Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #1 Skrevet 8. april 2013 Noen som har gjort dette som kan dele erfaringer? Anonym poster: eff51cdb367911575e56d9eba0ffb4d9
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #2 Skrevet 8. april 2013 Det blir IKKE fint!! Ble ikke det hos oss i alle fall... Anonym poster: 7de196e3fee64ed7aa88537581bb2f7e
La vita è bella <3 Skrevet 8. april 2013 #3 Skrevet 8. april 2013 Tror det kan bli fint. Må bruke oljemaling og en spesiell grunning. Spør de på malerforretninga - de har peiling!
Gjest Kira bjeffer Skrevet 8. april 2013 #4 Skrevet 8. april 2013 Vi malte flisene på kjøkkenet i vår gamle bolig, og det ble kjempe fint. Nå er det endel år siden, så husker ikke helt hva vi brukte. Men vet at vi først vasket med et middel, deretter malte med grunning før vi malte med selve fargen. Var ganske mye jobb, men mye billigere og raskere enn å bytte ut flisene.
Light of my life Skrevet 8. april 2013 #5 Skrevet 8. april 2013 Mener du fliser på gulvet eller over kjøkkenbenken? STOR forsjell.... Vi malte terracottafliser over kjøkkenbenken som ble fint. Rengjør med spesialmiddel, grunn med heftgrunn, og mal med egnet maling (husker ikke hva slags vi brukte, 6 år siden nå). Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #6 Skrevet 8. april 2013 Jeg har gjort det. Det ble veldig fint, fått masse komplimenter for det. De tåler godt vask og "daglig bruk". Bare vær obs på at fuger og fliser får samme farge, det blir ikke vellykket om du planlegger å beholde fugene. Slik gjorde jeg: - skrubbet ekstremt grundig med zalo og salmiakk-vann. - maskerte - malte ett strøk oljebasert heftgrunn - malte to strøk lakk i fargen vi ønsket Vi valgte lakk fordi vi ville ha blanke fliser. Ønsker du dem mer matte, som vanlig vegg, velger du oljemaling med ønsket matthetsgrad. Jeg brukte rulle, og rullet på langs og tvers flere ganger på hvert strøk, var veldig nøye med å få malingen i et jevnt, tynt lag, uten at noe samlet seg i fugene. Anonym poster: 518d0ed5c050d482c76c8c07590cb3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå