Gå til innhold

Forklar meg en ting vær så snill..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor folk skal ha omtrent like mye for brukte ting som nye, ala finn.no, kjøp,salg og bytte sider osv.

Får helt hekaslepp jeg!

Hva får folk til å legge ut brukte sko, sandaler, tøybleier(!), klær osv til 2-300 kr pr/plagg osv.

Er det virkelig folk som betaler så mye for utslitte barnesko feks?

Så et innlegg på min lokale kjøpe/bytte/selge gruppe nå nettopp;

Et par joggesko i str 29 til jente 250,-kr Pent brukt sto det.

Men så er det jo bilde av de i tillegg og de ser jo helslitt ut.

Er det slik at folk kjøper klær sko ol for å kunne selge de høyest mulig pris etterpå? er virkelig folk blitt så gniene? Før var det da vanelig å arve bort det tøyet og evt skoene som var hele nok til de i familie/vennekrets som trengte det.

Da jeg var liten var mamma, tantene mine og alle deres veninner på klesparty en gang i halvåret, da de møttes over god mat og drikke og byttet evt kjøpte klær for 1-5 kr osv. Men mest da for hyggens skyld, dette har jeg vidreført i min vennekrets og vi syntes det er en kjempefin måte å kvitte oss med klær som er for lite samt at man kan få klær som passer.

De klærne som er igjen etter hver kveld vi har sender jeg til en venninne av mamma som driver et barnehjem i podicherry i India, og med det vet jeg at alle klær og sko (noen ganger sengetøy og leker) blir til god nytte.

Jeg syntes det samfunnet vi lever i har blitt gjerrige og griske...

(Ja jeg vet at man ikke må kjøpe noe eller være medlem av slike grupper, eller i det hele tatt være innom finn.no så dere frekkasene her inne kan bare tie for det er ikke det som er poenget mitt)

Anonym poster: 87ccfb704f5ca629e88b871a9b2ceb89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Skjønner ikke at de tar seg så godt betalt for klær. Skjønner ikke at de blir kvitt det heller (eller gjør de ikke det, kanskje?). Sko skal uansett ikke brukes av flere barn så det tar jeg ikke vare på til lillebror her en gang, men gir de bort til andre formål, og kaster de som er slitt. Jeg er også vant med at man gir bort klær til familie eller venner hvis man ikke trenger de selv lenger, eller gir bort til veldedige formål. Skulle jeg solgt klær så ser jeg for meg at jeg ikke kunne tatt mer betalt enn en hundrings for en bærepose med klær feks. Samme hvis jeg skulle kjøpt. Brukt er brukt. Og det synes spesielt godt på klær. Og klær som man får kjøpt billig uansett, enten det er på salg eller på billigere butikker som feks HM.

Samme gjelder for større ting som vogner osv. Selger det for nesten ny pris. Helt horribelt.

Anonym poster: ffd34513e6ab40685acbdc5799bce2ab

Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke.. Brukte ting koster jo kjempemasse. Greit at det er populært og smart med tanke på miljøet, men det er jo nesten ikke vits når man kan legge i litt penger selv, og få helt nytt.

Anonym poster: c11389642187a245888488271af7eafa

Skrevet

Helt enig! Ville aldri kjøpt brukte sko til 250 kr. når jeg vet at jeg kan få sånne tilbud med helt nye sko på XXL eller andre steder.

Lurer på om folk virkelig betaler de prisene som står siden folk får seg til å tyne prisen slik.

Anonym poster: 7bdb9af95746e9fb52febc40d9bd666a

Skrevet

Enig med deg, synes det er helt vanvittig, men enda mer rart er jo de som faktisk betaler så mye for brukt. Så et par Lacoste joggesko til barn på en salgside på FB til 100 kr, og de var så slitt at fargen var borte på tuppen. Jeg hadde ikke gitt bort så slitte sko engang.

Anonym poster: 4f2b39ebf2cef44a6501ab6d854e3188

Skrevet

Litt på siden av hovedemnet, men hvorfor legger folk ut et par babysokker fra H&M? Eller slitte, utvaskede og flekkete bodyer? Vasket en million ganger og ser ut deretter.

Slike ting forstår ikke jeg at folk får solgt....

Skrevet

Det jeg lurer mest på, er om de får solgt disse dyre tingene...?

Anonym poster: 8ba0750b7cf02f36a4f3b9a66f9f9ce0

Skrevet

Ja jeg skjønner ikke hvordan folk får solgt noe som helst!

Men det som virkelig tok kaka var brukte tøybleier til 1000,- det var for 10-15 stk tror jeg, det syntes jeg er i drøyeste laget, tenkte jeg skulle legge ut bilde her og men fant ikke anonsen. Hvem kjøper bleier som er blitt brukt av andre?

Men her er forresten bilde av de skoene som ble lagt ut her i sta.. Hadde du betalt 250 for dissa???

HI

Skrevet

Utrolig provoserende er det!

Jeg jobber som frivillig på en Rødekorsbutikk, der selger vi ting mildt sakt billig, man kan få en hel pose med klær for 75 kr! Og det er jo noen bukser og gensere man klarer å stappe oppi der. Vi er nødt til å selge klær så billig også pga vi får inn noen enorme mengder med klær. Men så går man i nabokommunen som har Rødekorsbutikk, der selges en bukse for 70-100 kr, helt latterlig spør du meg!

Skrevet

Skrevet

Hmm.. får ikke tiil å laste opp bile. kjipt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...