Av med silkehanskene Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Gutten vår er 5 dager nå. I dag så jeg at det blør litt fra navlen, dette kommer nok av at bleien gnisser akkurat der. Har prøvd å brette ned bleien, men får det ikke helt til. I tillegg har navlen begynt å lukte litt, så den ramler nok av snart. Men er dette normalt? Og hvordan kan jeg hindre at det blør mer?
foffen fo Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Du kan jo klippe ett lite snitt i bleien der den gnisser mot navelen. La den lille få ta ett deilig bad og tørke godt med evnt Q- tips rundt område.
Foccacia Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Jeg ville renset med klorhexidin, siden du sier det lukter litt.
Av med silkehanskene Skrevet 6. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2013 Trodde ikke navlen burde bli våt før den er fallt av? Men å klippe i bleien var et godt tips
MaybeAgain Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Navlen ikke skal bli våt før den har falt av? Det har eg aldri hørt før... Og jeg har 2 fra før. Mulig jeg misforstår helt her da, men betyr det at dere ikke har badet basisen siden fødselen da? Prøv å bade lillemann i lunkent vann med litt babyolje i, og deretter tørke godt rundt navlen m en q-tips, så tipper jeg det løser seg selv..... Lykke til!
Av med silkehanskene Skrevet 6. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2013 Vi har ikke badet ham nei, kun vasket. Dette sa de på sykehuset og at bading ikke var nødvendig når de er så små. Tror også det var de dom nevnte at navlen ikke burde være under vann før den var leget ordentlig.
MaybeAgain Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Ta en tøff til helsestasjonen på mandag morgen om du er bekymret, men dette synes jeg høres rart ut. Man bader jo også babisen på sykehuset før man drar derfra....? Med siste mann tror jeg vi badet 3 ganger på sykehuset før i dro - og da var jo navlen. Fortsatt på med strikken etc...? Jeg skal absolutt ikke påstå at jeg vet alt, men jeg har ihvertfall badet mine ga hver 2-3 dag da de var nyfødt, både før og etter navlen falt av. Babyer blir selvsagt ikke skitten som oss, men de blir klissete i melk, gull, bleier etc, så godt å få badet de jevnlig. Ikke med såpe riktignok - lukket vann og vet litt olje er mer enn nok. Ring helsestasjonen - sikkert best
mamma til tre prinsesser Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 Vi badet også vår datter på sykehuset, og hjemme, før navlen falt av, fikk ingen problemer med navlen.Trodde alle førstegangs skulle få instruksjon av bading før de reiste hjem.
Siamese Hellhound Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Ta en tøff til helsestasjonen på mandag morgen om du er bekymret, men dette synes jeg høres rart ut. Man bader jo også babisen på sykehuset før man drar derfra....? Med siste mann tror jeg vi badet 3 ganger på sykehuset før i dro - og da var jo navlen. Fortsatt på med strikken etc...? Jeg skal absolutt ikke påstå at jeg vet alt, men jeg har ihvertfall badet mine ga hver 2-3 dag da de var nyfødt, både før og etter navlen falt av. Babyer blir selvsagt ikke skitten som oss, men de blir klissete i melk, gull, bleier etc, så godt å få badet de jevnlig. Ikke med såpe riktignok - lukket vann og vet litt olje er mer enn nok. Ring helsestasjonen - sikkert best Fnis, vi søler også til babyen vår med gull :-)
Av med silkehanskene Skrevet 6. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 6. april 2013 Vi badet også vår datter på sykehuset, og hjemme, før navlen falt av, fikk ingen problemer med navlen.Trodde alle førstegangs skulle få instruksjon av bading før de reiste hjem. Vi fikk ikke noe sånt nei, bare beskjed om at det ikke var nødvendig med bading ofte og ikke i starten. Skal på helsestasjonen mandag uansett så da hører jeg der. Man er jo så usikker første gangen og redd for å gjøre noe feil
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 Dypp en qtips i klorheksidin og vask forsiktig langs kanten av navlen. Det var iallefall det de sa til meg på sykehuset da det bødde litt fra navlen til min første. Du kan evt legge et lite kompress over navlen for å redusere friksjon, litt gnissing mot bleie eller klær er vanskelig å ungå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå