Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Antagelig er det bare en tilfeldig fordeling i min bekjentskapskrets, men jeg synes den er så påfallende at jeg begnner å lure på om det faktisk er en sammenheng. Av alle de jeg vet om som har et forhold der mor og far deler på det meste med barna og der far gjerne avlaster mor litt ekstra før neste barn kommer, så er det veldig sjeldent at det eller de barna om er der fra før blir sjalu. Mens i de familiene hvor det er mer tradisjonell ordning der mor tar mest og far "hjelper til" innimellom og ikke avlaster noe mer før fødselen, så er det mye oftere sjalusi fra den eller de eldste. Ikke hos alle selvsagt, men er betydelig flere av de jeg kjenner med en slik deling hjemme som sliter med sjalu storesøsken enn i andre gruppen. Tenker at det kanskje er mindre sjalusi hos de som er vant til at ikke mammaen gjør alt og dermed ikke i samme grad føler at de "mister" henne som hos de som plutselig merker veldig godt at de må dele på mammaen sin. Hva tror dere? Anonym poster: dada0fab3b0baa19b085274a44310fd6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Stemmer med veldig mange av dem jeg kjenner også. Anonym poster: 8a61161e169e968f9ff23f2e4346fc56
☆☆☆ Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Seier seg vel sjølv at det kan vere langt meir traumatisk å "miste mor" pga ein baby om ikkje barnet har eit like nært forhold til far. For meg er dette logisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå