Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Tenåringen vil så gjerne ha dette spillet og jeg er tverr og sier nei.. 16 års og han 13.. Han mener han blir satt utenfor sosialt da alle kompisene prater spill, spill og spill. Og siden jeg har nektet COD ol. har han ingenting å bidra med i diskusjonene. Han er redd for å falle utenfor. Er dette spillet "snillere" enn andre? Tenker da på nærbilder av blod og gørr og selve poenget i spillet? Anonym poster: fca14b3dae70fd218e5dfc7b3f12e240
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 kjør på! evt nekt ham, men love GTA V når det kommer. alternativer er assassin's creed III dishonored bioshock: infinite batman: arkham city far cry 3 Anonym poster: de386321545ce0c56a3df1663ba6bf53
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Hei, har også en 13 åring som har prøvd å mase seg til COD de siste årene, men får det ikke. Utrolig at foreldre lar 8-10 åringene sine spille dette... Sønnen min maser ikke på å spille Battlefield, men jeg har et inntrykk av at dette spillet muligens er "litt" snillere enn COD. Men Battlefield er jo også et livvaktig krigsspill der man skal skyte og drepe flest mulig. Jeg skjønner jo at ungene føler seg utenfor da andelen av unger/ungdom som spiller dette er stor. Du kan jo vurdere og etterhvert gi han han muligheten til å spille dette spillet hvis han får tilmålt tid. F.eks ikke mere enn 1 time av gangen, noen dager i uken. Det finnes voldelige sekvenser i veldig mange spill, og jeg synes noe av det verste med spillingen er mengden av vold, tiden de bruker og avhengigheten det kan føre med seg. Pass på å snakke med han om hvilke verdier dere har når det gjelder vold og snakk litt om hvor grusomt krig egentlig er. Det begås fryktelige krigshandlinger rundt oss i verdenen i dag, og det er jo trist at ungene våre i hovedsak ser på dette som "underholdning" i spill. Lykke til uansett, du er heldigvis ikke den eneste med disse holdningene. Anonym poster: 8cf11fd75434b766ae58e6debed52d82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå