Gå til innhold

er jeg bare teit og urettferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg ikke har lyst å ha alkohol i bryllupet våres? Liker ikke helt idéen om en full brudgom eller at bryllupsfesten blir en fyllefest. Har en slekt som ikke klarer å begrense inntak av alkohol og en kjærest som tåler veldig lite før han blir full. Og han blir veldig annerledes med alkohol i blodet. Har liksom alltid sett føre meg at om jeg skulle gifte meg så ville alle være edrue og at barn kan være det og at hele kvelden blir husket.

Anonym poster: 144b323d4c7f7b5b4ebe39aaaa1cb926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit, men du og den kommende mannen din bør være enige om dette, og stå for valget

Skrevet

Det syns jeg bør være opp til dere begge ikke tenke på kva andre måtte synest, mulig det vil bli kommentert men det er jo tross alt deres dag :)

Anonym poster: 2bf49698848270daf2b833639c4ff5e5

Skrevet

Det må da folk tåle! Sørg for morsom musikk og underholdning, og god mat og drikke, så glemmer de det sikkert! :)

Anonym poster: 8ea3d6ea6ea61c2cc795ad7c60f4f8c0

Skrevet

Det blir jo to helt forskjellig typer fest, men det er helt greit om det er sånn dere vil ha det.

Noen vil gjerne ha en fest hvor det blir danset på bordene ut i de små timer mens andre vil ha en mer tekkelig familiefest hvor man sitter pent rundt bordene og skravler til klokken er elleve og da trekker alle seg pent og pyntelig hjem (for å sette det på spissen).

Hva slags feiring dere vil ha bestemmer dere jo selv.

Vi hadde begge deler. Vi giftet oss i utlandet og da vi kom hjem hadde vi en familiefest med bare de aller nærmeste siden de ønsket en markering. 20 gjester, middag, brus og kaffe, ikke noe fest men en koselig markering.

Så hadde vi skikkelig fest med vennene våre, hæla i taket og tenna i tapeten ;)

Anonym poster: 85efb9f0a10e9236215da4b43018b653

Skrevet

Skal det være barn under 14 år tilstede ville jeg ikke hatt alkohol, ikke gøy for barn å se drita familiemedlemmer.

Anonym poster: 0a30a3b1f4ee9e537fc623d5cd4d55a9

Skrevet

Dette er begge deres dag så dere må være enige i dette. Ikke bare du som bestemmer.

Anonym poster: 28ac0a11fe4c32528c0a3211fb8a48b6

Skrevet

Det hadde blitt et kjedelig bryllup for min del...liker å være i bryllup, som er en flott dag fra A til Å, men da regner jeg også alkohol som en stor del av festen.

Men folk er forskjellig..jeg hadde funnet det flaut å invitere til et bryllup uten alkohol. Og selvfølgelig har folk sine tanker om det. Du må regne med å få noen spørsmål om dette...

Anonym poster: be752d948101d09567c6397395784b3a

Gjest sussie77
Skrevet

Hvis mannen din er enig med det, så ser jeg ingen problem med det. Sikkert noen som reagerer, men det er jo deres dag. Og dere som bestemmer.

Skrevet

Hei, hva med en mellomting? At alkoholen kommer fram først feks. kl. 22.00? :) Da sover barna, og det mest høytidelige er over, slik at ikke mannen tabber seg ut midt i talen -

samtidig er det rikelig tid for en god fest fra da av og utover! :D

Anonym poster: 8ea3d6ea6ea61c2cc795ad7c60f4f8c0

Skrevet

Om mannen din ønsker alkohol og du ikke gjør det er det kanskje greit med en mellomting. Dere trenger jo ikke ha fri bar selv om dere serverer litt øl/vin til maten...

Anonym poster: 85efb9f0a10e9236215da4b43018b653

Skrevet

Vi løste problemet med familie som ikke kan drikke ved å ha 3 bonger med alkohol etter middag. til middag fikk folk en drikk til hver rett. ( med på fyll).

Du og mannen din må bli eninge om å ikke drikke for mye. brylupp skal ikke være fyllefest.

Anonym poster: 16c519f1ecfb817df14e8ec4f640edfb

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hvorfor ikke ha drikkebonger, fx 2 til hver, resten må kjøpes i baren.. Min erfaring er at folk sjelden gidder å betale restaurantpriser og drikke for tusenvis av kroner i et bryllup ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...