Gå til innhold

Vekthurra!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Ned åtte kg siden nyttår. Kun på kombinasjonen av dårlig råd og lange gåturer daglig. Najs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det enkle er ofte det beste ;)

Godt å høre at det er lange gåturer i bildet :-D

Endret av ellen-propellen
Gjest sug lut
Skrevet

Ikke sant? Man blir lettere sinnsyk av ikke å gå ut nok, men man blir også bælfeit. Og fred i sjela som biprodukt er ikke å forakte heller - det får man når man sørger for å gå ut tidlig nok ;) Med litt flaks kan det opprettholdes som vane, og da kan man kanskje vurdere å komme inn i klærne sine igjen (dvs jeg har klær i alle str, men skulle gjerne inn i de som er str 40-42...)

Skrevet

Juhuu, grattis og bra jobba til deg!!!

Gjest sug lut
Skrevet

Takk, og det beste med det er at jeg ikke har jobba. Jeg er en absolutt elendig slanker, det må gå av seg sjøl.

Skrevet

En liten hjerneomstilling har du nok gjort og det skal jeg si deg kan være mye jobb for noen (kremte sånn som meg for eksempel).

Skrevet

Ikke fullt så mange kilo ned, men blitt flink til å prioritere meg i hverdagen igjen dvs tur! Ingenting er som en lang tur, gjerne heeeeelt alene, for å klarne hodet og få ting på avstand. Tur = seigdamens lykkepille :-D

Skrevet

Satser på at jeg får gåturer fra midt juni selv. Kryss fingrene alle sammen for at det blir født en liten guttedrever med mitt navn på i løpet av den neste uka ca.

Jeg er nemlig ubrukelig på gåturer uten hund :-S

Skrevet

Flinkis søta!

Min antislanking går glimrende, feit as always. Men frisk. Vurderer å prøve ut low FODMAP-dietten, mulig den kan fikse hylende mage? Dessuten virker den til å gå an å leve med.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Det liker vi :)

Gratulerer med nedgang, deilig følelse :)

Skrevet

Gratulerer!

Jeg holder meg på stedet hvil. Er fornøyd med at det ikke ble oppgang i påsken, da var det snop, snacks og vin nesten hver dag. Og massevis med god mat

Gjest Siklerotte
Skrevet

Så flink du er! Går du med eller uten hund? Jo mer man beveger seg, jo mer kan man jo stappe i kjeften uten at det får innvirkning på vekten, selv om vi sikkert kan diskutere hvor bra det er uansett. ;p

Skrevet

Ble så inspirert av deg nå Luten at jeg har nettopp kommet inn fra en joggetur! Ble riktignok kun 30 min, men når jeg kjente dagens kjøttkaker på vei opp var det på tide å gi seg :P

Skrevet

Flinkis søta!

Min antislanking går glimrende, feit as always. Men frisk. Vurderer å prøve ut low FODMAP-dietten, mulig den kan fikse hylende mage? Dessuten virker den til å gå an å leve med.

Denne var ny for meg! Med både IBS og UC leter jeg alltid etter ting som kan bedre "miljøet" i tarmene kan man god si.

Må nesten takke for innspillet her. Dette skal ihvertfall jeg sjekke ut nærmere.

Har du noen erfaringer eller innspill før du har begynt eller?

Skrevet

Flink jente og det fungerer utmerket. Jeg har min såkalte straffebukse som jeg bare SKAL ha på meg som har fulgt meg i mange år. Strammer den er det bare å ta seg sammen og komme seg ut på tur. Anbefales:)

Skrevet (endret)

Flinkis søta!

Denne var ny for meg! Med både IBS og UC leter jeg alltid etter ting som kan bedre "miljøet" i tarmene kan man god si.

Må nesten takke for innspillet her. Dette skal ihvertfall jeg sjekke ut nærmere.

Niks, så den på tv her om dagen og tenkte, JA! Sånn er det. Har aldri vært til lege med magen, har ingen diagnose, men alltid hatt mage som er ustabil. Mye romling, og hyling og særlig når jeg synes jeg ikke burde ha det fordi jeg mener å ha spist sunn mat. Har en mor som har hatt diagnosen IBS i mange år, men som nok var Chrons (akkurat fått den diagnosen), så jeg tenker at jeg behøver jo ikke stresse magen mer enn nødvendig.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Gjest sug lut
Skrevet

Gratulerer!

Jeg holder meg på stedet hvil. Er fornøyd med at det ikke ble oppgang i påsken, da var det snop, snacks og vin nesten hver dag. Og massevis med god mat

Det vil jo i praksis si at du har vært superflinkbevegelig. Den dagen man slutter å kose seg kan man like gjerne levere inn tøflene sine.
Gjest sug lut
Skrevet

Så flink du er! Går du med eller uten hund? Jo mer man beveger seg, jo mer kan man jo stappe i kjeften uten at det får innvirkning på vekten, selv om vi sikkert kan diskutere hvor bra det er uansett. ;p

Jeg går med hvem og hva som helst som beveger seg :)
Gjest sug lut
Skrevet

Flink jente og det fungerer utmerket. Jeg har min såkalte straffebukse som jeg bare SKAL ha på meg som har fulgt meg i mange år. Strammer den er det bare å ta seg sammen og komme seg ut på tur. Anbefales:)

Jeg var vel der nå at alle buksene unntatt de som har vaffelstrikk i livet var straffebukser...
Skrevet

Flinkis søta!

Niks, så den på tv her om dagen og tenkte, JA! Sånn er det. Har aldri vært til lege med magen, har ingen diagnose, men alltid hatt mage som er ustabil. Mye romling, og hyling og særlig når jeg synes jeg ikke burde ha det fordi jeg mener å ha spist sunn mat. Har en mor som har hatt diagnosen IBS i mange år, men som nok var Chrons (akkurat fått den diagnosen), så jeg tenker at jeg behøver jo ikke stresse magen mer enn nødvendig.

Det rare er at i løpet av denne helgen har jeg støtt på denne dietten ved flere anledninger (uten at jeg skal påstå at det er annet enn tilfeldig at jeg nå legger merket til det da).

Jeg skal definitivf forsøke dette. I tillegg til å holde meg unna sukker, som jo er "maten" til betennelsestilstandene i kroppen, så virker jo dette lovende.

Ved mild lavkarbovariant har nemlig mye blitt bedre både her og der gitt.

Chrons er virkelig en skikkelig drittsykdom. Den unner jeg ingen for makan til uforutsigbart forløp og utvikling har jeg sjelden sett. Har tre stykk i min umiddelbare nærhet som er ganske hardt rammet.

Håper ikke det er det du sliter med, eller kommer til å få!

Gjest amandine
Skrevet

Flinkis søta!

Det rare er at i løpet av denne helgen har jeg støtt på denne dietten ved flere anledninger (uten at jeg skal påstå at det er annet enn tilfeldig at jeg nå legger merket til det da).

Jeg skal definitivf forsøke dette. I tillegg til å holde meg unna sukker, som jo er "maten" til betennelsestilstandene i kroppen, så virker jo dette lovende.

Chrons er virkelig en skikkelig drittsykdom. Den unner jeg ingen for makan til uforutsigbart forløp og utvikling har jeg sjelden sett. Har tre stykk i min umiddelbare nærhet som er ganske hardt rammet.

Det er vel en relativt klar link til arv ifb disse sykdommene, så det er ikke rart om du har flere rundt deg, dessverre.

FODMAP hørtes smart, jeg må innrømme at jeg så samme programmet og har nå hevet meg over D-vitamin og kalk for å se om jeg slipper PMS-farmen..Fingers crossed!

Skrevet

Flinkis søta!

Det er vel en relativt klar link til arv ifb disse sykdommene, så det er ikke rart om du har flere rundt deg, dessverre.

FODMAP hørtes smart, jeg må innrømme at jeg så samme programmet og har nå hevet meg over D-vitamin og kalk for å se om jeg slipper PMS-farmen..Fingers crossed!

Ja, her har det blitt arvet i hytt og pytt.

Jeg er den "heldige" arving av lillesøstersykdommen til Chronsen, nemlig Ulcerøs Kolitt. Håper at arveloddet er fordelt ferdig, men spent på mine egne barn siden de har Chrons på den ene siden og UC på den andre. Lover ikke godt.

Lykke til med vitamin D og kalk. Evt sol og kritt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...