Gå til innhold

Kun innendørs med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kun innenedørs med baby, aldri ute og triller og får derfor skjelden frisk luft. Skaldelig for baby?

Anonym poster: c66934560efff99e1249df2985b40caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Keffor e du ikke ute?

Anonym poster: c00f742b0951080119995f29e06288f4

Skrevet

Jeg håper du tuller. Hvorfor er du ikke ute? Regner med at helsesøster snakker med deg om viktigheten av frisk luft og glede ved å være ute?

Anonym poster: 9bee746dd4b1944151d216485ae7a316

Skrevet

Veldig sært, men nei, ikke egentlig skadelig for en liten baby. Forutsatt utlufting og akseptable boforhold, selvsagt.

Det som muligens er skadelig er den sannsynlige psykiske lidelsen hos en mor som aldri går ut av huset.

Anonym poster: 256ba1330b361f158d516f4123015ee9

Skrevet

Hvorfor er du ikke ute? Viktig med frisk luft, både for voksne og barn! Minimum 30 min hver dag. Jeg hadde aldri orket og vært inne hele dagen, og hvis jeg må (syke barn) så får jeg hodepine og holder på å gå på veggen :-)

Anonym poster: c289b3944f0e3f2cb84cf36077b8d669

Gjest Julia1984
Skrevet

Hva med deg selv???

Hadde flydd på veggen!

Men ja, ville ikke kalt det skadelig, men svært uheldig og ikke minst for stimuli for den lille. Skal du "plutselig" begynne å være ute når den blir eldre?

Du vet at det er en utmerket treningsform å gå tur med vogn i raskt tempo.

Skrevet

Sånn var jeg selv hele det første året med barn. Jeg var ute og gikk tur i maks 30 dager i løpet av hele året. Var og besøkte venner/familie 10-20 ganger i løpet av ett år. Barnet begynte først å være mer ute når hun begynte i barnehage. Og nå er jeg endelig blitt mye flinkere til å ut mer. Men jeg vil anbefale deg å begynne å ut og trille turer nå, hver eneste dag. Du blir på bedre humør og du får god samvittighet for at babyen har fått frisk luft. Jeg skammer meg SÅ for at jeg ikke var ute mer første året med barn. Jeg hadde NOEN få dager hvor rygg og bekken virkelig ikke samarbeidet, så noen av dagene er unnskyldt, men ikke spør hva som skjedde med de 280-290 dagene ellers..

Anonym poster: 2672e07dfcce344194a8fc27c0b7e401

Skrevet

Herregud da, hva med å la være å dvare hvis dere ikke har et svar på drt jeg spørr om?

Til dere som i det minste klarte å "bake inn" et svar inni reaksjonen deres, takk. Godt at lille ikke tar skade av det. Ja lufter såklart godt, og boforholdene er mer enn gode nok. Ang hvorfor jeg bare er inne, det er kun to uker siden en fødsel med "alvorlige" komplikasjoner, og jrg har dessverre ikke annet valg. Mer enn det har dere ingen ting med.

Takk for svar fra dere som hadde noe svar å komme med :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Men kjære deg, hva med å nevne at du har et NYFØDT barn????

I innlegget hørtes det ut som du hadde et flere måneders gammelt barn når du lager et innlegg om at det evt er skadelig å være innendørs!!

Og maken til surt svar fra deg!!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Når baby bare er to uker er det selvsagt ikke skadelig. Det var ingenting i innlegget ditt som antydet at det var et helt nyfødt barn det var snakk om her.

Det er klart at det er stor forskjell på en nyfødt og en på et halvt år!

Jeg fikk baby midt i kuldeperioden i vinter og var knapt ute på mange uker uten at hverken mor eller barn tok skade av det. Men om det nå skulle gått 2-3 uker uten at vi fikk luftet oss og fått noen andre inpulser tror jeg ikke det hadde vært bra for noen av oss.

Så ingen grunn til å bli så hissig, de fleste svarte nok utfra at det var et eldre barn det var snakk om.

Skrevet

Så sur som du er i tillegg til selvvalgt isolasjon understøtter i grunn bare teorien om psykiske problemer. :P

Det er forskjell på "akkurat hjemme fra barsel" og permisjonstiden generelt.

Skrevet

Du må være det dummeste her inne i kveld. Sto ingen ting om 2 uker gammelt spedbarn og vanskelig fødsel!

Anonym poster: 46c50474a1397e17a4da9da22d7e69c1

Skrevet

Jeg klarer virkelig ikke å se problemet. Hva slags stimuli r det liksom en baby inne i en vognbag får av stimuli? Å se innsiden av kalesjen til bagen?

Fatter ikke hvor dette tur-hysteriet kommer fra.

Anonym poster: 79c7d4b701578e229a195a12b6c1b72d

Skrevet

Så sur som du er i tillegg til selvvalgt isolasjon understøtter i grunn bare teorien om psykiske problemer. tongue.png

Det er forskjell på "akkurat hjemme fra barsel" og permisjonstiden generelt.

Det sto ikke at det var selvvalgt, det er vel heller en noe ufrivillig situasjon.

pleier du vanligvis å kalle mennesker for psykisk syke når de er litt sure? Det var forresten berettiget, det var noen spystygge svar.

Skrevet

For et latterlig innlegg! At ungen er 2 uker gammel er jo essensielt for svarene du vil få! Jeg gikk heller ikke ut før yngste barnet mitt var 2 uker pga bekkenet mitt, jeg klarte såvidt å gå fra stua til badet. Ville da aldri falle meg inn å lage et innlegg her inne om det! Enten er du stokk dum, eller et troll.

Anonym poster: 3ddb7eb2f034dd871a58766837c435c4

Skrevet

Hi her. Nei jeg skrev ingen ting om at det er snakk om nyfødt, men jeg skrev heller ingen ting om at det var snakk om flere mnd gammel baby. Det at dere antar noe i stedet for å spørre hvis det mangler info, det er deres problem. Svare ut ifra at man antar noe er bare enda teitere i mine øyne.

Om det er nyfødt eller en 6mnd gammel baby skal ikke ha noe å si. Det at man er inne i 20 minus gjør man uansett om barnet er nyfødt eller 6 mnd. Jeg ønsket svar på baby generelt, og snakker såklart om nå, ikke vinter og 20-30 minus.

Skrevet

Hi her. Nei jeg skrev ingen ting om at det er snakk om nyfødt, men jeg skrev heller ingen ting om at det var snakk om flere mnd gammel baby. Det at dere antar noe i stedet for å spørre hvis det mangler info, det er deres problem. Svare ut ifra at man antar noe er bare enda teitere i mine øyne.

Om det er nyfødt eller en 6mnd gammel baby skal ikke ha noe å si. Det at man er inne i 20 minus gjør man uansett om barnet er nyfødt eller 6 mnd. Jeg ønsket svar på baby generelt, og snakker såklart om nå, ikke vinter og 20-30 minus.

Det er jo stor forskjell på en nyfødt som aldri har vært ute og en på 6 mnd som aldri har vært ute.

At en nyfødt på 2 uker aldri har vært ute er helt normalt. At en på 6 mnd ikke har vært ute er unormalt og absolutt til å undres over hvorfor.

Så den informasjonen hadde vært vesentlig i hovedinnlegget for at du skal få de svarene du ønsker.

Anonym poster: c807780c08187b03a0666420d6011695

Gjest lykkeliggift
Skrevet

og alt dette mener du vi skal tenke oss til selv ? Vi har jo faktisk ikke annet valg enn å anta.
Skrevet

det er stor forskjell på å være ute med en 2 uker gammel baby og en på flere måneder. Før fikk mødre beskjed om å holde seg inne de seks første ukene fordi barnet ikke skulle bli utsatt for for mye stimuli. Jeg ble "rådet" av helsesøster og holde meg inn med barnet de to første ukene slik at barnet skulle bli vant med hjemmet sitt..

Skrevet

Ukas dummeste innlegg går til deg hl. I grunn et helt greit spørsmål, men jeg (og alle andre) fikk inntrykk av at dette var et eldre barn.

At du og barnet ikke har vært ute enda er selvfølgelig helt greit og ikke farlig. Det tar tid å komme seg etter en fødsel.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Neeei, det er vel ikke skadelig at baby er kun inne. Men frisk luft er jo bra, da. Om det er grei temp kan jo baby sove ute i vogna om du ikke er klar for trilleturer. Bruker du myggnetting blir det uansett lunt i vogna.

Men ikke vær så snerpete, hi! Man kunne nesten tro du frmulerte deg som du gjorde i hovedinnlegget så du skulle få reaksjoner? ;)

Skrevet

Hehehehe HI. Godt du ikke er så dum som meg. Jeg forsøkte meg på trilletur 3 dager etter fødsel med alvorlig blødning. Ungen skreik og jeg gikk med knekk i knærne. Kom meg 100 meter avgårde og så rett hjem igjen. Da babyen var 3 uker kunne jeg gå nesten 1 km. Ta den tiden du trenger, men du kan jo tilvenne babyen til vogn gradvis inne?

Skrevet

Jeg vet ikk noe sikkert svar på spørsmålet ditt. MEN det er nå slik at vi har blitt dårlige til å lufte. Det betyr at vi ikke har skikkelig utskiftning av lufta inne. Jeg tror ikke det er sunt, men om det er direkte skadelig, det vet jeg ikke.

Vi bor også i ett land hvor det er forskjellige årstider. Det at barnet får oppleve dette tror jeg er viktig. (At luft kan være kald f.eks.)

Anonym poster: c99be44f4a33253160beac986a97cf9d

Skrevet

Herregud, mulig å bli så sur og gretten hi? Syns du skal få prisen for ukas dummeste innlegg!

Skrevet

Å berre vere inne kan over tid bli eit problem for mor, men neppe for babyen. Små babyar bryr seg fint lite om friluftsliv, frisk luft får dei også ved å sove i vogna rett utafor døra, eller på rom med ope glas for den del..

Synes ikkje spørsmålet var spesielt dumt, første vekene hadde eg dårlig samvittighet for alt og ingenting og var bekymra for mangt. HI kunne nok vore heldigare med reaksjonane sine, men litt slack bør vi gi ei mor som fortsatt ikkje er seg sjølv etter fødselen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...