Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Jeg og sambo blir ikke enige... Jeg går for katt og han for hund... Jeg er redd det blir for mye arb med hund, siden vi har to små barn også.. pluss att jeg har alltid vært skeptisk til hunder;) Har også tenkt litt på kanin, men litt kjedli att de må være ute i buret sitt... Hmmmm... Noen forslag?? Anonym poster: 415200e76a1b57f2638c053c219f0e1d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Hybelkanin er et godt alternativ Anonym poster: 55a0cb9c8ec95e63a65644c871e6829f
Hybelkanina Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Hybelkanin er et godt alternativ Anonym poster: 55a0cb9c8ec95e63a65644c871e6829f Alternativt gullfisk....
humlesurr Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Kaniner er ikke bygd for å sitte inne i et bur. De må ha plass til å bevege seg! http://www.dyrebar.no/artikkel/kaniner-fryser-ihjel-i-vinterkulda-20330088 Gå for katt
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Gullfisk er kjedelig Anonym poster: 415200e76a1b57f2638c053c219f0e1d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Hund hadde jeg droppa. Vent til barna er større, de vil få mer utbytte av det og kan være med og hjelpe til. Katt og kanin funker kjempebra sammen Anonym poster: 60cd1969be75ca0a2f482e8abc05ac7f
skjotta Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Hunder er krevende dersom man ikke er spesielt interessert. .. katter er ukompliserte. Har ei venninne som hadde en "husren" kanin som gikk på do i dokassen sin ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Vi har to små barn OG hund. Samboer hadde hund fra før da vi ble sammen, ellers hadde jeg nok satt foten ned, vi har egentlig ikke tid til å ta alle turene han trenger, og feie opp alt hundehåret HVER dag. MYYE enklere med katt. Vent med hund til barna er større. (Ikke misforstå, jeg ER glad i hunden, MEN.......) Anonym poster: 8e8e85b323c228bf21a46963c31691ca
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Ja er det jeg også tenker.. att viss vi skal ha hund får vi vente til barna blir så store att de også kan hjelpe til... Så derfor går jeg for katt! Anonym poster: 415200e76a1b57f2638c053c219f0e1d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Det kreves vel generelt mer å ha hund enn katt. Det dere må avklare før dere får dere ett husdyr er hvem som skal gjøre hva med dyret. En hund krever feks tur og pelsstell, hvem skal gjøre dette? Tenk nøye gjennom før dere skaffer dere et dyr, det er ofte et langt og stort ansvar. Anonym poster: 0a0c6c44fbeed6ab71e5b18d67c737ff
sillyfilly og Olivia Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Katter er mindre jobb enn hunder. De lufter seg selv. Som regel
Kjærepære Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Uansett hva dere går for, så er det viktig at dyret har mulighet for å være i fred om det vil. Får vondt langt inn i sjela når unger ikke lærer at man ikke skal jage dyrene og dra dem i ører/ hale osv. Tok selv over en hund som tydeligvis har blitt hersa veldig med, barna i den tidligere familien har nok hatt ansvaret for den, ja. Jeg tror IKKE at dere kommer til å la barna gjøre slikt, altså, men det er fort gjort at dyr kan bli veldig stressa i småbarnsfamilier om ikke barna får klare regler å følge. Katter kan jo være veldig sære, men i tillegg er de selvstendige og ikke altfor mye styr med. Hvordan er det med ferier og lignende? Kan noen passe katten? Er dere klare for å ha ansvaret for et dyr i 10-15 år? Huff, dette virket veldig belærende, hehe, det var ikke meningen. Det er bare så innmari mange som plutselig ikke har tid osv til dyrene sine, slik at de ender hos dyrebeskyttelsen e.l.
Gjest Siklerotte Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 Hund, selvfølgelig. Katter er fæle og andre dyr er mer mas enn kos.
Pinnus Skrevet 7. april 2013 #14 Skrevet 7. april 2013 Jeg syns hund og små barn er kjempeslitsomt. Ikke minst pga det ekstra husarbeidet det genererer. Nå skriver du ikke alderen på barna, men er de for små til å skjønne beskjeder som "la pusen være i fred" ville jeg ikke skaffet meg katt heller... Katter har ofte ikke samme "forståelsen" ovenfor barn som hunder ofte har, og reagerer gjerne annerledes da de er fysisk mindre enn hunder.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 Kaniner er ikke bygd for å sitte inne i et bur. De må ha plass til å bevege seg! http://www.dyrebar.n...rkulda-20330088 Gå for katt Samma om de sitter i et bur i en dyrebutikk eller hjemme hos noen, vel. Eller egentlig ikke; hjemme hos andre får de kos og oppmerksomhet i tillegg til at noen kanskje er ås snille at de lager et utebur med masse boltreplass Anonym poster: 60cd1969be75ca0a2f482e8abc05ac7f
LoveDove Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Gå for katt! De er selvstendige, ukompliserte og renslige, og masse kos. Jeg fikk katt (etter myyyye masing) som tiåring. Vi delte seng til jeg flyttet hjemmefra. Nå er jeg 25, og pus har fortsatt ikke hatt så mye som en forkjølelse. Gnagere er stort sett asosiale og dølle, etter min erfaring. Hunder er kjempehyggelig, men myyyyye jobb. Jeg ville absolutt gått for katt. MEN det kan være lurt å sosialisere katten med andre dyr, i tilfelle det blir nødvendig å ha den i nærheten av dem. Katter kan leve lenge, og møter de ikke dyr jevnlig, så kan de ofte ikke være i nærheten av dem.
LoveDove Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Jeg syns hund og små barn er kjempeslitsomt. Ikke minst pga det ekstra husarbeidet det genererer. Nå skriver du ikke alderen på barna, men er de for små til å skjønne beskjeder som "la pusen være i fred" ville jeg ikke skaffet meg katt heller... Katter har ofte ikke samme "forståelsen" ovenfor barn som hunder ofte har, og reagerer gjerne annerledes da de er fysisk mindre enn hunder. Sant nok, men jeg kjenner en toåring som absolutt forstår når det er lurt å holde seg unna katten.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 Jeg syns hund og små barn er kjempeslitsomt. Ikke minst pga det ekstra husarbeidet det genererer. Nå skriver du ikke alderen på barna, men er de for små til å skjønne beskjeder som "la pusen være i fred" ville jeg ikke skaffet meg katt heller... Katter har ofte ikke samme "forståelsen" ovenfor barn som hunder ofte har, og reagerer gjerne annerledes da de er fysisk mindre enn hunder. Katter er faktisk som regel snillere med barn, så at de ikke har den samme forståelsen er bare tull. Hunder biter ihjel unger, det gjør ikke katter. (Og jada, vet at det er pga størrelsen, bare for å poengtere) Anonym poster: 530262dd01b78be07f180eeca2266009
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #19 Skrevet 7. april 2013 Hund, selvfølgelig. Katter er fæle og andre dyr er mer mas enn kos. For et idiotisk innlegg. Anonym poster: 530262dd01b78be07f180eeca2266009
Denunge Skrevet 8. april 2013 #20 Skrevet 8. april 2013 Om du vurderer kanin, så sett deg inn i hva den trenger av stell og plass. Jeg har selv 16 kaniner, og jeg kan si at de tar mer plass en det største buret på dyrebutikken. Itillegg er det mange som tror at kaniner går under gnagerdyr, og dermed kjøper billig gnagerblandinger til de som fôr. Kaniner er IKKE gnagere, de er ett haredyr og tåler faktisk ikke alt som er i gnagerblandingene. Gnagerblandingene er faktisk kreftfremkallende hos kanin. I tillegg skal kaniner ha fri tilgang på grovfôr, så om du kun har tilgang på de små posene kjøpt på dyrebutikken, så kan det bli veldig dyrt i lengden. Har du mulighet til å dra til en stall som har tørt høy kan man som regel få kjøp høy for 3kr kiloen, og det blir mye billigere enn å kjøpe de posene på butikken. Og les deg opp på frukt og grønt kaniner kan og ikke kan spise. For eksempel så tåler ikke kaniner agurk, og skal dermed ikke spise. Hehe, dagens lærdom om kaniner. Men de fleste jeg kjenner som har fått tak i seg hund når de har hatt små barn har angret seg, for hund er ufattelig mye arbeid. Ta det når ungene blir større og kan være med. Katt er enkle dyr å ha med å gjøre, da de lufter seg selv og ikke maser hvert 5 min på tur. Hadde selv egen katt fra jeg var 4 år gammel og koste meg med å lære meg å ta vare på ett annet individ som uansett ikke trengte tilsyn 90% av tiden. Jeg ville personlig gått for katt om dere har små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå