Gå til innhold

Beste slankemotivasjon for et medlem av Bunadspolitiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo flere mastergrader, bl.a. i frekkhet og i prokastinering; sistnevnte holder jeg på å skrive doktorgradoppgaven på nå, og når den leveres i mai er jeg altså doktor i prokastinering, noe som er veldig merkbart bl.a. i disse eksamens- og oppryddingstider, men det er altså ikke det dette innlegget dreier seg om.

Jeg jobber i Bunadspolitiet, og snart er det 17. mai.

Jeg har også litt for mye mageflesk.

Det eneste jeg mangler til bunaden min er sølvbeltet.

Dere vet sånne standardbelter med sølvstøler som er ca. 2,5 cm. brede som festes på et skinnbelte? Det jeg skal ha er selvsagt det som er laget til min bunad. Men modellen er standard.

En slik sølvstøl koster litt over 300 kroner stykket. Det er altså ca. 120 kroner pr. cm.

Om jeg klarer å miste noen centimeter rundt magen sparer jeg altså jævelig mye penger på det. Kan virkelig en bunadspolitikonstabel ha bedre motivasjon?

Utfordring: det er bare litt over en måned til 17. mai.

Faen at ikke jeg kom på det før.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Dårlig råd? To bein? Se tråden under.

Gjest Siklerotte
Skrevet (endret)

Haha - vel, jeg har sølvbelte til min bunad og 17.mai skal feires i Norge, så da må den brukes. Det var derimot veldig, veldig stramt da jeg prøvde det sist (det går på, men det blir ikke plass til mye spising - egentlig ikke plass til annet enn at jeg står rett opp og ned), mao. en dårlig kombo med 17. mai. Jeg vet at jeg kan utvide, jeg har til og med masse sølvstøler til overs, men ikke faen om det skjer (dessuten synes jeg det er litt pinlig å be om utvidelse). I skrivende stapper jeg i meg den siste sjokoladebiten før til etterbryllupet mitt, ikke engang på 17.mai blir det lov), så da håper jeg at det ordner seg av seg selv...

Endret av Siklerotte
Skrevet

Nå kvalifiserer vel ikke jeg til bunadspoliti, når jeg både har brukt gummistøvler til stakken, og ved et tilfelle byttet ut silkesjalet med en oleanna-kofte... Men, min unnskyldning for ikke å anskaffe sølvbeltet er at det ikke fulgte med originalt da bunaden ble konstuert... Av den grunn må jeg da også holde meg unna øredobbene og hårbåndet som har kommet til i moderne tid. Egentlig er det fordi jeg er lat og ikke orker tanken på pussinga...

Gjest amandine
Skrevet

Jeg har sølvbelte og inngår herved total spisenekt frem til 17.mai. For i år vil jeg puste. Faen også den helvetes utsettelsesmentaliteten! Jeg tør ikke prøve beltet før om 14 dager. Kryss fingre og tær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...