Gå til innhold

Trenger tips til bæresele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ønsker å prøve å bruke en bæresele når lillesøster/bror kommer i august. Jeg ønsker da tips fra dere som har prøvd og erfart forskjellige typer. Ønsker i hovedsak en sånn elastisk en som man knyter på og legger babyen inn i. Har en babybjørn og en meitai etter storebror, lite brukt begge to. Meitai synes jeg var vanskelig å bruke med all knytingen, og følte ikke babyen satt tett nok inn mot meg(litt dårlig forklart). Babybjørn ble ikke brukt før han var blitt omtrent halvåret,og ønsker en som vi kan bruke fra starten av.

Blir veldig takknemlig for gode tips:))

Anonym poster: 9ae1c215650698d1000f6782ef3ed37d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Close Baby Carrier (Caboo) helt fra nyfødt og har vært veldig fornøyd. Det er et sjal, men det er formsydd slik at man tar det på seg omtrent som en genser.

Jeg hadde blitt mannevond selv av slike fem meter lange tøyremser.

Skrevet

Jeg har Ergobaby og veldig fornøyd. Min gutt er veldig tung også:) Kjøpte den etter han var nyfødt da, men fulgte med nyfødtinnlegg:)

Anonym poster: bccbead11a19c73659c8da9414103e95

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med Ergobaby.

Skrevet

Jeg har og ergobaby, kjempeføynøyd. Hadde babybjørn først, men la den fort fra meg pga dårlig fordeling av vekt, ikke ergonomisk for barnet og rett og slett fremtung.

Ergobaby er mye bedre, vekten har du på hofterog med god støtte over skuldre. Kan ha barnet på både mage(nyfødt) og rygg(ikke tidligere enn 6 mnd). Har masse ekstraautstyr som kan kjøpes, som flere str på sekker som kan festes på trekk i fleece og vind-vanntett matriale. osv osv.

Anonym poster: fdc6edd516f0a79143bed6461f403887

Skrevet

Jeg har Stokke sin bæresele. Jeg er ikke fornøyd med den. Baby sitter vondt i den og han begynner å skrike. Den skal være ergonomisk riktig, men jeg synes ikke det virker slik.

Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med manduca. Den er ikke elastisk, men utrolig enkel i bruk. På meg sitter den også veldig godt, vekten blir veldig bra fordelt(jeg er 160).

Anonym poster: 674f23bc2e9bfb9f5ca8a3885d1193b9

Skrevet

Har en heko-obi fra Lotusbarn, veldig fornøyd med den. Lett å knytte på, og babyen sitter helt tett inntil. Fikke den i barselspresang fra en venninne som er litt mer bærevant enn meg, og har brukt den fra vi kom hjem fra klinikken.

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=545_630

Anonym poster: 05a767becc5733ea70fa0753834d8b36

Skrevet

Godt fornøyd med Ergobaby, men har ikke brukt den før hun ble stor nok til å skippe nyfødtinnlegg. Kjøpte også Close/Caboo baby carrier.. prøvde den noen ganger, men fikk den aldri helt til å fungere, følte ikke babyen fikk nok støtte til ryggen.

Skrevet

Fornøyd med manduca, selvom denne ikke er formsydd.

Anonym poster: 7c481b0cf4e3789d93d6da67f987a998

Skrevet

Vi har brukt mye ergobaby, også med nyfødtinnlegg, og jeg er kjempefornøyd :)

Skrevet

Manduca!

Skrevet

Tusen takk for kjempefine tips, da vet jeg hva jeg skal se etter på nett!:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...