Gjest yrild Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Barna får homeopatmedisiner av min mann. Noe jeg ikke tror så mye på, men det skader jo ikke ;-) Selv har jeg fått akupunkturbehandling som har vært utrolig effektiv, så der har jeg klokketro!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Kommer ann på hva du mener med alternativ medisin...?!? Når jeg blir syk ala bihulebetennelse/influensa osv bruker jeg kun solhattdråper og 1000mg cvitamin brusetabletter. Anonym poster: 284905227a03ada57f2b99e7f77a17c5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Soneterapi og akupressur på barnet. Gull verdt. Skulle ønske vi hadde gått to år før. :-D Anonym poster: e5bc0288a5903e2b7a41cd5d146cc152
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Jeg har fibromyalgi og har prøvd det meste, akupunktur, homeopat, naprapat, healing osv. Har god erfaring med Synergy, det gir meg helt klart mer energi. Drikker juicen pga antioksydantene og tar pulveret for energi, kommer aldri til å tørre slutte. http://no.synergyworldwide.com/home.aspx?siteid=444 Anonym poster: a19458aecfb7f1a88eace9fc7f5d4a7b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Barna får homeopatmedisiner av min mann. Noe jeg ikke tror så mye på, men det skader jo ikke ;-) Selv har jeg fått akupunkturbehandling som har vært utrolig effektiv, så der har jeg klokketro! Er skeptisk til av natur til alternativ medisin. Men så ble jeg desperat nok. Min sønn var mye syk pga. store mandler. Fikk feber veldig ofte, skikkelig dårlig immunforsvar. . Var liten og tynn og spiste dårlig. Ble bestemt at han skulle ha toncillektomi, er selv sykepleier og var redd for konsekvensene et slikt inngrep kunne ha for en så liten kropp. Så ble jeg tipset av en venn om homeopat. Vi dro til homeopat, gutten fikk bla. e-lybra behandling og dråper til å bruke hjemme. Dette skulle styrke immunforsvaret og bedre apetitt. Og barnet ble kvitt feberplagene med en gang! Han begynte å spise masse og har nå lagt på seg godt. Frisk som en fisk, ikke vært syk siden før jul. Helt utrolig men sant! Vet skeptikerne viser til placeboeffekt av den typen behandling, men det går ikke an med et så lite barn. Er bare glad for at han er frisk. Anonym poster: 23afdfd48c2a75146ec1b908c2fef112
MrsMilla Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Tja, spørs hva man definerer som alternativ medisin. Har en lei tendens til å få blærekatarr - så drikker tranebærjus hver morgen for å holde meg frisk. Tar større doser om jeg kjenner at det er en blærekatarr på vei, eventuelt fyrer på med tranebærpiller og c-vitaminer i tillegg. Men blir det for ille går jeg jo til legen og får antibiotika. Men fant jo forsåvidt ut av allergiene mine ved at en hårprøve ble sendt til usa av en alternativ naturmedisiner. Fungerte iallefall - gikk fra å være sengeliggende til veldig oppegående på få uker. Men da var forsåvidt ikke medisin inn i bildet, men å holde seg unna div. matvarer.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Jeg ble tatt med til homeopat en gang som barn. Kan ikke huske om jeg fikk noe medisin. Jeg bruker selvfølgelig ikke medisiner eller medisinere som ikke har dokumentert effekt. Noen typer naturlegemidler og noen behandlere som ikke er leger har veldokumentert effekt og er medisinsk anerkjente. Disse tenker jeg ikke på som alternative. Anonym poster: a01ee24cb6260fbbd00006fca274c960
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Ja, homeopati og akupunktur for uregelmessige sykluser. Bra effekt. Akupunktur for hodepine. Bra effekt. Homeopati for begynnende blærekatarr. Funker hver bidige gang Bruker på barnet. For å styrke immunforsvar og bedre henne psykisk. Anonym poster: 5e9056c71efbd3fabc24ca4d938ba3c0
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Barna får homeopatmedisiner av min mann. Noe jeg ikke tror så mye på, men det skader jo ikke ;-) Selv har jeg fått akupunkturbehandling som har vært utrolig effektiv, så der har jeg klokketro! Er skeptisk til av natur til alternativ medisin. Men så ble jeg desperat nok. Min sønn var mye syk pga. store mandler. Fikk feber veldig ofte, skikkelig dårlig immunforsvar. . Var liten og tynn og spiste dårlig. Ble bestemt at han skulle ha toncillektomi, er selv sykepleier og var redd for konsekvensene et slikt inngrep kunne ha for en så liten kropp. Så ble jeg tipset av en venn om homeopat. Vi dro til homeopat, gutten fikk bla. e-lybra behandling og dråper til å bruke hjemme. Dette skulle styrke immunforsvaret og bedre apetitt. Og barnet ble kvitt feberplagene med en gang! Han begynte å spise masse og har nå lagt på seg godt. Frisk som en fisk, ikke vært syk siden før jul. Helt utrolig men sant! Vet skeptikerne viser til placeboeffekt av den typen behandling, men det går ikke an med et så lite barn. Er bare glad for at han er frisk. Anonym poster: 23afdfd48c2a75146ec1b908c2fef112 Må legge til at homeopaten var sykepleier og hadde lang homeopatiutdannelse i tillegg. For meg er det et minimumskrav at en behandler er helseutdannet i bunnen. Men det er nå meg. Anonym poster: 23afdfd48c2a75146ec1b908c2fef112
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Har brukt akupunktur mot betennelser i bena. Det funker fint, da satt av en fysioterapeut.
