CaptainHindsight Skrevet 7. april 2013 #26 Skrevet 7. april 2013 Jeg synes at en kake først og fremst skal være god og se ut som en kake. Synes at en del av de veldig pyntete kakene ser ut som leker eller noe av plast. Frastøtende å tenke på å spise dem. Å betale sååå mye for en kake som ingen liker, da ville jeg klagd. Helt klart. Enig. For ikke å snakke om de skumle fargerike kakene som smaker kjemi. Angst.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #27 Skrevet 7. april 2013 Jeg er en av de som har svart i starten av innlegget og som lager sånne figurkaker selv.. Synest fortsatt at prisen var stiv, selv om kaken var til 45 personer. Dette MÅ du klage på, forlang nå litt penger tilbake. Dette var virkelig blodpris Jeg synest selv at man bør teste ut kakene før man selger de til folk. Selv har jeg brukt et testpanel på alle mine kakeversjoner..og jeg har aldri fått en eneste klage på de jeg har solgt, kundene har bestillt kaker igjen år etter år.. Anonym poster: 6caf1c83b184b041a6fca3b3bc2e9343
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 7. april 2013 #28 Skrevet 7. april 2013 Litt utenfor emnet, men en venninne som bor i USA fortalte at der de bor er det helt vanlig å kjøpe en fancy figurkake til barneselskapene, men de smaker alltid høgg så de må ha en hjemmelaget, spiselig kake i tillegg. Mulig vi er på vei til sånne tilstander her også??
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #29 Skrevet 7. april 2013 Ikke nødvendigvis.. Jeg har svart over her.. Kunne aldri falle meg inn å selge en kake som smaker dritt, hva er da vitsen ? Hele poenget , er jo at kaken både skal smake godt og se lekker ut..det er ihvertfall målet med mine kaker.. Her blir alt laget fra bunnen av, både kake, glasur, trekk og deler av pynten.. Kan ikke tro at man kan drive butikk, når man får sånne tilbakemeldinger på kakene sine, folk vil vel neppe bestille en kake igjen hvis den ikke er god? Anonym poster: 6caf1c83b184b041a6fca3b3bc2e9343
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #30 Skrevet 7. april 2013 Jeg skal hvertfall ikke bestille fra dem igjen, men jeg vet ikke om jeg får meg til å klage heller.. H I Anonym poster: b9d09dae9bd8f52ee2edf6fc321a17a8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #31 Skrevet 7. april 2013 Det er klart du bør klage! Selv om det er en fancy figurkake så må den jo smake godt. Helt bortkastet om den ikke er spiselig. Hvis du har igjen kake så synes jeg du kan be de smake den selv... Anonym poster: 16fa9e40d17066de88a833f12a878e4b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. april 2013 #32 Skrevet 7. april 2013 Er det mulig å ta 2300 kroner for ei kake???? Er den overstrødd med zirkoner da eller?? Målløs......
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #33 Skrevet 7. april 2013 Jo, du må klage, de bør få vite at det de lager er uspiselig.. Jeg hadde ihvertfall satt pris på om noen hadde sagt ifra hvis de ikke likte en kake jeg hadde solgt. Anonym poster: 6caf1c83b184b041a6fca3b3bc2e9343
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #34 Skrevet 8. april 2013 Du burde klage ja..ta med deg resten av kaken tilbake og si som sant er at ingen likte den. Jeg lager kaker selv og ville ha refundert penger om noen ga meg en slik tilbakemelding. Litt nyskjerrig på hvem du bestillte av jeg ;-) Ang pris så er ikke det noe unormalt til så mange personer. Det kommer jo selvsagt an på hva kaken inneholder og hvor mye arbeid det er å lage den. Er det en 3 D kake, så er det alltid mye jobb ;-) Klag du, det har du rett til synes jeg. Da gir du personen en mulighet til å revurdere oppskrifter osv også ;-) Lykke til!! Anonym poster: 26531d11b97c54280f55e16fd5a200b4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #35 Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ut bilde av kaken? Er nysgjerrig på hvordan en kake til 2300 kr ser ut. Anonym poster: e819882150dd0d9a4c630c7c3fca71d6
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. april 2013 #36 Skrevet 8. april 2013 Har sjekket litt priser, blant annet på dinkake.no, og det høres egentlig ikke så altfor ille ut med 2300,- for en stor figurkake, men det hjelper jo lite når kaken smakte dritt.....syns absolutt du burde klage! Er en ivrig hobbybaker selv, men baker kun til kjente, og tar ikke betalt for annet enn ingrediensene. Og tester selvsagt smaken på kakene før jeg lager dem til dåp, bursdager og konfirmasjoner. Syns det er en uting at enkelte bakere legger all fokus på kakens utseende og helt glemmer at folk faktisk skal SPISE kaken, ikke bare se på den...! Jeg stemmer for en saftig klage, HI!
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. april 2013 #37 Skrevet 8. april 2013 Hadde vært supert om du la ut et bilde av kaken, kunne tenkt meg å se den
Heltefrøken Skrevet 8. april 2013 #38 Skrevet 8. april 2013 Hvorfor må alle henge seg opp i prisen og hvor mange de var osv .. Hva med å bare svare på det HI lurer på? Jeg betalte 1800 for dåpskaka vår og det var verdt det. Hadde gjort det igjen. Den var vakker, kjempegod og et kunstverk uten sidestykke . Klag på kaken om den ikke var god:) Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og sagt det som det var Da er det lettere å få den responsen du ønsker:)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #39 Skrevet 8. april 2013 Hei alle! Jeg sendte de en Mail og klaget, men jeg har enda ikke fått svar fra de.. Håper de svarer meg i morgen :-) Jeg vil helst ikke legge ut bildet av kaken. Den er lett gjenkjennelig, for å si det sånn.. Men det var en stor figur, 3D, med mange detaljer osv. Jeg vil tro de har brukt en hel dag på å lage den.. Men smaken var jo desverre ikke god, og da forsvinner jo litt av vitsen.. Men alt i alt så var det en morsom kake. H I Anonym poster: b9d09dae9bd8f52ee2edf6fc321a17a8
Heltefrøken Skrevet 8. april 2013 #40 Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ut bilde av kaken? Er nysgjerrig på hvordan en kake til 2300 kr ser ut. Anonym poster: e819882150dd0d9a4c630c7c3fca71d6 Om du går inn på kakemomsen.no ser du hvordan disse kakene kan se ut:) Det ligger en kake der med 2 etg og diadem i rosa og hvit:) det var den vi hadde:) pluss noen personlige ønsker da:)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #41 Skrevet 8. april 2013 Hva var grunnen til at den ikke smakte godt? Har du bestilt en kake med sjokolade, mango og kivi og så finner ut ar det var en gyslig kombinasjon eller at fondanten til glasuren bare smaker søtt er det din egen feil, men om kremen var sur eller kaka brent er det selvsagt grunn til å klage. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #42 Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ut bilde av kaken? Er nysgjerrig på hvordan en kake til 2300 kr ser ut. Anonym poster: e819882150dd0d9a4c630c7c3fca71d6 Om du går inn på kakemomsen.no ser du hvordan disse kakene kan se ut:) Det ligger en kake der med 2 etg og diadem i rosa og hvit:) det var den vi hadde:) pluss noen personlige ønsker da:) Oi! Den hadde jeg ikke hatt mye lyst til å smake på. Ser jo ut som en blanding av sukker og E.stoffer støpt i en form og malt i ettertid. Jeg har aldri smakt en kake av den typen som smaker godt. Ingen kjøper vell sånt annet for å ha et blikkfang og så serverer mann noe spislig ved siden av. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0
Heltefrøken Skrevet 8. april 2013 #43 Skrevet 8. april 2013 (endret) Kan du legge ut bilde av kaken? Er nysgjerrig på hvordan en kake til 2300 kr ser ut. Anonym poster: e819882150dd0d9a4c630c7c3fca71d6 Om du går inn på kakemomsen.no ser du hvordan disse kakene kan se ut:) Det ligger en kake der med 2 etg og diadem i rosa og hvit:) det var den vi hadde:) pluss noen personlige ønsker da:) Oi! Den hadde jeg ikke hatt mye lyst til å smake på. Ser jo ut som en blanding av sukker og E.stoffer støpt i en form og malt i ettertid. Jeg har aldri smakt en kake av den typen som smaker godt. Ingen kjøper vell sånt annet for å ha et blikkfang og så serverer mann noe spislig ved siden av. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0 Når du sier "den hadde jeg ikke lyst til å smake på" lurer jeg på hvem kake du mener. For jeg var akkurat inne på siden nå selv og så de hadde byttet ut eksempel bildene så den jeg beskrev lå ikke der. Forøvrig kan jeg informere deg om at ufarget sukkerfondant ikke er farlig og rosa konditor farge i noen skarve bokstaver er helt ufarlig ! Og sjokolade kaken inni lager hun fra bånn med de samme ingredienser som du går kjøpt på butikken ( egg, mel, sukker, bakepulver, melis, smør osv) men du ville kanskje ikke spist det heller du da:) Endret 8. april 2013 av Nikoline E
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #44 Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ut bilde av kaken? Er nysgjerrig på hvordan en kake til 2300 kr ser ut. Anonym poster: e819882150dd0d9a4c630c7c3fca71d6 Om du går inn på kakemomsen.no ser du hvordan disse kakene kan se ut:) Det ligger en kake der med 2 etg og diadem i rosa og hvit:) det var den vi hadde:) pluss noen personlige ønsker da:) Oi! Den hadde jeg ikke hatt mye lyst til å smake på. Ser jo ut som en blanding av sukker og E.stoffer støpt i en form og malt i ettertid. Jeg har aldri smakt en kake av den typen som smaker godt. Ingen kjøper vell sånt annet for å ha et blikkfang og så serverer mann noe spislig ved siden av. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0 Når du sier "den hadde jeg ikke lyst til å smake på" lurer jeg på hvem kake du mener. For jeg var akkurat inne på siden nå selv og så de hadde byttet ut eksempel bildene så den jeg beskrev lå ikke der. Forøvrig kan jeg informere deg om at ufarget sukkerfondant ikke er farlig og rosa konditor farge i noen skarve bokstaver er helt ufarlig ! Og sjokolade kaken inni lager hun fra bånn med de samme ingredienser som du Den er sikkert ikke farlig, men jeg synes den jeg trodde du mente (hvit og rosa i tre etasjer med diadem) så skummelt falsk ut. Sukkerfordant smaker jo også bestandig høgg. Ikke en gang ungene vil smake på sånne kaker her i huset. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0
Heltefrøken Skrevet 8. april 2013 #45 Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ut bilde av kaken? Er nysgjerrig på hvordan en kake til 2300 kr ser ut. Anonym poster: e819882150dd0d9a4c630c7c3fca71d6 Om du går inn på kakemomsen.no ser du hvordan disse kakene kan se ut:) Det ligger en kake der med 2 etg og diadem i rosa og hvit:) det var den vi hadde:) pluss noen personlige ønsker da:) Oi! Den hadde jeg ikke hatt mye lyst til å smake på. Ser jo ut som en blanding av sukker og E.stoffer støpt i en form og malt i ettertid. Jeg har aldri smakt en kake av den typen som smaker godt. Ingen kjøper vell sånt annet for å ha et blikkfang og så serverer mann noe spislig ved siden av. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0 Når du sier "den hadde jeg ikke lyst til å smake på" lurer jeg på hvem kake du mener. For jeg var akkurat inne på siden nå selv og så de hadde byttet ut eksempel bildene så den jeg beskrev lå ikke der. Forøvrig kan jeg informere deg om at ufarget sukkerfondant ikke er farlig og rosa konditor farge i noen skarve bokstaver er helt ufarlig ! Og sjokolade kaken inni lager hun fra bånn med de samme ingredienser som du Den er sikkert ikke farlig, men jeg synes den jeg trodde du mente (hvit og rosa i tre etasjer med diadem) så skummelt falsk ut. Sukkerfordant smaker jo også bestandig høgg. Ikke en gang ungene vil smake på sånne kaker her i huset. Anonym poster: 5ad7e343bfc6afe709dc9b8cc0c377c0 Enig i at sukkerfondant ikker er kjempegodt:) men det er jo bare ytterst og lett og la vær å spise. Under er det jo vanlig sjokoladekrem og kake:) Mirjam som lager disse kakene er kjempeflink og lager alt selv. Man kan jo velge marsipan isteden for fondant. Disse smaker ihvertfall kjempegodt:) og alle som var i dåpen skrøt fælt:) Vi var ikke mer enn 17 men hele ble borte:) Jeg var ihvertfall kjempefornøyd selv om det kostet:) kjøper ikke sånn kake til barnebursdager hvert år, men på dåpsdagen gjorde jeg det:) Neste gang jeg betaler så mye må være når ( om) jeg gifter meg:)
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. april 2013 #46 Skrevet 8. april 2013 Jeg bruker marshmallowfondant på mine kaker med litt vaniljesmak i, den er knallgod Synes ikke vanlig fondant/sukkerpasta er noe særlig....Men som med alt annet i verden, smaken er som baken - den er delt
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #47 Skrevet 8. april 2013 Vi har 9 barn, bare vi - også er det tanter, onkler, kusiner, fettere, besteforeldre, stebesteforeldre, venner med barn osv. H I Anonym poster: b9d09dae9bd8f52ee2edf6fc321a17a8 Noe er rart her.... Du skriver at det er du som er HI, men hvorfor har du da plutselig endret posterkode??? TROLL! Anonym poster: 80d47411cadfbc582ee6c8e31eb7f1e5 Ofte så får man en ny kode når man svarer på sitt eget innlegg. Hovedinnlegget har en kode også når hun svarer får hun en ny. Jeg skriver av og til innlegg fra min pc, og senere svarer jeg igjen med mobilen min. Da får jeg en annen kode. Anonym poster: cb9bd47a0f9c314e35723915e78550bb
Anonym bruker Skrevet 8. april 2013 #48 Skrevet 8. april 2013 Sukkerfondanten var ikke god, men det var som forventet. Problemet var inni selve kaken. Det skulle være en standard sjokoladekake med sjokoladekrem. Sjokoladekremen smakte en kvalm blanding av fløte, sukker og karamell og selve sjokoladekaken smakte mel. H I Anonym poster: b9d09dae9bd8f52ee2edf6fc321a17a8
Gjest sussie77 Skrevet 8. april 2013 #49 Skrevet 8. april 2013 Oi det var mye penger for en kake. Selvfølgelig skal du klage. Men har vært borte i at kaker som ser veldig bra ut ikke smaker så godt.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 8. april 2013 #50 Skrevet 8. april 2013 Uff, høres ut som om bakeren har brukt en fløtebasert sjokoladekrem, de har en tendens til å bli skikkelig kvalme....Og melsmaken indikerer at det har blitt slurvet med ingrediensene, evt spart på kakao, sukker og vaniljesukker...Absolutt ikke bra, håper du får refundert penger, er bakeren proff, bør ikke det by på problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå