Gå til innhold

Pottetrening og bleieavvenning, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på straks 2 år som overhodet ikke virker klar for dette. Vi har både potte og toalettsete og har introdusert ham for begge deler. Men han vil aldri tisse eller bæsje på do/potte! Vi spør ham etter hvert måltid og flere ganger ila dagen men han sier alltid nei. Han sier heller ikke fra når han har bæsjet i bleia. Noen med gode tips om hvordan vi kan gå frem? Jevnaldrende gutter vi kjenner viser god fremgang med pottetreningen og vi føler at vår gutt henger litt etter..

Anonym poster: c4733b8a2204b5f0d22a26da2e80eb11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da venter du til han er litt mer klar for det. Kan snu raskt det. Prøv igjen om en måneds tid og se hvordan hn reagerer da.

Anonym poster: 47b4db53a97b54527542ea3c641d2272

Skrevet

La han vente, ikke alle er klar samtidig. Han er bare 2, det er ikke noe stress.

Skrevet

Jenta mi er 2,5 og er helt lik din. Ikke stress med det! Min største sluttet med bleier over natten da hun var ca 3. Så jeg tar det HELT ned ro.

Anonym poster: b9be10b96821eaeb54bfb907ee4fcced

Skrevet

hvorfor stresser du så??

Vent til han er klar!Jeg ventet til guttene mine var rundt 3 år, fordi de viste overhodet ikke tegn til å være klar. De ble da tørre de også...:)

noen barn er "flinke" og slutter med bleie når de er 2 år,noen blir nærmere 4 år og sånn er det bare.

Stresser du for mye kan det hende han får helt skrekken for do og potte.nei, bare slapp av du,det blir til slutt!

Anonym poster: cefc2e933f60dd66099d988afc0beefa

Skrevet

Begynn med tøybleier, og da noen med bomull eller bambus innerst, for de med microfiber innerst virker omtrent som papirbleiene.

Anonym poster: a3955b24197ab81453a61ccc243ae4e2

Gjest sussie77
Skrevet

Min sønn viste ingen interesse for verken potte eller do når han var rundt 2 år. Prøvde med potta når han var 1 år. Men han ville ikke bruke den. Men stresset ikke så mye med det. I fjor sommer da han nærmet seg 3 år så bare kjøpt jeg truser og lot han gå med de. Eller han gikk uten noen ting. Begynte av seg selv å tisse i do. Eller han rett og slett løp ut og tisset et sted i hagen :) Og så løste det seg av seg selv. Sluttet med bleie før han var 3 år.

Så mitt råd er å ikke stresse med det. Bare f.eks ta av bleia,etterhvert når han skal slutte med bleia. Tror spesielt mange gutter på den alderen er sånn. Jenta mi derimot blir 2 år om 2 måneder og er snart veldig klar til å slutte med bleie. Barn er bare forskjellige :)

Skrevet

2 år er veldig tidlig. Ikke tenk på det - sannsynligvis gjør du mer skade enn godt når du holder på med det så tidlig. Slapp av!

Skrevet

Da velger vi å slappe av og ta pause i noen måneder, hvertfall frem til sommeren kommer! Tusen takk for mange beroligende svar :)

HI

Anonym poster: c4733b8a2204b5f0d22a26da2e80eb11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...