BikkjeBisk Skrevet 7. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2013 Så spennende historier dere har å fortelle! Tenker egentlig på alt fra vitaminer til å gå til homeopat og naturmedisiner. )
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #14 Skrevet 7. april 2013 Barna får homeopatmedisiner av min mann. Noe jeg ikke tror så mye på, men det skader jo ikke ;-) Selv har jeg fått akupunkturbehandling som har vært utrolig effektiv, så der har jeg klokketro! Er skeptisk til av natur til alternativ medisin. Men så ble jeg desperat nok. Min sønn var mye syk pga. store mandler. Fikk feber veldig ofte, skikkelig dårlig immunforsvar. . Var liten og tynn og spiste dårlig. Ble bestemt at han skulle ha toncillektomi, er selv sykepleier og var redd for konsekvensene et slikt inngrep kunne ha for en så liten kropp. Så ble jeg tipset av en venn om homeopat. Vi dro til homeopat, gutten fikk bla. e-lybra behandling og dråper til å bruke hjemme. Dette skulle styrke immunforsvaret og bedre apetitt. Og barnet ble kvitt feberplagene med en gang! Han begynte å spise masse og har nå lagt på seg godt. Frisk som en fisk, ikke vært syk siden før jul. Helt utrolig men sant! Vet skeptikerne viser til placeboeffekt av den typen behandling, men det går ikke an med et så lite barn. Er bare glad for at han er frisk. Anonym poster: 23afdfd48c2a75146ec1b908c2fef112 Må legge til at homeopaten var sykepleier og hadde lang homeopatiutdannelse i tillegg. For meg er det et minimumskrav at en behandler er helseutdannet i bunnen. Men det er nå meg. Anonym poster: 23afdfd48c2a75146ec1b908c2fef112 Må de ikke være det da? Trodde det var et krav, jeg. Jeg VET det gjelder for akupunktørutdanning ihvertfall Anonym poster: 5e9056c71efbd3fabc24ca4d938ba3c0
Tante_Esel Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 har brukt masse forskjellig jeg stor tillhenger av alternativbehandlinger! men det kan jo ha noe med at jeg har stor interesse, og kan healig selv også... homeopati mot urinveisinnfeksjon, maggeproblemer - Virker akupunktur - for å få ro i sinnet... - virker healing - første time tok jeg av nysgjerrighet... men etter det, har jeg fortsatt å gå en gang hver 6 uke ca.... gjør masse med humøret og kroppen min er osteopati regnet som alternativ og? i såfall har jeg jaggu prøvd det og mot nakke problemer... funker som bare det! helsekost - er en stor del av kjøkkenskapene mine heh...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Kiropraktor er det mest alternative jeg har brukt. Akupunktur på noen få områder er jeg også positiv til at kan fungere. Ellers er jeg skeptiker til langt inn i margen Anonym poster: 961bbcb072dd073b6cbe3a5647f6f4e8
Nichotine Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Akupunktur funker ihvertfall på meg! Og så har jeg noe homeopatmedisin liggende, men jeg har ikke troen på det. Samtidig er jeg motstander av for mye medisinering. Man kan heller prøve alternative metoder. Mye kan ordnes med alternativ medisin som akupunktur, naprapat, fotsone, massasje, o.l. Så man burde prøve det først, sålenge man har sjansen (altså ikke akutt og alvorlige lidelser). Det dumme er at man må tømme lommeboken for disse behandlingene, og mange derfor velger blå resept hos legen.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 Akupunktur mot div. mange plager med god effekt. Homeopati som ikke har fungert - og som har fungert veldig bra. Healing - med ingen særlig effekt - og fantastisk effekt. Vitaminer, mineraler og urter bruker jeg daglig, samt mer spesielle ved særlige behov. Har sluppet unna antibiotika flere ganger med det - men legens velsignelse Kvantemedisin med god effekt - nesten litt spooky hvor eksakt de kan finne problemer i kroppen. Jeg har testet dette opp mot kiropraktor som har sjekket ryggen min uten å behandle, fortalt meg hvor jeg hadde låsninger. Deretter til kvantemedisinbehandler som fikk opp eksakt samme låsninger! Life alignment med veldig gode resultater. Jeg er vel rimelig åpen av meg, selv om jeg også har en stor porsjon sunn skepsis til alt nytt jeg prøver. Anonym poster: 3385ae6dda143619b04c82b9a4474070
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå