Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Vi har bestemt oss for å flytte til Larvik i løpet av sommeren. Vi flytter fra Vestlandet og har ingen kjennskaper til byen der borte. Småen må også bytte skole, og starter der samtidig som de andre starter opp. I 3 klasse. Hvordan er det å komme til Larvik fra en annen del av landet? Hvordan er det å bo i Larvik? Mange tilbud på ting å finne på? Anonym poster: 7dc93816dc94fb0e777e57d47bf2eb00
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Vi har gjort litt motsatt, og flyttet fra Larvik for snart 2 år siden.. Det var pga vi ønsket å komme nærmere fam, og hadde lite fam i Larvik! Når det er sagt så savner jeg ofte Larvik, og tenker mye tilbake på mange FLOTTE år vi hadde der. Har et spes forhold til Larvik, men kanskje ikke så rart med tanke på at jeg bodde der i 20 år.. Larvik har tatt seg veldig opp de siste årene, med mange gode tilbud for store og små.. Nærme både skog, og sjø med MANGE bademuligheter! For ikke å snakke om bøkeskogen og Stavern som er aldeles nydelig. Nytt kulturhus med kino! Er nok noe stillere på vinterstid, men derimot MYE liv på sommeren! Kommer jo selvfølgelig ann på hva man søker, men jeg synes Larvik er et fint og trygt sted å bo Håper dere vil trives! Anonym poster: e8e6ac50cc061695356b0f5631152947
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Larvik er en passe stor by, det er mest liv der sommerstid og utad litt stille vintrstid. Men med barn er det aldri stille, merkes igrunn bare i bylivet at det er stillere. Jeg bor ikke der, men i nabobyen. Jeg har hytte i Larvik og familie der. Jeg stortrives i byen, og for oss er det like kort å dra til vår by som det er til larvik by. Mange kulturtilbud som er der som ikke er her og omvendt. Og reiseveien er kort til mange steder. For en barnefamilie er larvik en veldig fin by. Anonym poster: dbb8de6e2a2cb93cd248d414db402f62
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Det er mange fine områder i Larvik. Om du engasjerer deg litt i div aktiviteter så er det ingen problem å bli godt kjent med folk. Det du bør være obs på er at denne kommunen nå går gjennom en stor skolestruktursak. Du bør sjekke om stedet dere flytter til har en nærskole som berøres av dette. Sjekk ut hjemmesiden til Larvik kommune for høringsforslag. Anonym poster: 8d420b29338a54f0e8bffac5fc49a844
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Tusen takk for svar! :-) vi har bestemt oss for å sett av ett år der borte først hvor vi bare leier hus, så om ett år hvis vi trives så kommer vi til å kjøpe hus, men vi beholder også leiligheten vår på Vestlandet, så vi kan reise tilbake hvis det ikke funker. Hva er det de holder på å endre på skolene da? Den skolen småen kommer til å høre til har ca 150 elever, og er en mye mindre skole enn vi har her vi bor nå. Her er det ca 600 elever. Vi gleder oss masse til nye eventyr der borte, vi er glade i naturen, fjellturer, trening, turning og vi liker å reise. Mulighetene for helgeturer i bil er ikke så store her på Vestlandet, det er så mange timers kjøring til alt! Kjedelig :-P Hi Anonym poster: 7dc93816dc94fb0e777e57d47bf2eb00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå