Gå til innhold

Råd mot vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med mye vann i kroppen, verst er det i hendene og føttene. Det kjennes ut som huden skal sprekke, det sprenger hele tiden. Føttene er så hovne så ingen sko passer lenger, ikke en gang tøflene. Nå er det så ille at vannet ikke har trekt seg tilbake i løpet av natta, våkner av at det er vondt. Jeg er gravid i uke 36. Noen som har gode råd som kan hjelpe litt?

Anonym poster: 5b776721a0577ed25bf5c9f0c2c9458a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støttestrømper og ut og gå for bena sin del. Hendene sliter jeg med enda etter fødsel. Men kan vel ikke forvente så mye under 2 døgn etter fødsel.

Skrevet

Unngå salt mat som binder væsken i kroppen.

Anonym poster: af819528f041c6eb2dc755463a36dea0

Skrevet

Unngå salt mat og kulsyre. Holdt deg til vann som drikke.

Ellers så er det vel ikke så mye annet du kan gjøre uten om og unngå sokker ol som strammer. Men du kan evt bruke støttestrømper.

Skrevet

Kjøp Kalium (ikke KalSium!) på helsekosten.

Første 1-2 dagene kan du ta to morgen og to på ettermiddagen. Deretter tar du to på morgenen.

Hvis du tar det på kvelden så kan du risikere å fly mye på do i løpet av natta for å tisse.

Har man lite kalium så kan man samle MYE væske i kroppen. Tar man da kalium så virker det vanndrivende.

Anonym poster: e39633e697c2a41435962de2d204695f

Skrevet

Jeg hadde god hjelp med støttestrømper. Ellers så var det en jordmor som sa at med vann skal vann fordrives..funket ikke i mitt tilfelle da ;)

Anonym poster: 2e886e3bd59239bf987bcb9fb4e37535

Skrevet

Jeg hadde god hjelp med støttestrømper. Ellers så var det en jordmor som sa at med vann skal vann fordrives..funket ikke i mitt tilfelle da wink.png

Anonym poster: 2e886e3bd59239bf987bcb9fb4e37535

Støttestrømper er supert, noe de fleste gravide vil ha hjelp av :)

Men å si at med vann skal vann fordrivet blir veldig feil av jordmoren å si hvis det er kaliummangel som er årsaken... da vil man bare skylle ut enda mer mineraler med det ekstra vannet man drikker, og så risikerer man å ende opp med enda mer væske i kroppen.... ;)

Anonym poster: e39633e697c2a41435962de2d204695f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...