Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Samboeren til far har vært i overkant innblandet i kommunikasjon mellom meg og han. Det ble til slutt så ille at det adri var han som tok telefonen når jeg ringte eller han som svarte på meldinger, men henne og når jeg ba om å få snakke med han fikk jeg ikke det. Hun begynte også å sende meg meldinger hvor hun anklaget meg for diverse og truet med advokat og det som var. (Dette har aldri blitt mer enn tomme trusler). Jeg og far har egentlig alltid hatt et veldig bra samarbeid, helt frem til dette. Jeg kalte inn til megling og det ble avtalt at alt av kommunikasjon skulle foregå mellom meg og far. Og at hun ikke skulle kontakte meg. Nå har hun begynt å sende meg masse meldinger igjen, og når jeg ber henne om å holde seg til avtalen, sier hun at hun ikke har signert noe, men at det er det han som har gjort, så hun trenger ikke følge den. Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon? Det er slitsomt, og jeg blir lei meg og stressa av at hun komme med trussler og anklager (selv om jeg vet hun ikke har noe å komme med). Har jeg noen rettigheter her til å få det pålagt at hun ikke kan kontakte meg? BLIR VELDIG GLAD FOR SVAR Anonym poster: 3ebbba5529ee8ebdf4b9bea002387762 Anonym poster: 3ebbba5529ee8ebdf4b9bea002387762
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Du kan anmelde henne for trakassering Anonym poster: 913821542771a890b04d132b3d49f3e8
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 signerer #2, du anmelder henne. Hun virker veldig umoden, mulig det eneste som vil funke på henne , er nettopp at du anmelder henne. Anonym poster: 12f66d8d996be785087a8711415eb71b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Jeg ville ihvertfall holdt meg for god til å svare henne på noe som helst av meldinger uansett innhold. Ringer hun, og ikke din eks hadde jeg bare lagt på. Du har en avtale om å forholde deg til far, og da ville jeg gjort nettopp det. Ignorer henne fullstendig. Gir hun seg ikke, og far ikke tar noe tak i det, ville jeg anmeldt henne. Anonym poster: 0cf73deba5e433f02f83b156ac63d31a
Toocute Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Enig med de andre, annmeld henne for trakkasering og be barnefaren å holde kjærringa si tøylene der de ska holdes!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Si til far at dette må han sørge for at hun følger opp! Det er han som sitter inne med sanksjonsmulighetene. Eller du kan anmelde henne som de andre to sier her, men det synes jeg høres drastisk ut. Anonym poster: a7bbd2e5395b2fbc3b8710300ccbf2ac
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Du kan ignorere henne. Hvis det likevel skulle bli for stressende, kan du opplyse henne om at du tar vare på alle meldinger fra henne, hun skjønner nok tegningen. Vær påpasselig med å ikke "ta igjen" eller motargumentere, da blir du på sett og vis delaktig og gir henne påskudd til å skrive videre. Hvis ingenting får det til å opphøre, kan du anmelde henne. Da må hun møte opp på politistasjonen til avhør og forklare meldingene. Det er flaut. Anonym poster: 6a5a929ef722b461747d3b239a1f1203
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Ignorere ignorere ignorere! Og selvsagt ta vare på meldinger. Du kan jo evt vise dem til barnefaren. Er han klar over hva hun skriver? Hadde ikke ofret henne en kalori. Anonym poster: 0c291dd8ad4f6ccb9f318f770768c585
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Blir bare tull å anmelde slikt. Øker konfliktnivå for ungen, så forhold deg til avtalen og overse tøv fra 'stemor'.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Ville aldri anmeldt, det vil ødelegge ditt og pappaens samarbeid for bestandig. Ville bare ignorert henne, skriver hun meldinger så svar det samme hver gang, f.eks : "Dette må jeg diskutere med "Per" og ikke deg". Ringer hun sier du det samme hver gang, du må be "Per" ringe meg så vi får snakket om det, og så legge på. Vil tro hun gir seg til slutt når hun aldri får noe gehør? Anonym poster: cbeedec8b7a6cee9b4f51b867e4027af
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Jeg har svart lenger oppe..For det du vet, så kan dama være alvorlig psykisk syk.. Jeg har en venninne som passer til beskrivelsen, hun har selv barn, har vært under bv og har nå flyttet sammen med en mann som har et barn fra før.. Og hun oppfører seg som et helvete i forhold til barnets mor..med akkurat det som du beskriver- tomme trusler.. også mot eksene , altså barna hennes sine fedre, har hun trakkasert med ubegrunnede trusler. Konsekvensen ble at hun ble anmeldt av to barnefedre og et stk mor og da ble det slutt på hetsing og trakkasering.. Jeg personlig ville forøvrig ikke likt at barnet mitt bodde sammen med en sånn person engang.. Men vurderer du å anmelde, så gjør som noen over skriver, ta vare på meldingene, og la vær å svare henne på truslene.. Ringer hun deg, skriver du opp kl slett og dato og lagrer alt- som du da tar med den dagen du velger å melde henne. Men ville kanskje først tatt det opp med barnets far og får ikke han en slutt på galskapen, så hadde det ikke kostet meg en kalori å anmeldt henne.. Anonym poster: 12f66d8d996be785087a8711415eb71b
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Ville sagt fra til henne at du tar vare på alt av meldinger og telefonlogger og at hun blir anmeldt om hun ikke overholder avtalen. Deretter ignorert henne fullstendig. Om det ikke stopper innen en gitt tid ville jeg faktisk gjort alvor av å anmelde henne. Anonym poster: c107d5c162c3fd830307afaa6070c34d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 HI her. Det er dette jeg har gjort. Jeg har svart det samme hele tiden. At hun må holde seg til avtalen og at om det er noe de ønsker å snakke med meg om må far ta kontakt selv. Men hun gir sge ikke. Det går i bølger og i perioder hører jeg ingenting. Så er hun plutselig snill og ringer for at datteren min vil snakke med meg de helgene hun er hos dem, og sender bilder fra ting de holder på med. Så snur det og hun er tiibake til å plage meg med telefoner og meldinger. Har prøvd å ta kontakt med far, men hun svarer hans telefon, og hun svarer på meldinger jeg sender til han. Vi avleverer og henter gjennom barnehage så jeg får ikke snakket med han slik heller. De få gangene de har hentet o.l hjemme hos meg er hun med inn, og da er det hun som tar ordet og jeg får ikke snakket med han da heller. Nå vurderer jeg å be om en ny megling, det er vist den eneste måten å få snakket med far uten henne. (Da hun ikke får lov til å bli med inn dersom jeg ber om det) Anonym poster: 3ebbba5529ee8ebdf4b9bea002387762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå