Gå til innhold

Litt bekymret, lite liv i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28, å har siste ukene hatt god kontakt med lillegullet. Men i dag har jeg bare så vidt kjent svak bevegelse, kanskje et par ganger..dette er jo ikke normalt? har spist både kaker og frukt å dermed forventet å kjenne liv..men den gang ei:/ Er dette normalt? Burde jeg ringe noen plass? Vil ikke være en slik overhysterisk mamma..men blir bekymret, tenk om det er noe?

Anonym poster: a1f6d0997eef80b41594e7814c1e6083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og hør hva de sier.

Skrevet

Ring føden med engang! Bedre å ringe 100 ganger for mye enn 1 gang for lite

Skrevet

Ring føden og snakk med de du. :) de biter ikke, og det er bedre å ta kontakt en gang for mye enn for lite. Jeg var inne en tur i uke 30 selv med førstemann, var godt å få en bekreftelse at alt var ok.

Lykke til

Anonym poster: c6b87669a06e95e04da4c4984523127d

Skrevet

Ring føden. Man skal alltid ringe føden ved merkbart mindre liv enn normalt. Det gjør deg ikke hysterisk, selv om det stort sett ikke er noe i veien.

Anonym poster: b0f7dc77d30edbd3e531a19f39ff51a6

Skrevet

Jeg blev printet in av jordemor og på sykehuset om at vi måtte ringe med en gang vi syntes at ting var annerledes.

Ring med det samme.

Du får en ekstra kontroll, ser at alt er bra og ser den lille på ul en gang til, altså en win win.

Lykke il :)

Skrevet

Jeg blev printet in av jordemor og på sykehuset om at vi måtte ringe med en gang vi syntes at ting var annerledes.

Ring med det samme.

Du får en ekstra kontroll, ser at alt er bra og ser den lille på ul en gang til, altså en win win.

De tar ikke ultralyd hvis ctg er normal.

Anonym poster: f529e40e903979decb86d0d35729c8d6

Skrevet

Det gjorde de på mitt sykehus, ville være sikker.

Vanlig prosedyre. Jm tok ctg og legen ul :)

Skrevet

Det gjorde de på mitt sykehus, ville være sikker.

Vanlig prosedyre. Jm tok ctg og legen ul :)

Hvilket sykehus tilhører du? Ahus gjør det ikke.

Skrevet

Der jeg jobber anbefaler vi at det skal ringes inn med en gang det er en merkar forandring. Ofte tar vi en ekstra ultralyd for sikkerhets skyld :)

Ring føden, bedre å ringe en gang for mye- enn en for lite!

Anonym poster: 2de7feede9d21496d6125b48720cc369

Skrevet

Takk snille dere..:) Har fått låne en angelsound med ei venninne, fant i alle fall hjerte:) Men fortsatt bekymret..rart å ikke skulle kjenne noe der inne..Pappan er ute med kompiser å lilletrulta ligger å sover, vil ikke avslutte eller bekymre han når han for en gangs skyld er ute..Så lenge jeg vet det er liv, er det greit å ha litt is i magen da?

Anonym poster: a1f6d0997eef80b41594e7814c1e6083

Skrevet

Selv om du er hjemme alene, er det bedre at du tar en telefon dit :) Da kan dere heller avtale at du kommer på kontroll i morgen, om det ikke endrer seg.

Skrevet

Signerer de andre her, ring føden. Gjorde det selv da jeg følte det samme. Alt var helt fint, småen ble propell av ctg'en, men allikevel gjentok de flere ganger at det var bra jeg ringte og at jeg måtte ringe igjen med en gang jeg lurte på noe.

Anonym poster: 878a484e1efcdf1b1c9064284804d0d7

Gjest meg&mini
Skrevet

Ring med det samme.

De tar ikke ultralyd hvis ctg er normal.

Det gjorde de med meg:)

Hi, jeg er enig med de andre damene her. Ring føden:) Lykke til

Skrevet

Da jeg i uke 30 hadde merket lite til null liv siden kvelden før på en kontroll med jordmor, ble jeg sendt inn til haste ultralyd på sykehuset selv om jordmor fant hjertelyd. Man SKAL kjenne minst 5 bevegelser på 30 minutter etter å ha spist kaldt eller søtt og/eller dyttet på magen.

Fikk saft og sjokolade av jordmor og hu satt å dyttet og dyttet hele tiden uten respons. Hjertelyden var litt lavere enn hva den burde.

Kom oss på sykehuset og vi fikk virkelig HASTEtime. Rett inn på ultralyd.

Der kunne legen berolige oss med at alt var bra, men at han skulle ønske hjerterytmen var litt høyere, men innenfor grensen.

På en oppfølgningstime hos legen min to dager etter var rytmen normal og alt bra.

Så ring! Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite som de andre sier.

Anonym poster: 29c75b09531b5f0614b005e3bdc48338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...