Gå til innhold

når kontakte legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt som er 1.5 år har vært syk siden torsdag å kastet opp kun ved måltid.

Men idag kastet han opp drikken også,å bleien fra 18.00 igår var omtrent helt tørr.

Han har lekt kanskje ett kvarter før han begynner å sutre og grine.

Etter ca en time så sovnet han på golvet så jeg la han inn i sengen.

Er dette "nok" til å gå på legevakten med han?

vi var på legevakten igår med han men da var han mye mer oppgående så vi fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre.

Anonym poster: 080145e34c9eba1ceda7e3985be8360e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde ringt nå

Skrevet

Du sier bleien i år kl. 18.00 var tørr. Har de kun vært tørre siden da?

Hva med den i morges?

Var ungen på gulvet i 45 min etter leken før han sovnet?

Anonym poster: 90c3e77506cb6d810d5acbf81b70ea8f

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg synes det der høres urovekkende ut. Ville krevd grundig undersøkelse/innleggelse I DAG. Tørr bleie fra i går skremmer meg litt.

Skrevet

det jeg mente var at jeg la han 18.00 igår å når jeg skiftet på han idag var den omtrent helt tørr.

Flere bleier har jeg ikke skiftet idag siden han bare vil sove :S

Ja han var på golvet å lå seg mye ned på gulvet for han er tydligvis trøtt.

Å han sto sent opp idag så er ingen grunn til at han skulle sove igjen nå.

På kvelden igår også var han ganske trøtt.

Han skulle legge seg halv åtte,men sovnet i armene mine litt før seks.

Skrevet

ja den tørre bleien gjorde meg også veldig redd :S

Skrevet

Jeg tenker væsketap dersom han kaster opp og ikke får i seg drikke. Har du tatt tempen hans? (sykepleier)

Anonym poster: 14138896807ed3e9a3b18b842c0964c1

Skrevet

Har du sjekket huden på barnet ditt, for det er viktig å følge med så ikke barnet ditt tørker ut. Vi reiste inn på sykehuset med barnet vårt da hun var liten og legevakten sendte oss hjem, og da måtte hun ha væske, og vi fikk beskjed om her hadde legevakten gjort en feilvurdering.

Anonym poster: dc62a6d1258dd5aea3daec315f9ad90f

Skrevet

Kan fortsatt være noe i bleien selv om den kjennes tørr ut. Ta en ny bleie og vei den på ei vekt. Gjør det samme med den brukte, så ser du om det er noen forskjell. En grei opplysning å gi legevakta også.

Anonym poster: 33fb7e5b0b52ce2d8dcee8b0aa23b24a

Skrevet

Jeg tenker væsketap dersom han kaster opp og ikke får i seg drikke. Har du tatt tempen hans? (sykepleier)

han hadde ikke feber nei.

Han hyler og peker på tutekoppen,men hver gang han får den så kaster han drikken opp igjen

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Stakkars liten :( han er sikkert desperat tørst, det blir jeg også ved omgangssyke. Har du snakket med legevakten? Jeg ville ikke gitt meg hvis de mener dere «skal se det an videre». Så små barn tåler ikke mye uttørking! Uff, får helt vondt av ham :(

Skrevet

Ring legevakten og hør hva de sier.

Ellers vil jeg prøvd å gi ca 5 ml i munnen med et par minutters mellomrom til han begynner å tisse.

Anonym poster: cbbcf288017070f2ea67912c69c7ce7f

Skrevet

nå har vi gitt han en skje med drikke hvert femte minutt i en time,å ingenting har kommet opp enda :D

Nå har han også kviknet litt til å leker litt.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Så flott! Håper fremgangen fortsetter! :)

Skrevet

Situasjonen har jo forandret seg fra i går til i dag, så de vil nok se barnet ditt i dag slik du beskriver det innledningsvis. At dere nå får drikke i han er kjempebra, og kanskje har du klart å snu situasjonen så han får væske i seg nå. Det er jo ofte dette legevakten anbefaler: litt og litt drikke på skje, siden de kan kaste opp om en får større mengder i gangen. Men du gjør ingenting galt ved å ringe legevakten å rådføre deg.

Skrevet

Forsøk også fruktpure, mer væske i dette. Også enig med hit og dit. Ring legevakten og hør. :)

Skrevet

fruktpure har jeg prøvd å det kom opp ganske fort opp ogjen.

Skrevet

Hadde ringt for lenge siden, tar ofte en telefon og spør hva de mener når jeg blir usikker og stort sett vil de ha oss inn. Det er viktig å ikke virke hystrisk i telefonen, bare fortelle saklig og greit om hva det gjelder.

Anonym poster: a35bf208eddb77c3c81355dfe287ad5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...