Gå til innhold

Tror aldri jeg har sette en overvektig asiatisk dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er så spe og har deee tynne og fine overarmene. Har ikke inntrykk av at flesteparten trener så mye heller. Og mye ris spiser de jo og. De har vel kanskje lange arbeidsdager med høy arbeidsmoral og forbrenner mye kalorier der. Har likosm følelen at mange asiatere er veldig utholdene og iherdige mennesker. Vet ikke hvorfor ;)

Anonym poster: 0479c5f7238acd90c6eacbee7377e3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er så spe og har deee tynne og fine overarmene. Har ikke inntrykk av at flesteparten trener så mye heller. Og mye ris spiser de jo og. De har vel kanskje lange arbeidsdager med høy arbeidsmoral og forbrenner mye kalorier der. Har likosm følelen at mange asiatere er veldig utholdene og iherdige mennesker. Vet ikke hvorfor ;)

Da har du ikke sett mange...

Anonym poster: da478b3a7e3a4228352867ffbfe3fade

Skrevet

Når de kommer hit til Norge er det mange som blir småfeite etterhvert. Så er sikkert klimaet vårt som gjør det? ;)

Anonym poster: 49d958b80a33e6e2159896268b8667bd

Skrevet

Jeg kjenner/vet om flere overvektige. Men de er adoptert. Blir nok anderledes med "norskt" kosthold. Men ser jo mange overvektige på gata også. Men mange av de virker jo fortsatt små og spe ved siden av oss, selv om de egentlig er overvektige nettopp pga smal, spinkel bygning.

Anonym poster: 1a8d532bba500d6bcc9e3a63169b1a5a

Skrevet

Har sett min del av tjukke damer fra Pakistan og India

Anonym poster: a434beebc657c0e2391ee705030cdde9

Skrevet

Var på ferie i et land i asia for noen år siden. Et land som også er nokså vestlig påvirket. Jeg ble veldig overrasket over hvor mange overvektige der var.

Og grunnen......den var nok alle de amerikanske fastfood kjedene som var å finne overalt.

Og tror ikke dette landet er det eneste i asia som begynner å få dette problemet.

Anonym poster: 5b6c624725998543930376a5d92c79d8

Skrevet

Mange overvektige i Asia. Bodde med noen fra Kina og de hadde smakt sjokolade en gang i året før de flyttet til australia men etter de kom dit så spiste de så mye sjokolade de bare orket....

Anonym poster: 60b10343d3d0e1709f21dbe94270b3ef

Skrevet

Da skal jeg bli Asiat. Jeg begynner i morgen hehe

Anonym poster: 27c2caa84117054c821e922d8b692386

Skrevet

Jobber sammen med flere asiater. Særlig de fra Fillppinene er herlige og omsorgsfulle mennesker. De har en fantastisk arbeidsmoral og null hang til syting, til forskjell fra mange av oss norske.

På minussida er det at de er litt sladrete av seg :) Men det er vel et utslag av at de bryr seg om andre...

Anonym poster: 91d178deadaaefcb80dae05f7b64558d

Skrevet

Verken sukker, is eller sjokolade er vanlig i f.eks. Kina og Sør- Korea. Dessuten var det et program på TV som indikerte at det kan være forskjell på forbrenningen til folk fra ulike land. En koreansk gutt og vitnamesisk jente gikk ikke opp i vekt på lik diett som de andre forsøkspersonene, og de andre la på seg i snitt 4 kg. Har sett svært få overvektige i Sør- Korea. Asiatisk mat er full av proteiner og ganske fet, men det er lite brød, poteter og sukker- m.a.o. naturlig lavkarbo ;).

Anonym poster: 5c8965ae608f52580ddfea154b8b7d39

Skrevet

Jobber sammen med flere asiater. Særlig de fra Fillppinene er herlige og omsorgsfulle mennesker. De har en fantastisk arbeidsmoral og null hang til syting, til forskjell fra mange av oss norske.

På minussida er det at de er litt sladrete av seg smile.png Men det er vel et utslag av at de bryr seg om andre...

Noe handler selvfølgelig om kultur, men ellers blir en slik betegnelse av et helt folkeslag basert på de du kjenner personlig, litt søkt ;). Og når ble sladder et tegn på å bry seg om andre, det bunner vel vanligvis i nysgjerrighet, og så er det ulike kulturelle grenser for hvor akseptert det er å vise at man er det...

Anonym poster: 5c8965ae608f52580ddfea154b8b7d39

Skrevet

På minussida er det at de er litt sladrete av seg smile.png Men det er vel et utslag av at de bryr seg om andre...

Filippinere er sladrete og små bagateller blir enorme etter at de har blitt behandlet av sladder og familie. Filippinere er oppdratt til å være høflige mot alt og alle, og ikke snakke mot sin familie selv etter at de har blitt voksne. Den eldste mannen i familien bestemmer alt. De er veldig hjelpsomme og hardtarbeidende, men de har godt pokerfjes; dvs at det de gjør og sier stemmer ikke alltid med hva de egentlig mener og tenker. Ofte er de hyggelige med folk de ikke kan fordra fordi de er oppdratt slik. Så du vet aldri hva de sier bak ryggen din...

Anonym poster: da478b3a7e3a4228352867ffbfe3fade

Skrevet

På minussida er det at de er litt sladrete av seg :) Men det er vel et utslag av at de bryr seg om andre...

Og dette var relevant fordi??

Anonym poster: 33ff62d37029f617c737c40518c4d134

Skrevet

Det er fordi de spiser mye grønnsaker og sterk mat. Da jeg var i Kina var det veldig få tjukkaser. Men det blir nok mer og mer feit mat der og

Anonym poster: 5967c9d0556d22815e8918d67b907a70

Skrevet

Fedme begynner å bli et ganske stort problem i bl.a. Kina og Thailand.

Men verst er det i Sør Asia: India og Pakistan spesielt. Du ser det hos de med sånn bakgrunn her. Overvektige eller overfeite selv om de kanskje ser normal ut. Tre ganger mer sannsynlig å utvikle livsstil-diabetes enn etniske nordmenn. Hvis du går på innvandrerbutikker er det lett å se hvorfor: mye hvit brød, kaker, søte kjeks og sånt i handlekurven mens etniske nordmenn handler frukt og grønt.

Anonym poster: 950efdac0bb2a721ca448cebaef1c2b6

Skrevet

Jeg tenkte med en gang på sør-øst Asia da jeg leste hovedinnlegget. Jeg har lest at asiatere fra den delen, som ofte er nette i kroppsbygningen burde ha andre mål for hva som betegnes som overvekt, fedme, og de tåler dessuten mindre fett rundt midjen enn det vi i Nord-Europa gjør. Altså at magefettet deres kan bli tidligere farlig enn det blir hos oss, pga kroppsbygningen deres. I India og Pakistan er det kanskje litt populært å være litt overvektig enda, fordi tynne mennesker ofte jobber kjempehardt. De rike har råd til å spise, og arbeider mindre fysisk, derfor blir det sett på som velstand å være stor. Dette holder vel på å endre seg der og, så snart er vel det dominerende synet at tynn=sunn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...