Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Jeg har en gutt på 8 år som har begynt å få svettelukt under armene. Er ikke det veldig tidlig? Er det andre som har barn som har fått det så tidlig? Anonym poster: dcba8a7212b768dfc65dc42b721754e8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Nei, det er ikke tidlig. Er helt normalt å begynne å lukte svette i den alderen. Anonym poster: bd1a5966f9cc47b9fe37304a58b5e9d8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Helt normalt. Ta en prat om hygiene og bruk av deodorant;-) Anonym poster: 6b5142c11ba2c1c0f9601c475650ce00
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Jo, det er tidlig, særlig til å være gutt for de kommer senere i puberteten enn jenter.. Jeg ville ringt legen, for selv om det antagelig ikke er noe problem kan det være at han kommer for tidlig i puberteten og da vil de prøve stoppe det. Når gutter kommer i puberteten før fylte 9 år kalles det for tidlig pubertet og da bør utviklingen følges av lege. http://helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=16525:tidlig-pubertet&catid=178&Itemid=509 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/pubertet-for-tidlig-29137.html Anonym poster: 41e43ccc7ce10ed79123fd742d6b92b4
sologsommer Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Trodde det var tidlig, men har ikke peiling Begynner de da med deodorant så tidlig? Ja, ja kanskje "lillegutt" har Hugo Boss på ønskeseddelen neste år....
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Jo, det er tidlig, særlig til å være gutt for de kommer senere i puberteten enn jenter.. Jeg ville ringt legen, for selv om det antagelig ikke er noe problem kan det være at han kommer for tidlig i puberteten og da vil de prøve stoppe det. Når gutter kommer i puberteten før fylte 9 år kalles det for tidlig pubertet og da bør utviklingen følges av lege. http://helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=16525:tidlig-pubertet&catid=178&Itemid=509 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/pubertet-for-tidlig-29137.html Anonym poster: 41e43ccc7ce10ed79123fd742d6b92b4 Herregud! Ringe legen fordi 8 åringen lukter svette! Det er faktisk helt nirmalt, selv for en gutt. Hilsen trebarnsmamma og sykepleier. Anonym poster: bd1a5966f9cc47b9fe37304a58b5e9d8
minte 13.02.08 Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Takk for svar. Det var akkurat dette med tidlig pubertet jeg tenkte på. Han har ingen andre tegn da. Ingen hårvekst eller noe, men han er veldig høy for alderen. Den høyeste gutten i klassen. Vet ikke om det har noe å si? Storebroren var ca 2 år eldre før han måtte begynne med deodorant, så jeg føler det er litt tidlig.. HI
*Miss Flua* Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Jeg tror jeg var 6 år da jeg måtte begynne med deo pga svette. Var ikke tidligere ute med pubertet av den grunn..
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Det er forskjell på å lukte litt surt i en hudfold fordi de har svettet og å ha fått en skikkelig voksen svettelukt. Er det allerede en voksen lukt er det tidlig og jeg ville absolutt fulgt med på om det begynner skje noe med hårvekst, at pungen begynner vokse o.l. for det kan være problematisk å komme for tidlig i puberteten... Anonym poster: 41e43ccc7ce10ed79123fd742d6b92b4
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Takk for svar. Det var akkurat dette med tidlig pubertet jeg tenkte på. Han har ingen andre tegn da. Ingen hårvekst eller noe, men han er veldig høy for alderen. Den høyeste gutten i klassen. Vet ikke om det har noe å si? Storebroren var ca 2 år eldre før han måtte begynne med deodorant, så jeg føler det er litt tidlig.. HI Det kan gå mange år før barnet ditt kommer ordentlig i pubertet. Anonym poster: bd1a5966f9cc47b9fe37304a58b5e9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå