Gå til innhold

Noen pinlige/komiske episoder som skjedde da du var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på fødselen men under selve svangerskapet. Jeg har ikke noen særlige selv, men synes jo det var flaut å spy utendørs når det var folk i nærheta, for eksempel rett utenfor barnehagen...

Anonym poster: 3177c04dabaad556935060b09b3af95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte kjøpe nytt fra inderst til ytterst på shopping en gang. Fikk en nysebye og.. Ja..

Følte meg lite glup der jeg sto i dammen min. Men all ære til personalet som vaska og fant nytt til meg. Hun ene syns så synd i meg at hun gav meg personal rabatten sin.

Anonym poster: 81ce12fbd7cd0c793aeca1581f18786e

Skrevet

Måtte stoppe og spy i en busslomme en gang. Følte meg kasta tilbake til rølpefyll og det å drite seg ut offentlig!

Anonym poster: aaddb9566177a64a637f3fffa4b26c7d

Skrevet

Da jeg gikk gravid med nr to tok datteren min på 1,5 år på seg min (nyvaskede) STORE gravid-truse rundt halsen sin og brukte den som skjerf ved å tre hodet sitt inn der jeg skal ha beinet mitt. Hun løp ut av badet der jeg brettet klær og høygravid som jeg var gadd jeg ikke løpe etter henne, tenkte at det ikke var så farlig. Problemet oppstod da far i huset tok på henne ytterklærne for å levere henne i barnehagen uten å legge merke til hva hun hadde rundt halsen (mannfolk!).

Da jeg hentet henne lå gravidtrusa mi pent brettet sammen i sekken hennes. Flaut!! På hennes avdeling var det kun tre menn på jobben den dagen, det gjorde ikke ting mindre flaut...

Gjest meg&mini
Skrevet

Måtte kjøpe nytt fra inderst til ytterst på shopping en gang. Fikk en nysebye og.. Ja..

Følte meg lite glup der jeg sto i dammen min. Men all ære til personalet som vaska og fant nytt til meg. Hun ene syns så synd i meg at hun gav meg personal rabatten sin.

Anonym poster: 81ce12fbd7cd0c793aeca1581f18786e

Oj, så snilt. For en service da:)

Skrevet

Her om dagen stod jeg på bussholdeplassen og ventet på bussen på vei til jobb. Ved siden av meg stod en kar, og jeg brakk meg ordentlig uten å kaste opp, altså.. Så, den morgenkvalmen er ikke helt forbi for min del, selv om jeg er over halvveis i svangerskapet..

Skrevet

Jeg er en sta person.. Og da jeg var gravid for 2 gang med ekstrem sv skapskvalme var jeg fast bestemt på å klare alt (Hus, fjøs, sykepleiejobb, barn og husmorrollen).

Jeg var på matbutikken med en unge i korga, spyposen på armen (sånn i tilfelle).

Midt inni butikken traff jeg tilfeldigvis mamma, midt under en kvalmebøye med BT fall (ble bare litt hvit). Hun fikk helt panikk og begynet å hyle ut. DETTTE GÅR IKKE NOEN MÅ KOMME Å HJELPE HO!!

hehe jeg hadde full kontroll og ble så flau!

Anonym poster: c8c1b2c152b5aaede86431f32d8056f3

Skrevet

Som høygravid så har jeg klart å gro på meg en imponerende mage. Jeg aner ikke hvor mange tvilling- og trillingvitser jeg hørte... en dag var jeg på et kjøpesenter og skulle handle, og parkerte i parkeringshuset i kjelleren. I tillegg til diger mage gikk jeg med krykker og hadde derfor sekk. Etter å ha gjort det jeg skulle kom jeg meg tilbake til bilen og gledet meg til å komme hjem. Den gang ei...

Noen hadde parkert så nære bildøra mi at det ikke var sjans i havet for at jeg skulle komme inn. Jeg vurderte en stund å prøve å klatre inn fra andre sida, men kom til at stormage/ bekkenlåsning + klatre over girstang = umulig. Da gjenstod bagasjerommet. Så jeg slang krykkene inn, og begynte på den strabasiøse veien. Heldigvis kom en ridder meg til unnsetning! En ung mann lurte på om han kunne hjelpe meg, for det så litt umulig ut det jeg prøvde på :) Så han ålte seg inn i bilen, rygget den ut for meg, stablet sakene mine inn, og ønsket meg god tur. Litt flaut, men mest morsomt!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Med gutten i magen, var jeg totalt avhengig av melkesjokolade med Daim biter... Spiste 0.5 -1 pr dag (flaut alene det) Var på butikken, stor mage, lite søvn, lite opptatt av utseende og handlevognen full av varer, manglet bare ukes rasjonen av min elskede sjokolade... Trengte jo "bare" 7 plater, kunne holde ut med 5.. Men når jeg kom frem, så var det bare 2 plater igjen. Reaksjonen? Jeg startet å storgråte med snørr og tårer og skikkelig "buhuuuuu".. Var totalt utslitt og gledet meg bare til å komme meg hjem og spise sjokoladen min. Det tok virkelig av, det kom to ansatte til for å finne ut hva som hendte, hun ene litt yngre enn meg, og ei litt eldre enn meg. Jeg fikk hulket frem at jeg var gravid, utslitt og de hadde ikke sjokoladen min der! Snille damer altså! Hun eldste førte meg inn på pauserommet deres, så jeg fikk sette meg, og roe meg ned, mens hun andre tok med seg litt av pengene mine og løp over til nabo butikken og handlet inn de siste sjokoladeplatene jeg "trengte" ;) Vi ler enda av det om vi møtes i butikken :-p

Skrevet

Mitt verste problem er at tarmene til en hver tide er fulle av gass. Og den smyger seg ut når det passer som minst. Gjerne på butikken eller når jeg leverer i barnehagen eller andre passende plasser. Lyden er ikke noe problem for den klarer jeg å kvele, men lukta derimot... Oj oj oj, den er grusom asså :(

Anonym poster: 8d424144a33f588db2eafe540cf1dbd9

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Med gutten i magen, var jeg totalt avhengig av melkesjokolade med Daim biter... Spiste 0.5 -1 pr dag (flaut alene det) Var på butikken, stor mage, lite søvn, lite opptatt av utseende og handlevognen full av varer, manglet bare ukes rasjonen av min elskede sjokolade... Trengte jo "bare" 7 plater, kunne holde ut med 5.. Men når jeg kom frem, så var det bare 2 plater igjen. Reaksjonen? Jeg startet å storgråte med snørr og tårer og skikkelig "buhuuuuu".. Var totalt utslitt og gledet meg bare til å komme meg hjem og spise sjokoladen min. Det tok virkelig av, det kom to ansatte til for å finne ut hva som hendte, hun ene litt yngre enn meg, og ei litt eldre enn meg. Jeg fikk hulket frem at jeg var gravid, utslitt og de hadde ikke sjokoladen min der! Snille damer altså! Hun eldste førte meg inn på pauserommet deres, så jeg fikk sette meg, og roe meg ned, mens hun andre tok med seg litt av pengene mine og løp over til nabo butikken og handlet inn de siste sjokoladeplatene jeg "trengte" ;) Vi ler enda av det om vi møtes i butikken :-p

Så herlig :) stakkar, jeg syns jeg ser deg med snørr og tårer. Godt det finnes sånne gode mennesker som de du møtte på. Sånt gjør oss til bedre mennesker, tror jeg :) for neste gang er det du som kan hjelpe noen med minnet om ditt eget "sammenbrudd" i bakhodet :)

Skrevet

Hehe, samme hendte meg. Jeg "løp" ut i vaggende stil mens snørr og tårer rant. Kom meg inn i bilen og brøt sammen. Sambo handlet ferdig og kom ut til meg. Han ville kjøre til neste butikk, men jeg var så hormonell og fra meg der jeg gikk på overtid at jeg skulle ALDRI mer på butikk igjen og jeg nektet han det samme.

Men min kjære kontaktet i smug en kompis og da vi kom hjem (etter å ha kjørt en omvei hjem) hang en pose på døra med dilla mi i :)

Posen og jeg gikk i senga og jeg spiste meg i søvn.

Har faktisk bilde av meg der jeg i dyp omfavnelse med posen, sover holdene på en nektarin som jeg i tillegg har satt tenna i. Hihi gode minner:)

Anonym poster: 8d492e1b71216d25275f0929d88bdc1d

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

I går sto jeg og tittet på noe salgsgreier i byen, og det kom en dame bort til meg for å se på samme varene...akkurat da klarte endetarmen min selvfølgelig ikke å holde igjen en liten smellfjert, så det virket som jeg virkelig ville vise henne hva jeg mente om at hun også ville kapre seg noen salgsvarer...hun forsvant rimelig fort.

Jeg sto bare og tenkte "ikke rødme ikke rødme ikke rødme"....huff...det er akkurat som om trykket gjør at luften rett og slett bare må ut, jeg har ikke sjans å holde igjen, de bare popper ut før jeg kjenner at de er på vei... :angry:

(Det skjer heldigvis ikke hver gang.)

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg var nære termindato, svær som en hval og relativt drittlei det meste. Vi var og storhandlet, og denne butikken har veldig liten plass der man skal laste varene oppi posen.

Jeg er litt psyco når jeg handler og legger alltid maten i "riktig rekkefølge" på rullebåndet ettersom hvordan jeg vil ha de forskjellige varene i posene (i know..)

Damen i kassa fulgte ikke den "riktige rekkefølgen" og jeg ble mer enn litt irritert over at varene kom i feil rekkefølge. Jeg husker ikke hva jeg sa eller gjorde, men kassadamen ba meg iallefall roe meg ned og slappe av.

Jadda..

Anonym poster: 6905f0ba7614b13fc65b9aa97cb7e13a

Skrevet

Jeg gikk på kokkelinja når jeg var gravid. Vi hadde praktisk prøve i å lage sauser. Jeg var nok ikke helt klar i tankene,så etter tredje forsøk satt jeg meg ned å stortuta fordi jeg ikke fikk til riktig farge.

Husker fremdeles resten av klassen og læreren fikk litt panikk av hulkinga mi.

Skrevet

Jeg gikk på videregående da jeg ble gravid, og hadde akkurat fått dilla på skolebollene som kantinedamen lagde selv(det gikk altså ikke an å kjøpe de noe annet sted enn nettopp skolen).

Dette skjedde før jeg sa til andre enn de nærmeste venninne mine at jeg var gravid (ca. 4. måned), og jeg ble litt panisk da jeg kom på at det var planleggingsdag dagen etter, i tillegg til helgen.

Altså TRE dager uten skolebolle!

Derfor gikk jeg ut av timen (måtte liksom på toalettet), og gikk rett i kantinen og kjøpte alle skolebollene som lå i disken (nøyaktig åtte stykker), og stablet de i en brødpose for å få dem med meg inn i klasserommet igjen.

Det var jo ganske åpenlyst at jeg heller hadde vært i kantinen enn på toalettet, og jeg (følte jeg i hvert fall!) fikk et krast blikk av læreren, og skolebolletårnet ble selvfølgelig lagt merke til av de andre elevene.

Hormonell som jeg var, taklet jeg overhode ikke alle blikkene mot meg, og begynte selvfølgelig å grine, før jeg fikk mumlet frem "jeg er gravid for faen, og jeg trenger disse bollene for å komme meg gjennom de neste dagene!"

Etter det kom det bare gratulasjoner fra de andre i klassen, og jeg så fort humoren i det. Er man desperat så er man desperat.

Ble veldig lettet, fordi jeg endelig hadde sagt til til både læreren min og de andre i klassen at jeg var gravid :)

Anonym poster: 6247f7883551bea79875951b00451bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...