Gå til innhold

Hvilken bilstol anbefaler dere til 4 åring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på en del...er jo et hav å velge i...ser for meg at 5 punktsele er det beste?? Ser det er mange sim festes kun i bilbeltet også, men 5 punktsele må da være tryggest?? Vanskelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville enten gått for bakovervendt Max way opp til 6 år eller besafe izi up isofix(hvis du har det i bilen) :-)

Skrevet

Vi sendte Mail til trygg trafikk og fikk beskjed om at barn over 15 kilo som satt fremovervendt skulle festes med bilens seler. Dette var fordi det ble feil trykk med 5 punkt selen.

Skal se om jeg har mailen enda.

Skrevet

Om du tenker å snu barnet til forovervendt, er ikke fempunktssele tryggest. Du kan lese mer om barnesikring på tryggtrafikk.no

Anonym poster: d0faacbb8e938b7d9329d0a8b2f91be9

Skrevet

Tryggest med beltestol hvis de sitter framover vendt etter 15 kilo. Vi har besafe izi up, veldig fornøyd med den :-)

Skrevet

Så de kan sitte bakover til 6 år???? Det visste jeg ikke....da vil jeg jo absolutt det!!

Skrevet

Barn kan sitte bakovervendt så lenge du får tak i bakovervendt stol hvor barnet har plass. Det er det anbefalte så lenge som mulig.

Anonym poster: d0faacbb8e938b7d9329d0a8b2f91be9

Skrevet

Kommer an på hvor hvor tungt barnet er. Om du skal snu barnet, og det er under 18 kg anbefaler jeg cybex pallas 2fix. Kjempealright sete.

Skrevet

Anbfefaler recardo sport. Da kan du bruke fempunktsele frem til barnet blir for langt for det og setet blir da festet med bilens sele og setet følger ikke med barnet om det skulle bli kollisjon.

Setene er aldri i noen tester e.l. men dette er ett firma som produserer seter bl.a. til rallykjøring, så jeg regner med at de har peiling. Fåes kjøpt hos Torshov bilrekvisita.

Vi er så fornøyd med setet at vi har kjøpt det til begge biler og besteforeldre har kjøpt det samme.

Anonym poster: 203315e447437fac81d489ebdf6db4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...