortinget kan fremme mistillitsforslag. . Jeg håper på høyre. Jeg ønsker mer privatisering for jeg kan ikke se hvordan vi kan holde velstanden på dette nivået med så mange offentlige ansatte. Anonym poster: 9eb8052914c2b40246f46c8e78deee0e En grunn at jeg ikke vil stemme FrP er fordi de vil sette ned skatter Og avgifter. Men samtidig vil de utbrede veiene, øke stipend til studentene, innføre gratis måltid på skolene. Men hvor skal de få pengene fra da? De mener også at homofile ikke burde få adoptere barn. Også er jeg helt uenig i asylpolitikken deres. Jeg er enig at noe burde gjøres, men å ha lukkede asylmottak blir helt feil. Det er vel en grunn til at FrP aldri har vært i regjering.. Anonym poster: 800aaa7eb8f693437c426df2ce789f7d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #11 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor er dere så redde for frp? De har aldri vært i regjering vi vet ikke hvordan de vil bli. De kommer mest sannsynlig i koalisjon med høyre og ingen vil klare å ødelegge landet på 4 år samt at de som sitter i stortinget kan fremme mistillitsforslag. . Jeg håper på høyre. Jeg ønsker mer privatisering for jeg kan ikke se hvordan vi kan holde velstanden på dette nivået med så mange offentlige ansatte. Anonym poster: 9eb8052914c2b40246f46c8e78deee0e Fordi jeg er grunnleggende uenig i stort sett det meste de har av planer og løsninger, og grunnleggende uenig i de verdier og holdninger de står for. Jeg kunne gjerne stemt høyre etter mange år som APstemmer nå, men en indirekte stemme til FrP kan jeg ikke leve med å ha gitt. Anonym poster: b33d972d52b23fd5a2cdca93b9e930e6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #12 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor er dere så redde for frp? De har aldri vært i regjering vi vet ikke hvordan de vil bli. De kommer mest sannsynlig i koalisjon med høyre og ingen vil klare å ødelegge landet på 4 år samt at de som sitter i stortinget kan fremme mistillitsforslag. . Jeg håper på høyre. Jeg ønsker mer privatisering for jeg kan ikke se hvordan vi kan holde velstanden på dette nivået med så mange offentlige ansatte. Anonym poster: 9eb8052914c2b40246f46c8e78deee0e Fordi jeg er grunnleggende uenig i stort sett det meste de har av planer og løsninger, og grunnleggende uenig i de verdier og holdninger de står for. Jeg kunne gjerne stemt høyre etter mange år som APstemmer nå, men en indirekte stemme til FrP kan jeg ikke leve med å ha gitt. Anonym poster: b33d972d52b23fd5a2cdca93b9e930e6 Det er altså et prinsipp også, uansett hvor lite galskap de ville fått gjennomslag for i regjering. Anonym poster: b33d972d52b23fd5a2cdca93b9e930e6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #13 Skrevet 8. april 2013 Håper på høyre eller frp! Anonym poster: 6090ff030cf9445aa070bf73b4aa3d49
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #14 Skrevet 8. april 2013 Jeg ville foretrukket en koalisjonsregjering med Ap som dominant part, Venstre og Høyre som samarbeidspartnere. Det skjer selvfølgelig aldri. Og all den tid Venstre, som er et brillefint parti, og Høyre driver og samarbeider med søppel som KrF og FrP føler jeg det er umulig å stemme på dem. Dermed satser jeg vel på noe rødgrønt denne gangen også. Anonym poster: 00f711a76094a99f4f2cdcfb6b43b373
LoveDove Skrevet 8. april 2013 #15 Skrevet 8. april 2013 Jeg kommer til å stemme Ap, som jeg alltid har gjort. Jeg er enig i at ikke alt er perfekt, men en regjering med FrP eller KrF blir fullstendig uspiselig for meg. Det jeg aller helst ønsker meg nå er en ren mindretallsregjering med Arbeiderpartiet, slik at de kan samarbeide med både andre rødgrønne, Høyre, Venstre og evt andre i viktige saker. Jeg syns de rødgrønne har gjort en kjempejobb, men nå er regjeringsslitasjen så alvorlig at jeg er redd de kommer til å bli marginalisert om de får fire år til som flertallsregjering. Dessuten blir jeg kvalm av Senterpartiet for tiden. :S
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #16 Skrevet 8. april 2013 Kommer til å stemme Ap, selv om jeg egentlig ville stemt SV. Tror det er lurt så lenge kampen sannsynligvis vil stå mellom Ap og Høyre. Jeg vil for alt i verden unngå å måtte se FRP i regjering. Det er jo sant som noen sier her at de ikke vil rekke å "ødelegge" landet på 4 år, men jeg er stygt redd det kan bli tunge tider for dem som allerede har lite. Kortere sykepengeperioder, mindre stønader, strengere asylpolitikk, mindre likhet for homofile og lesbiske... Nei takk, da vil jeg heller ha det som jeg har det. Solidaritet betyr mer for meg enn noen kroner i skattelette.... Anonym poster: c0955463f82daac4a86d530f258ad8a1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #17 Skrevet 8. april 2013 Ville ha stemt Høyre om det ikke var for Frp... Akkurat samme argumenter som de ovenfor her. Anonym poster: d4314004a5ac0bb4df961d494afec6ad
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #18 Skrevet 8. april 2013 Har høyre og frp sagt at de går inn for å samarbeid? Tidligere har de vel vært såpass uenige at dette ikke har vært et alternativ. Anonym poster: 30f4e2cf5838fba1f854ae77e8dc48aa
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #19 Skrevet 8. april 2013 Vil gjerne ha en regjering med SP, AP og høyre. Anonym poster: 6101bddedbb4fd14a2bf87787741d29d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #20 Skrevet 8. april 2013 Håper på høyre eller frp! Anonym poster: 6090ff030cf9445aa070bf73b4aa3d49 Jeg også. Anonym poster: 9e7eab4e8c0535a2c1bf89e9d0ef64fd
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #23 Skrevet 8. april 2013 Miljøpartiet de grønne! Anonym poster: 3a6ac39c6a1019f47d7a28c91f84b1b6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #24 Skrevet 8. april 2013 Bare en liten tanke.. Hvor mye har sv fått gjennomslag for i disse 2 periodene? Tenker det blir noe av det samme med FrP i regjering. Høyre er jo desidert størst og vil jo ikke kunne overkjøres av FrP. Så jeg skjønner ikke hysteriet. Men frykter at frykten for FrP gjør at vi ender opp med nok en periode med ap. Dessverre. Anonym poster: d06f845bc84fea4ced100e0c7a451d24
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #25 Skrevet 8. april 2013 Bare en liten tanke.. Hvor mye har sv fått gjennomslag for i disse 2 periodene? Tenker det blir noe av det samme med FrP i regjering. Høyre er jo desidert størst og vil jo ikke kunne overkjøres av FrP. Så jeg skjønner ikke hysteriet. Men frykter at frykten for FrP gjør at vi ender opp med nok en periode med ap. Dessverre. Anonym poster: d06f845bc84fea4ced100e0c7a451d24 Som sagt, det er ikke utelukkende at jeg tror de får gjennomslag for all galskapen sin, men det strider mot alle mine prinsipper, holdninger og verdier å direkte eller indirekte sørge for at den gjengen får komme i regjering. Anonym poster: b33d972d52b23fd5a2cdca93b9e930e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå