Gå til innhold

Hva kan dette være?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt en merkelig følelse i brystet. Det kommer plutselig, og varer en stund før det går over igjen. Det kjennes på en måte litt ut som om hjertet vibrerer, det blir tungt å puste og kjennes litt som det er et trykk/lett smerte i brystkassa. Jeg har vært en del kvalm og trøtt i det siste, og hadde en hvilepuls på 90 nå. Har noen opplevd lignende eller noen teori på hva det kan være? Hva kommer det eventuelt av? Jeg har hatt mye jobb i det siste, og mye sykdom i hjemmet. Jeg pleier ikke være mye syk, men de siste månedene har jeg hatt alt fra streptokokkinfeksjon til omgangssyke. Kan det være en årsak?

 

Og før jeg blir slakta: Jeg skal bestille legetime på mandag. ;)

 

Anonym poster: 96f5e863e251f9a3f2eff23f8250ddaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker det kan være et tegn på en følelse av angst jeg... ? men det vet du nok best selv..

 

Anonym poster: 1a2a6ce47ac7922aa0db291997680b46

Skrevet

Lurt med den legetimen på mandag. Vil ikke spekulere i noen diagnose. Hilsen sykepleier.

 

Anonym poster: d435f022689715d417cbbd8316266614

Skrevet

tenker det kan være et tegn på en følelse av angst jeg... ? men det vet du nok best selv..

 

Anonym poster: 1a2a6ce47ac7922aa0db291997680b46

 

Tror ikke det er angst, har kommet når jeg har vært hjemme alene, eller sammen med samboeren min osv. Altså ikke i situasjoner der jeg gruer meg, er utrygg eller noe slikt. Føler meg liksom helt fin ellers, bare at det er en vemmelig følelse i brystet. HI.

 

Anonym poster: d4fea4a2b74bc0c70a3b611727550f59

Skrevet

Få legen til å sjekke stoffskiftet ditt.

 

Anonym poster: 116d93df1700a89603394a99e7844352

Skrevet

tenker det kan være et tegn på en følelse av angst jeg... ? men det vet du nok best selv..

 

Anonym poster: 1a2a6ce47ac7922aa0db291997680b46

 

Tror ikke det er angst, har kommet når jeg har vært hjemme alene, eller sammen med samboeren min osv. Altså ikke i situasjoner der jeg gruer meg, er utrygg eller noe slikt. Føler meg liksom helt fin ellers, bare at det er en vemmelig følelse i brystet. HI.

 

Anonym poster: d4fea4a2b74bc0c70a3b611727550f59

 

Angst trenger absolutt ikke komme i situasjoner der du gruer deg eller situasjoner du synes virker skumle.

 

Angst kommer ofte i situasjoner der du slapper av og har det greit. Det kan ligge mye i underbevistheten din som du ikke er klar over.

Snakker av erfaring.

 

Skrevet

tenker det kan være et tegn på en følelse av angst jeg... ? men det vet du nok best selv..

 

Anonym poster: 1a2a6ce47ac7922aa0db291997680b46

 

Tror ikke det er angst, har kommet når jeg har vært hjemme alene, eller sammen med samboeren min osv. Altså ikke i situasjoner der jeg gruer meg, er utrygg eller noe slikt. Føler meg liksom helt fin ellers, bare at det er en vemmelig følelse i brystet. HI.

 

Anonym poster: d4fea4a2b74bc0c70a3b611727550f59

 

Angst trenger absolutt ikke komme i situasjoner der du gruer deg eller situasjoner du synes virker skumle.

 

Angst kommer ofte i situasjoner der du slapper av og har det greit. Det kan ligge mye i underbevistheten din som du ikke er klar over.

Snakker av erfaring.

 

Ah, hmm, jeg vet egentlig ikke så mye om angst, merker jeg. De siste årene har vært veldig tøffe, både fysisk og psykisk. Mye bekymring og sorg pga diverse ting, lite søvn og rett og slett en stor påkjenning. Men jeg føler egentlig at ting går mye bedre nå, og at ting har roet seg betraktelig. Er det ikke litt rart om det kommer nå da, og ikke midt oppi alt det tøffe? Eller er det vanlig? Jeg vet ikke, jeg føler liksom at jeg har hatt perioder der jeg har vært mye mer sliten og engstelig enn nå, og at dette er annerledes enn angst, men jeg vet jo ikke. :(

 

Anonym poster: d4fea4a2b74bc0c70a3b611727550f59

Skrevet

tenker det kan være et tegn på en følelse av angst jeg... ? men det vet du nok best selv..

 

Anonym poster: 1a2a6ce47ac7922aa0db291997680b46

 

Tror ikke det er angst, har kommet når jeg har vært hjemme alene, eller sammen med samboeren min osv. Altså ikke i situasjoner der jeg gruer meg, er utrygg eller noe slikt. Føler meg liksom helt fin ellers, bare at det er en vemmelig følelse i brystet. HI.

 

Anonym poster: d4fea4a2b74bc0c70a3b611727550f59

 

Angst trenger absolutt ikke komme i situasjoner der du gruer deg eller situasjoner du synes virker skumle.

 

Angst kommer ofte i situasjoner der du slapper av og har det greit. Det kan ligge mye i underbevistheten din som du ikke er klar over.

Snakker av erfaring.

 

Ah, hmm, jeg vet egentlig ikke så mye om angst, merker jeg. De siste årene har vært veldig tøffe, både fysisk og psykisk. Mye bekymring og sorg pga diverse ting, lite søvn og rett og slett en stor påkjenning. Men jeg føler egentlig at ting går mye bedre nå, og at ting har roet seg betraktelig. Er det ikke litt rart om det kommer nå da, og ikke midt oppi alt det tøffe? Eller er det vanlig? Jeg vet ikke, jeg føler liksom at jeg har hatt perioder der jeg har vært mye mer sliten og engstelig enn nå, og at dette er annerledes enn angst, men jeg vet jo ikke. :(

 

Anonym poster: d4fea4a2b74bc0c70a3b611727550f59

 

Min erfaring med angsten er at den nettopp kommer i situasjoner der man slapper av og tenker at nå er det værste over.

Men det er liksom da kroppen har fått "roet og samlet seg" og kan si ifra at alt faktisk ikke er så bra. Alt du har opplevd og alt det stresset du har hatt har liksom vært nok å ta seg av for kroppen. Da har det ikke vært tid til å si ifra..

Ut i fra det du skriver synes jeg det virker som du har angst symptomer og kanskje litt panikk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...