Gå til innhold

Jeg forstår ikke mentaliteten her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan amme barna til de er 2-3 år, men å gi de flaske når de er 2 år er fy? Barnet er lite nok for puppen, men for stor for flaska når det er 2 år?

Og hva med de som gir morsmelk på flaske når barnet er 2 år da? Er det også feil, eller MÅ barnet ammes for at "morsmelk er best i barnas første leveår"- argumentet skal gjelde?

Spør ikke for å være frekk, men etter mange år her inne så lurer jeg veldig på dette :)

Anonym poster: b1fdfee39693b23a5ee8d7cdaa3b2775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ein gjer sjølv er rett, det andre gjer og som ein sjølv ikkje gjer er like soleklart feil. Dette må du da forstå!!!!!!!

Skrevet

Jeg sier bare dette: bruk hodet og bestem selv!

Anonym poster: 24a351dde45c7238da75296eed2ad716

Skrevet

Man gjør selvfølgelig det man selv føler er riktig, men selv syntes jeg det er rart å amme et barn på 2-3 år, og at man fint kan avvenne en på 18 mndr med nattflaske.

Skrevet

Du stiller gale spørsmål synes jeg.

Morsmelk er anbefalt i gi til barna til de er 2 år gamle, men denne anbefalingen gjelder nok primært for u-land. Har lest en studie som ikke kan finne noen helsefordeler med å gi mm til barn i i-land etter fylte 9 måneder, men det kan sikkert diskuteres. Uansett så vl det for folk flest være enklere å amme enn å gi utpumpet mm, og da må en jo nesten bruke puppen.

Morsmelkerstatning er noe barn ikke trenger etter de er ca 1 år og normalt skal være gått over til fast føde. Det er derfor ikke noen som helst grunn til å gi mme til barn over 1 år med mindre det er noe spesielt med barnet som gjør at de må ha dette tillegget lenger enn normalt, og dette gjelder nok de færreste barn. At en del foreldre synes det er kos(?) å gi barnet sitt flaske etter dette kan være, men nødvendig er det ikke.

Tåteflaske er en erstatning for pupp, laget for at små babyer som ikke ammes kan få i seg næring. Det sier seg jo selv at når babyen ikke lenger har behov for flytende mat, altså mme (evt utpumpet mm), så trenger det da heller ikke tåteflaske lenger.

Skrevet

Mener de samme menneskene de samme tingene lurer jeg på da? Det er mange her, med mange meninger.. Min mening: man gjør det som er rett for seg og sine, og bryr seg ikke i andres saker.

Anonym poster: e540923858c331810aaabca8e9f9ed63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...