Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Hun er 6 mnd på tirsdag og lurer på om hun trenger mat iløpet av natta nå.. Hun får melk (så mye hun orker) på morningen +en porsjon grøt Og melk +frukt (ikke hver dag) i 12 tiden Melk og et glass med feks gulrotpure (de glassene er jo ikke digre) i 15 tiden Melk og en porsjon grøt kl 18 Også får hun det hun orker av melk når hun legger seg rundt 1930.. Ammer ikke lenger så hun får MME.. Syns det er vanskelig for hun våkner ganske ofte iløpet av natten og det er som regel ikke for mat.. hun sovnee igjen med en gang vi flytter henne over til vår seng ( avvenning på gang snart:p ) Så jeg syns det er vanskelig å vite om hun trenger mer mat nå eller om jeg bare skal få henne til å sovne igjen:) Anonym poster: ad7b78f23d9eedef06faa94d1dc5d395
You can call me Dårris Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Det ser du på mengden hun spiser om natten. Noen barn trenger nattmat lenger enn andre. Hvis hun bare er tørst så kan du kanskje prøve med vann?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Hun er 6 mnd på tirsdag og lurer på om hun trenger mat iløpet av natta nå.. Hun får melk (så mye hun orker) på morningen +en porsjon grøt Og melk +frukt (ikke hver dag) i 12 tiden Melk og et glass med feks gulrotpure (de glassene er jo ikke digre) i 15 tiden Melk og en porsjon grøt kl 18 Også får hun det hun orker av melk når hun legger seg rundt 1930.. Ammer ikke lenger så hun får MME.. Syns det er vanskelig for hun våkner ganske ofte iløpet av natten og det er som regel ikke for mat.. hun sovnee igjen med en gang vi flytter henne over til vår seng ( avvenning på gang snart:p ) Så jeg syns det er vanskelig å vite om hun trenger mer mat nå eller om jeg bare skal få henne til å sovne igjen:) Anonym poster: ad7b78f23d9eedef06faa94d1dc5d395 Gulrotpure på glass smaker alt annet enn gulrot. Hun fortjener skikkelig mat! Anonym poster: dd495648cddbca0a21c94efb6eacf1e8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Hun er 6 mnd på tirsdag og lurer på om hun trenger mat iløpet av natta nå.. Hun får melk (så mye hun orker) på morningen +en porsjon grøt Og melk +frukt (ikke hver dag) i 12 tiden Melk og et glass med feks gulrotpure (de glassene er jo ikke digre) i 15 tiden Melk og en porsjon grøt kl 18 Også får hun det hun orker av melk når hun legger seg rundt 1930.. Ammer ikke lenger så hun får MME.. Syns det er vanskelig for hun våkner ganske ofte iløpet av natten og det er som regel ikke for mat.. hun sovnee igjen med en gang vi flytter henne over til vår seng ( avvenning på gang snart:p ) Så jeg syns det er vanskelig å vite om hun trenger mer mat nå eller om jeg bare skal få henne til å sovne igjen:) Anonym poster: ad7b78f23d9eedef06faa94d1dc5d395 Gulrotpure på glass smaker alt annet enn gulrot. Hun fortjener skikkelig mat! Anonym poster: dd495648cddbca0a21c94efb6eacf1e8 Var det spørsmålet? Jeg får fnatt av sånne bedrevitere som deg som må prakke din egen mening på mennesker som ikke har spurt deg! Til hi: siden du gir flaske ser du lett om hun er sulten eller bare kosesyk. Mange barn trenger litt ekstra om natten, 12 t kan bli lenge uten påfyll for en liten mage. Anonym poster: d70a16170f8cab13a6f1cb08c54e2797
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Takk for svar og ja.. glass får hun i første omgang. Hun får mer av hjemmelagde middager når hun er litt større. Og det tror jeg at vi bestemmer selv.. og hun elsker den:) Uansett.. ja fram til nå har jeg kunne ammet på natten men begynner å gå tom da og. Så ikke testet flasken på natta.. derfor jeg tenkte det er dumt å stå opp ordne flaske også ender det med at hun ikke vil. Var lettere med puppen.. da slang man den ut i søvne.. hehe. Men jeg får prøve å gi en flaske i løpet av natten og se hvor mye hun spiser:) Tusen takk:) Anonym poster: ad7b78f23d9eedef06faa94d1dc5d395
Tordensky Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Vår er fem og en halv måned og spiser fortsatt om natten. Han får mme på flaske til kvelds kl.19 og våkner for amming kl.04 og 06. De siste nettene har han våknet oftere og vi har prøvd å tilby vann først for å se om han bare er tørst. Da har han tatt til takke med det, sovnet igjen for så å våkne igjen en time etterpå for mat. Er mer slitsomt for meg det enn om han hadde fått spist første gangen... Men der må du bare prøve. For øvrig tenker jeg jo at så lenge babyen er sulten bør den få mat...
Håpet ble virkelighet! Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Min datter er 4 måneder og har ikke fått mat på nettene den siste måneden, men hun har alltid bare fått MME da jeg ikke kan amme. hun får dagens første flaske rundt 8.00, grøt rundt 13.00, flaske kl. 17/18 og dagens siste måltid rundt 21-tiden. Legger henne etter siste flaske og kos, da holder hun til morgenmat igjen. Våkner hun om natten, men det gjør hun ikke hver natt får hun kun smokken. Storesøster var akkurat lik, men barn er jo forskjellige. Jeg oppdaget at eldste ikke gråt pga sult da innen jeg kom tilbake med flaske midt på natta hadde hun sovnet igjen, det var smokken hun ville ha!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Min eldste sov hele natten gjennom fra kl 19-20, 12-14 timer i strekk fra hun var 3 uker. Min yngste sov natta gjennom fra samme tid, 10-12 timer i strekk fra hun var rundt 4 mnd. Så såfremt hun ikke krever mat, trenger hun det nok ikke. Det er det hun selv om regulerer, og du merker fort om det kun er for kos eller for mat. Men å gi henne ett lite måltid istedenfor å legge henne i deres seng kan nok hjelpe til på avvenningen Min første la jeg mye i min seng, yngste har aldri sovet i min seng, så tror det er litt derfor yngste sov hele natta senere. Men ingen barn er like:P Anonym poster: 8bae0d85333e2bd56629109f3212d980
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Min datter er 4 måneder og har ikke fått mat på nettene den siste måneden, men hun har alltid bare fått MME da jeg ikke kan amme. hun får dagens første flaske rundt 8.00, grøt rundt 13.00, flaske kl. 17/18 og dagens siste måltid rundt 21-tiden. Legger henne etter siste flaske og kos, da holder hun til morgenmat igjen. Våkner hun om natten, men det gjør hun ikke hver natt får hun kun smokken. Storesøster var akkurat lik, men barn er jo forskjellige. Jeg oppdaget at eldste ikke gråt pga sult da innen jeg kom tilbake med flaske midt på natta hadde hun sovnet igjen, det var smokken hun ville ha! Var det ikke litt lite mat for en på 4 mnd? Kun 4 måltider på en dag? Eller er det bare mine som var storspisere?! (Ikke ment som kritikk, bare ett spm ) Anonym poster: d4519d6b7512e0509fd81c244d1b5cbc
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 min er 9,5 mnd og får fortsatt pupp 3 ganger per natt. gjør d du føler er best for deg og barnet:) Anonym poster: 8b4dc553b1e29c47f6445956a0e443aa
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Jeg hadde heller økt på mengden mat (fast føde) på dagtid enn å gi flaske på natta når du ikke har gitt det før. Men det er nå bare min mening :-) Anonym poster: 2723d8ed8d061e8c41e27f8c1fcf37da
Håpet ble virkelighet! Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Hun spiser store måltider, 220-250 ml MME i flaske, men det kan høres lite ut for meg også men hun er blid og fornøyd og legger på seg så da er det vel nok for henne tenker jeg. Hun går jo 10-12 timer uten mat på natta, men våkner med et smil og virker ikke desperat etter mat så da tolker jeg det slik at hun får nok mat... Ikke enkelt når de ikke kommer med en manual disse små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå