Gå til innhold

Dagens råd til dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gift dere aldri med en finne!! Vi skal i konfirmasjon i år og på grunn av lang reisevei og barnevakt må vi gå fra festen tidlig. Og nå er seigmannen dypt og inderlig opprört over at vi da går glipp av saunaen på kvelden. Og som alle vet: en konfirmasjonsfest uten sauna er faktisk ikke en ordentlig konfirmasjonsfest!! Så nå vil han avlyse hele greien :-/ Jeg strever bittelitt med å se logikken, men det er bare fordi jeg er en nordmann ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.... Jeg strever også med å se logikken. Må være en kulturgreie det da.

Skrevet

Tradisjoner er hellige og må ikke køddes med. Går man glipp av saunaen så er livet meningsløst ;)

Skrevet

Jeg har finsk stemor, og har erfart med åra at sauna er noe man ikke tar fra en finne, og ikke prøv å sitte i sauna sammen med en finne for de tåler vanvittig mye mer varme enn oss nordmenn

Skrevet

Finnes det (hoho, ordmoro!) finner som veier mindre enn 135 kilo og er mørkere i huden enn bakgrunnen på Kranglesiden?

Skrevet

Jeg har ikke møtt så mange finner som veier så mye som 135kilo, men hudfargen har du rett i. Bortsett fra på sommeren, da blir de rosa. Jeg tror faktisk at stemora mi får lettere rosa farge enn jeg gjør, og jeg blir kun rosa. Jeg kan nesten bare tenke på å gå ut i sola for å bli solbrent

Skrevet

Har all respekt for sauna og skal gjerne innrömme at jeg liker ordentlig vedfyrt sauna. Sauna en sommerkveld der man kjöler seg ned med en kald öl og tusler naken ned til innsjöen for et bad ( jada, det er en liten naturist i meg ;-) ) er veldig avslappende og deilig. Det er at man "må" ha sauna etter absolutt alt jeg sliter litt med...påskesauna, julesauna, 1.mai sauna, konfirmasjonsauna, fredagssauna, studiedagsauna etc etc... Men sauna er bedre en en sur seigmann :-)

Skrevet

Finnes det (hoho, ordmoro!) finner som veier mindre enn 135 kilo og er mørkere i huden enn bakgrunnen på Kranglesiden?

Har mött noen finner over 135 kg, men ytterst få mörkere enn fargen på kranglesiden... De fleste blir sjokkert langt inn i sjelen over at vi i Norge har mer innvandring enn Finland, noe som ikke skal mye til da de har sånn cirka 5 i året....

Skrevet

Må bare innrømme at hvis han bor i Norge, uten sauna, så syns jeg at han kunne fått blitt med i saunaen den eine gangen, mens du tok ungene alene. -Så kunne han heller være 100 pappa BÅDE på Moomin-parken og i Särkänniemi.

Skrevet

Men er ikke dette egentlig vinn-vinn for deg? Vet ikke hvor lyst du har på konfirmasjon med hans familie, men for meg er dette logikk på linje med eldstebarnets "Hvis du sier at jeg må spise gulrøtter, så spiser jeg ikke desserten min etterpå!"

Skrevet

Jeg har ikke møtt så mange finner som veier så mye som 135kilo, men hudfargen har du rett i. Bortsett fra på sommeren, da blir de rosa. Jeg tror faktisk at stemora mi får lettere rosa farge enn jeg gjør, og jeg blir kun rosa. Jeg kan nesten bare tenke på å gå ut i sola for å bli solbrent

Haha, har opplevd det samme- jeg blir kun lett rosa og fregnete i sola, men han ene finnen jeg hang med da jeg bodde i Australia i sin tid, han gikk såvidt fra blå til hvit. ;)

Skrevet

Har mött noen finner over 135 kg, men ytterst få mörkere enn fargen på kranglesiden... De fleste blir sjokkert langt inn i sjelen over at vi i Norge har mer innvandring enn Finland, noe som ikke skal mye til da de har sånn cirka 5 i året....

Du har altså bidratt til å drastisk øke innvandringen til Finland? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...