Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Jeg venter mitt første barn nå i mai. Søsteren min er 8 år eldre enn meg og fikk en sønn for 11 måneder. Jeg har ønsket meg barn lenge, og jeg og samboer hadde planlagt å starte prøvinga dette året uavhengig av graviditeten til søsteren min. Jeg er 25, hun er 33 om det er av betydning. Da vi kunngjorte graviditeten var mamma og pappa i ekstase, mens søsteren min knapt mumlet et gratulerer. Hun vil ikke snakke om graviditeten min, og det er skikkelig sårende for meg som elsket å kjenne spark hos henne, og støtte henne under hennes graviditet. Hva skjer med henne, er hun sjalu? Vil ikke dele oppmerksomheten med meg.. Noen som har lignende historier. Synes hele greia er barnslig.. Anonym poster: 56760577fc97eec00a578b788e69da8a
MaybeAgain Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Underlig..... Høres ut som m det kan være verdt en samtale? Like greit å klare luften fø smitten din kommer og du skal kose deg som nybakt mamma!
Kjærepære Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Ville snakket med henne om det, tror det er bedre enn at vi synser her Syns også det virker ganske barnslig, altså, men det er ikke lett å vite hva som rører seg i andres hoder. Nå har ikke jeg en søster som er gravid, men har da mange gode venner som yngler som kaniner hehehe. Har prøvd å få barn en stund, og man føler jo at det er "urettferdig" når venner som har endometriose osv har tre unger, mens en selv ikke får noen selv om ingenting virker å være galt. Likevel er jeg jo overlykkelig på deres vegne!!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Om hun ikke gjør andre ting som suder av sjalusi, vil jeg bare tro at hun er ubetenksom og litt egoistisk. Hun har en gutt på snart året, og har det travelt. Det kan også være at hun er negativt innstilt til din mann, eller at dere får barn på nåværende tidspunkt, fordi hun mener det er feil for dere. Min søster spurte meg en gang om jeg var sjalu på henne for hun mente jeg var så sur. Det stemte ikke, og jeg tok det fryktelig ille opp, og ble litt sjokka. jeg var nok litt sur og lei i den perioden, jeg var fullstendig nedkjørt, og sov lite. Hadde ingenting med henne å gjøre i det hele tatt! Må føle seg temmelig fabelaktig om det første man tenker er at noen er sjalu på seg selv, og man kan ikke tenke særlig høye tanker om den man mener er sjalu på en heller. Det er flott at du er på en rosa sky over din graviditet, det skal du også være. Spør heller din søster om hvordan hun har det. Om hun hadde vært 11 år eldre barnløs prøver, så kunne du tenkt sjalusi, men hun har en baby på 11 mnd. Det er nok noe annet som gjør at hun ikke jubler med deg. Spør henne! Anonym poster: 3233ce83f31e30e3d5ae54fb1b2e7223
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Ja. Får ta en samtale med henne kanskje, men vet ikke helt hvordan jeg skal klare å åpne meg om dette.. Synes hele greia er litt merkelig. Kunne ha forstått det hvis hun hadde vært barnløs og prøver i mange år, men det har hun ikke vært.. Anonym poster: 49cedbeb65525ff174e88acd178d410a
Gjest yrild Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Som storesøster selv ville jeg heller tippet at hun synes du er for ung, har feil mann, burde blitt ferdig med studier, fått deg jobb, eller alle mulige andre grubleting som storesøsken ofte tror de vet best ;-) Sjalusi/misunnelse hadde vel heller vært på sin plass hvis hun ikke hadde barn?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Hun har alltid vært storesøster som vet best, som har sjefet over meg. Jeg er gift, har fast jobb og bolig, så synes ikke hun har noe med når vi velger å få barn.. Kan det være det at hun og ungen må dele oppmerksomheten med besteforeldrene og andre? Og at hun ikke forventet at jeg skulle bli gravid nå. Anonym poster: 49cedbeb65525ff174e88acd178d410a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Hun har alltid vært storesøster som vet best, som har sjefet over meg. Jeg er gift, har fast jobb og bolig, så synes ikke hun har noe med når vi velger å få barn.. Kan det være det at hun og ungen må dele oppmerksomheten med besteforeldrene og andre? Og at hun ikke forventet at jeg skulle bli gravid nå. Anonym poster: 49cedbeb65525ff174e88acd178d410a Er hun en sånn ego type? Er hun ikke noe snill? Da har du sikkert rett, for meg høres det helt fjernt ut. Anonym poster: 3233ce83f31e30e3d5ae54fb1b2e7223
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Ja, hun er litt ego. Vi har aldri hatt spesielt godt forhold.. Anonym poster: 49cedbeb65525ff174e88acd178d410a
Gjest yrild Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Hun har alltid vært storesøster som vet best, som har sjefet over meg. Jeg er gift, har fast jobb og bolig, så synes ikke hun har noe med når vi velger å få barn.. Kan det være det at hun og ungen må dele oppmerksomheten med besteforeldrene og andre? Og at hun ikke forventet at jeg skulle bli gravid nå. Anonym poster: 49cedbeb65525ff174e88acd178d410a Jeg sier for guds skyld ikke at hun hverken vet best, eller har noe med hva dere gjør i deres liv, men at det er mer sansynlig at hun som storesøster lider av besserwissersykdom enn av sjalusi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå