Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Vi har tenkt på å kjøpe vinter-campingvogn for å ha et eget sted på fjellet om vinteren. Eg er egentlig ikkje glad i vinter, snø og ski, men gjør det likevel pga. ungene og vil gi de gode vinteropplevelser. Synes alltid det er kjekt når me reiser på hyttetur, med venner og god mat. Med campingvogn på fjellet og uten venner i samme rom, blir det nok litt annerledes. Kjenner litt på panikkangst no når me må bestemme oss for om me skal kjøpe eller ikkje. Koster 250.000,- og så er det 7800,- i helårsleie på campingen i tillegg. I tillegg koster det vel en del med isocamp og møbler osv. Sei at det koster 6000,- i mnd. å ha denne campingvogna. Er jo mye ferie vi kunne reist på for de pengene. No blir det vel campingtur til Sverige, Danmark og Tyskland (kanskje Italia og Kroatia). Kjøper vi ikkje campingvogn så reiser vi til Cuba i sommer. What to do? Kjøper vi ikkje campingvogn "må" vi kanskje leie leilighet på fjellet som koster ca 60.000,- i året eller kjøpe leilighet til 2.000.000,- så det blir jo dyrere. Uff, trykker sånn i brystet. Trur eg snart får panikkangst..... Mannen som absolutt vil ha et eget sted på fjellet. Sorry rotete innlegg, må bare tømme meg til noken og kanskje i tillegg få et råd eller to. Anonym poster: d9c600e1fdd5547768f7c5b77e454568 Anonym poster: d9c600e1fdd5547768f7c5b77e454568
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Jeg ville ikke hatt campingvogn med tanke på vinterbruk. Det er trangt! Da ville jeg mye heller leid hytte når jeg skulle på fjellet for å stå alpint og ellers kansje bruk DNT sine hytter aktivt. Campingvogn med tørking av fult skiutstyr til en familie høres ut som et mareritt for meg. For to personer som elsker å stå på ski og bare skal ha et sted å sove er det kansje ok, men ikke for en familie. Anonym poster: ff50445ba17ffb518e7ee48588d93aa1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Ta i hvertfall å lei en vogn for en vinter først så dere vet hva dere går til. Anonym poster: ff50445ba17ffb518e7ee48588d93aa1
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Blir sånn stor stue utenfor campingvogna. Sånn i tre. Setter opp en liten lettvegg, slik at vi ikkje ser yttergangen fra stua. Så er ikkje så bekymra for plass, meir at eg synes det er så dyrt, og mye heller vil utforske verden. Anonym poster: d9c600e1fdd5547768f7c5b77e454568
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Jeg har vokst opp med å feriere i campingvogn og er egentlig glad i det, men vinterferie i vogn prøvde vi bare et par ganger i løpet av oppveksten min. Det er et mareritt synes jeg. Det er trangt og det er mye våte klær, vinterutstyr og stæsj. En ting er sommerferie i vogn, da er det bare lett sommertøy og klær kan tørkes ute når det ikke regner. Vi har ikke hytte på fjellet, men er likevel på ferie så ungene får stått både langrenn og slalom. Vi leier gjerne hytte en uke av gangen og har både vinterferie, påskeferie og kanskje en langhelg på fjellet i vintersesongen. Det holder for oss. Anonym poster: c42d7401d264ef14351cb178476f5c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå