Gå til innhold

5,5 åringen min leker ikke lenger med leker!!! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder når vi er inne. Han elsker å være ute, men vi kan jo ikke være ute hele tiden.

Han har alltid vært en "leker" siden han var bitte liten. Kunne sitte i stuen eller på rommet sitt i timesvis, leke og leke. Har masse leker, alltid forsvart det med at han faktisk leker med de!

Men siste halvåret er det så godt som slutt. Når han er inne vil han helst se på TV, iPad. Det har vi innført restriksjoner, bare lov med iPad av og til etc.

Han har alltid lekt masse med biler, togstasjoner m.v

Har masse Lego, både duplo og smålego, ikke spesielt interessert.

Hvis vi finner frem spill og puslespill kan han holde på med det en liten stund.

Jeg savner leke-gutten min. Synes 5,5 år er litt lite for å bli lei lekene sine.

Ønsker mange svar, tips etc

Anonym poster: 9d00f0f85eab31d06959f3a8d6cfd08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanlig i disse spill-tider. Har sett det hjemme hos oss også. Derfor kjører vi total spillefri i ukedagene og begrensninger på TV-titting. Får en helt anna unge av det, leker mer og er mye greiere å ha med å gjøre. Spilling er noe dritt.

Anonym poster: 823b2a33cdd428e938105e6d093a25c0

Skrevet (endret)

Da er det faktisk bare å pakke vekk ALT av skjermer i lang tid, og la han finne leken igjen. Han kommer garantert til å kjede seg til det ulidelige før han finner igjen lederen i seg, men det er ingen som tar skade av det.

Endret av humlesurr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...