IceNose Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Noen som har erfaring med at halebeinet knekker eller brister ved fødsel?Jeg begynte å tenke på dette nå og jeg er på overtid.Jeg har bristet det to ganger før og kjente jeg ble litt dårlig med tanken på at det kan få gjennomgå under fødsel... Det er jo så vondt!!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Jeg var bekymret selv. Merker fremdeles stikkende smerter etter brist for 17 år siden. Fødselen gikk kjempefint. Anonym poster: d9aff29a2739dc1d565e4d35ecc2ec21
Plutselig_gravid Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Mitt brakk under første fødsel, men ikke med de to neste heldigvis.
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Dette var faktisk en av mine største skrekker under mine fødsler, selv om jeg ikke har opplevd brudd der før. Men jeg satte meg ihvertfall godt inn i lesestoffet, om de beste og verste fødestillingene i denne sammenheng. Verste: på rygg. Beste: på knærne/på alle fire. Men har du, som meg og de fleste andre, skrekk for å sprekke i tillegg, er på siden den beste fødestillingen. Da har du det ene benet oppå "stativet" til sengen, og jordmor har full oversikt. Samt at i denne stillingen trekker halebeinet seg opp i ryggen. Når du ligger på ryggen, sperrer halebeinet for en del av fødselskanalen, og risikoen for brudd er større.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Mitt brakk under første fødsel, men ikke med de to neste heldigvis. Samme her! Dvs, det må ha brukket... Var så sinnsykt vondt, og vondt lenge etterpå.. Vondt å gå, sitte, gå på do..(Grøss, kombinert med forstoppelse og dertil store mengder som skulle ut på en gang- AUUU!!!!) Men med andre merket jeg ingenting! Litt derfor også jeg tenker at det må ha brukket/bristet med første? Tror dere ikke? Hva var deres symptomer? Første fødte jeg på rygg i en slik klassisk fødeseng/benk, andre i badekar... Blir nok badekar med tredje og gitt! Anonym poster: 29139648b7de02a9e95e516e87303d4c
IceNose Skrevet 8. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2013 Jeg ødela halebeinet mitt på snowboard for mange år siden...og klarte slå det opp igjen for 3-4 år siden etter det igjen..Forferdelig vondt.Klarte ikke gå,stå,sitte.ligge..Sitte halvveis på ene skinka gikk til en viss grad.. Jeg kjente be ble nervøs for dette nå..Men det er sant det..på rygg så vil den jo bli klemt ned på en måte og da blir det jo et press.. Men det skjedde ikke i badekaret med deg anonym? Jeg har planer om badekar nå Eller prøvde knestående.. Må nevne dette når jeg kommer inn..au au au..!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #7 Skrevet 8. april 2013 Jeg har også skadet halebeinet i er uhell på rumpeakebrett. I 10 år var det plagsomt ved lengre reiser, ubehagelige stoler, sitting på gulv etc. Etter begge fødslene fikk det gjennomgå, og nå flytter det stadig på seg inni der, og det er utrolig smertefullt. Et år siden siste fødsel, så det blir nok ikke bedre. Har en avlastende gelepute med "grop" til halebeinet til bruk i bil og etterhvert på kontoret. Fødte liggende på rygg. Bekkenløsning + -låsning i tillegg. 3b-ruptur første gang. Sier meg godt fornøyd med to skjønne jenter. Beklager at heg ikke bidrar beroligende. Ønsker dere lykke til! Anonym poster: cf5b0574a8828d591709d1a3c85588fb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #8 Skrevet 8. april 2013 Jeg har også skadet halebeinet i er uhell på rumpeakebrett. I 10 år var det plagsomt ved lengre reiser, ubehagelige stoler, sitting på gulv etc. Etter begge fødslene fikk det gjennomgå, og nå flytter det stadig på seg inni der, og det er utrolig smertefullt. Et år siden siste fødsel, så det blir nok ikke bedre. Har en avlastende gelepute med "grop" til halebeinet til bruk i bil og etterhvert på kontoret. Fødte liggende på rygg. Bekkenløsning + -låsning i tillegg. 3b-ruptur første gang. Sier meg godt fornøyd med to skjønne jenter. Beklager at heg ikke bidrar beroligende. Ønsker dere lykke til! Anonym poster: cf5b0574a8828d591709d1a3c85588fb Da lurer jeg på om jeg "bare hadde en brist".. Selv om det var vondt nok i ihvertfall et år. Anonym poster: 29139648b7de02a9e95e516e87303d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå