Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Skadet kneet mitt og ble operert for litt over 4 uker siden. De fant ut på forhånd at kneskålen hadde gått ut av ledd men kommet seg tilbake på plass. De skulle gå inn gjennom kikkhull for å rense kneet for blod, da så de at leddbåndet var skadet, en stor bit med brusk var revet av og det lå noen løse beinssplinter inni kneet. De tok da og sydde pp og strammet leddbåndet igjen. Lagde hull i beinet inni kneet sånn at det kunne dannes nytt brusk og plukket ut noen beinbiter og sydde på de litt større beinbitene. Jeg bruker nå ortose og krykker og avlaster litt med rullestol. Legen på sykehuset snakket på at det tar minst 6 uker før det blir bra igjen men jeg har bare 2 uker igjen av den tiden og har ikke sjans til å gå på beinet og får nesten ikke bøyd det for det strammer noe så voldsomt og venter da bare på å høre og føle at leddbåndet ryker på nytt.. Det er først nå at operasjonssåret har grodd så skal sende henvisning til fysio i morgen. Men jeg er så lei! Er så lei av å ha vondt og ikke kunne gå rundt. Jeg savner faktisk å rydde og kunne gjøre det på min måte og gud som jeg savner å kunne bære rundt på sønnen min på 11 mnd! Hvor lang tid kan dette egentlig ta? Noen som har vært borti dette før? Vet at folk har det mye verre en meg, men idag har det vært en tung dag og jeg vil bare kunne bevege meg fritt igjen! Beklager forresten manglende avsnitt, jeg skriver fra mobil.. Anonym poster: df31529360888b8b8e1f9f2c6f34d359
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Fikk du ikke øvelser på sykehuset som du skulle gjøre? Det er viktig å komme i gang med bevegelighetsøvelser tidlig. Det å få full strekk er det viktigste, bøyen kommer som regel etter hvert, men må også jobbes med. Følg de instruksene du har fått og ring og avtal med en fysioterapeut at du kan komme til - det er ofte ventelister. Hvis du har mye hevelse i kneet fremdeles så er akupunktur genialt for å fjerne dette etter slike operasjoner. I tillegg kan akupunktur (med triggerpunktbehandling i muskulaturen) løsne muskulaturspenninger og gjøre det enklere og raskere for deg å få bedre bevegelighet igjen. I mellomtiden bør du trene mage og rygg og stabilitet, da dette vil avlaste kneet ditt mye når du begynner resten av opptreningen igjen!! Det tar den tiden det tar, ikke noen måte å raske på - med unntak av akupunktur som kan hjelpe mye på hevelse og bevegelighet om det er gjort riktig. God bedring! Anonym poster: 1ec7e003eced2dd9c91f0e0d1124f677
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå