Gå til innhold

Kulturopplevelser med barn som ikke klarer å sitte stille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som stadig gjør forsvinningsnummer på butikken, kino, kafé, når vi skal dra osv. I settingen der man må sitte stille så klarer han det bare ikke. Tenna i tapeten og han elsker å stikke av. Hva tenker dere om å bare ta med eldste på ting en sjelden gang, men bare der man må sitte stille? Er jeg den eneste voksne som har ungene der så blir det bare styr, lokking og luring, irritasjon og man kan ikke bare gå derfra hvis minste slår seg vrang, noe som også ofte skjer. Han blir veldig lei seg de få gangene, og nevner det mange ganger i dagene etterpå. Sier at vi to også skal gå på kino/teater sammen snart, bare vi to. Og det må skje veldig fort kjenner jeg, har så dårlig samvittighet. Når det er bare meg og han så kan vi jo bare forlate åstedet hvis det blir en episode;-)

Anonym poster: 02af531fb74cf8e00099ed29face33f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer han ikke sitte stille hadde jeg ventet med å ta han med på slike ting. Selv om du bare kan gå, så viser du på en måte at det er greit også, og det er det jo egentlig ikke ;) Hvis man må forlate kino/teater etc fordi barnet synes det er skummelt eller noe blir en annen sak. kanskje er han for liten for kulturelle saker enda? Vi har ventet med å ta med barna våre på kino etc til vi vet at de kan sitte stille den stunden det varer. Her har de vært ca rundt 3 årsalderen når de har skjønt at det er vilkåret for å få bli med ;)

Anonym poster: a30fe90f8cc5e6a53f885fc6e2c7ce11

Skrevet

Klarer han ikke sitte stille hadde jeg ventet med å ta han med på slike ting. Selv om du bare kan gå, så viser du på en måte at det er greit også, og det er det jo egentlig ikke ;) Hvis man må forlate kino/teater etc fordi barnet synes det er skummelt eller noe blir en annen sak. kanskje er han for liten for kulturelle saker enda? Vi har ventet med å ta med barna våre på kino etc til vi vet at de kan sitte stille den stunden det varer. Her har de vært ca rundt 3 årsalderen når de har skjønt at det er vilkåret for å få bli med ;)

Anonym poster: a30fe90f8cc5e6a53f885fc6e2c7ce11

Takk for svar:-) han ei ei rakett på snart 4 år;-)

Anonym poster: 02af531fb74cf8e00099ed29face33f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...