Gå til innhold

Hvordan er formen deres, jenter?


Lykketroll13

Anbefalte innlegg

Jeg er skikkelig slapp i dag. (5+4) Var og shoppet litt, men orket ikke mer enn en butikk. Etter middag i byen har jeg bare lagt på sofaen.

Blødde også litt i går kveld og i dag. Ikke mye, bare på papiret, men mer enn bare spotting. Brunt blod, så håper det ikke er noe farlig. Tar kontakt med legen på mandag hvis det ikke gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er sååååååå trøtt!!!! Sovna før senkveld igår, sov til ti idagmorres, spiste frokost, og la meg på sofaen igjen og sov to- tre timer til :) har nettopp spist middag og kunne tenke meg å sove igjen :) mannen syns jo det er kjedelig at alt jeg vil bruke helgene på er å sove :) men har jo ikke tid i ukedagene til å hente meg inn.... Er 6+6 idag :) skal til legen på mandag å måle hcg'en min igjen, har hatt blod i urinen de sisteskanse, og legen ville sjekke om det var stigning, får det endelige svaret på tirsdag. Kjenner jeg er veldig usikker... For bortsett ifra at jeg er så trøtt, så begynner jeg liksom å kjenne så lite til andre symptomer. Vært lite oppblåst de siste kvelder ( kan komme av at jeg har droppet alt med kullsyre ), mindre vondt i puppene, og bare kvalm i perioder ( har vært kjempekvalm ). Hadde jeg vært deg lykketroll, så hadde jeg også sjekket ut i det på mandag, hvis du fortsetter med blødninger. Er vel ikke så mye de kan sjekke, men du kan jo be om måling på hcg'en :) jeg skal på ul 19 april, kjenner det er lenge til :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er i orden med oss begge! Blødde plutselig litt mer nå. Har bind for sikkerhets skyld og nå var det kommet i bindet. Begynner å bli nervøs for å miste. Tar kontakt på mandag, ja. Men vet ikke hvor mye som kan sjekkes så tidlig. Håper det snart kan sees på UL. Tror det er det eneste som kan berolige meg.

Kjenner litt mindre til andre symptomer jeg og. Har fortsatt ømme pupper og mensmurringer, men begge deler er svakere. Er mindre uvel, men veldig slapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene kommer og går, det er helt normalt. Dette går bra skal dere se :)

 

Har hatt blødninger i begge tidligere svangerskap. Og alt fra lysbrun utflod til friskt med klumper - Måtte bruke bind begge gangene og det startet rundt uke 5. OG det gikk fint :)

 

Her kommer å går symptomene som hos dere. Er oppblåst, men det er også muligens all kullsyren, hehe. Mensesmerter, stikkninger, trøyt/slapp og ømme bryster. Blir fort mett og noe lett kvalme. Regner med det kommer for fullt i uke 6-7 som forrige gangene :-O

 

lykke til begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få svar fra noen med erfaring, Karma! Ser ut som vi kjenner på de samme symptomene, ja. Det er et godt tegn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke så mye enda, jeg. Jeg er bare 4+4, så regner med symptomene kommer etterhvert. Til nå har jeg kjent en øm følelse i magen, som mensmurringer, litt trøttere enn jeg pleier, og en rar følelse i puppene. Sist gang jeg var gravid merket jeg nesten ingenting, annet enn at jeg sov døgnet rundt, så satser på et like enkelt svangerskap denne gangen også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre her.. Jeg hadde sist mensen 7.mars, dvs. At jeg er 4+4 i dag (hvis jeg er gravid!!) har hatt murring/stikking i magen et par uker nå, vært oppblåst og trøtt/sliten..hadde ikm sist fredag. Søndag tok jeg en test og den var negativ.. Begynte også og blø litt, og gjør det i dag også.. Det er bare helt brunt blod, og det er ikke normal mensen for meg.. Kjenner på kroppen at det er noe anderledes. Har vært gravid før men blødde ingenting da... Kan dette være en SA ? Og skulle graviditetstesten vist positiv på ikm? Eller kan det vært for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Må bare spørre her.. Jeg hadde sist mensen 7.mars, dvs. At jeg er 4+4 i dag (hvis jeg er gravid!!) har hatt murring/stikking i magen et par uker nå, vært oppblåst og trøtt/sliten..hadde ikm sist fredag. Søndag tok jeg en test og den var negativ.. Begynte også og blø litt, og gjør det i dag også.. Det er bare helt brunt blod, og det er ikke normal mensen for meg.. Kjenner på kroppen at det er noe anderledes. Har vært gravid før men blødde ingenting da... Kan dette være en SA ? Og skulle graviditetstesten vist positiv på ikm? Eller kan det vært for tidlig?

 

Det er ikke så godt å svare på... Hos noen slår ikke graviditetstest ut før inntil en uke etter IKM, men dette er vel strengt tatt unntaket. Du må vel bare vente noen dager til og ta en ny test, dersom den også er negativ er det nok liten sjanse for graviditet vil jeg tro? Slo grviditetstest tidlig eller sent ut første gang du var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Merker helst at jeg har ømme pupper, enorm appetitt og begynnende tett nese. Er litt nervøs for og bli like trøtt som sist, for jeg har utrolig mye å gjøre på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kommer og går i løpet av dagen. Merker det mer nå enn for en uke siden, så den kommer sånn gradvis. Håper jeg klarer meg på jobb denne uken også.

Blødningen varierer også litt. Fikk ikke komme til hos lege fordi de ikke kan se noe enda likevel. Fikk beskjed om at jeg bare må vente og se og ta kontakt igjen hvis jeg fikk smerter. Jeg kan fortsette å trene hvis jeg orker - det har ingen innvirkning.

 

Håper du får svar snart, Camilla. Helst positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du ikke fikk komme inn, de kunne jo målt HCG i det minste..?

 

Da jeg blødde fikk jeg beskjed av fastlege og gyn om å ta det med ro, og jeg måtte ikka ha sex. De målte HCG og jeg kom til ul tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns også det er merkelig de ikke ihvertfall ville måle hcgen din...hadde nok presset mer på det :) Huff, føler jeg har dommedag imorra, da får jeg vite på hvordan (forhåpentligvis) stigningen min har vært. Bare stusser på hvordan jeg vil gjøre det, kan likesom ringe til legekontoret etter 12, og før de stenger..men jeg er jo enda på jobb da, ikke så herlig å få en negativ beskjed mens jeg er der, er på jobb til etter de har stengt også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk på sykehuset og tok blodprøver i dag pga kronisk sykdom. (Fikk henvisning av legen da jeg var på time fredag). Tror hcg ble tatt samtidig + røde voff voffer, hiv og rhesus, etc. Men må jeg ikke ta hcg etter noen dager også, for at det skal vise stigning?

 

Ønsker deg lykke til i morgen 13q!! Håper alt er bra!

Endret av Lykketroll13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, hvis du tok hcgen idag, så kan du ta den igjen om to dager :) da skal den ha vist dobbling hvis fremdeles graviditeten enda er inntakt ( som min lege fint fremsa det :( )

 

Takk takk Lykketroll :) skal gi dere oppdatering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slags oppdatering; fikk de på legekontoret til å sende meg ei melding når de fikk svaret på hcgen, jeg ringte dem idagmorres og prata om det å være på jobb å få en slik beskjed osv. Men når jeg var ferdig på jobb, og endelig tok mot til meg å sjekka telefonen, så hadde jeg ikke melding :( skikkelig skuffa...og sinna :( så nå blir det nok en natt med minimalt med søvn, og en laaaaaang dag på jobb igjen imorra + jeg må ringe legekontoret igjen, og ikke sikkert jeg treffer en like omtenksom kontordame ( hun sku sende fra sin private ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en vond dag, det er ikke liv inni magen min :( imorgen skal jeg til legen, så får jeg høre hva han har å si. Vet ikke om jeg blir sendt til innvendig ul? Om jeg får tabeletter? Jeg har fremdeles ikke synlig blod, og ingen smerter, så kroppen har ikke oppfattet det. Jeg bare gråter og gråter, føler meg bare så tom, for dette skulle jo ikke skje meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg innlegget ditt etter at jeg hadde skrevet dette. Så trist å lese! Godt at du får grått, det er bra for deg. Ønsker deg lykke til i morgen. God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner ikke så mye, ikke har jeg tid til å kjenne etter med full dag på jobb og tre barn som skal følges opp. Fikk mistanke om at jeg var gravid da jeg synes det smakte fisk av salaten jeg spiste på en kaffe...da tenkte jeg.. hjem å ta test.... og den var positiv. Tester positivt veldig tidlig og denne gangen 9 dager før forventet mens. Er spent på om denne sitter etter mange SA, men har en god følelse. Har hatt stigning. Satser på prima form framover, for jeg har ingen planer om å fortelle noen på jobb det før helst etter 12 uker.

Endret av småmåsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, og jeg kan sovne når som helst, hvor som helst! Begynner å bli litt uggen og. Kjenner det kommer litt i bølger den kvalmen. Syns det er helt greit å merke litt, så jeg kan kjenne litt at jeg er gravid. Er mye nervøs og redd ettersom det er så tidlig enda, og mye kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt,superømme bryst,kvalmen kommer og går.Oppdaga akkurat at halsbrannen e begynt å komme. Den kunne e godt latt være å få...Kjempebekymra for at noe skal gå galt. Det e vel et symptom:) Krysser fingre for at alt skal gå bra dinne gangen etter å ha mistet to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så kvalm at jeg vurderte å dra hjem fra jobben i dag. Halsbrann og såre pupper. Det må vel være et godt tegn på at det er et lite troll som lever og liker å plage mammaen sin... (6+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker nesten ingenting, jeg. Litt ømme bryster på kvelden, og litt ekstra trøtt på morgenen bare. Ellers er jeg oppblåst som en ballong på kveldene, ser jo ut som jeg er 6 måneder på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ganske bra i grunn! Men er ikke mer enn ca 4,5 uke på vei så kanskje litt tidl.. Men har veldig ømme pupper, humørsvingninger, og litt murringer som kommer og går,og veldig oppblåst!! Føler meg ikke så veldig gravid ennå.. Men det kommer vel tidsnok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og der kom trøttheten! Fy fader. Har sovet og sovet og sovet i helga, og våknet akkurat nå etter en to timers formiddagsdupp. Glad jeg har sykemelding, og slipper å slite med dette på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...