Gå til innhold

Brød til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 6 mnd bare brekker seg og spytter ut brødbitene jeg gir:( hvordan gikk det når deres barn begynte med brødmat!! Tips? Råd?

Anonym poster: 6d8f7e11e87fd69f81029231c6aef6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det krever ofte øvelse, så ikke gi opp. Prøv flere ganger i uken.

Anonym poster: 704a15c3d06dd7423f4c0bdd5692084c

Skrevet

Slik var det her også.. Helt til jeg fikk tips om å ha litt vann på tallerken slik at det fikk trekke opp i skiva.. Litt lettere å tygge da..

Jeg har også hatt fruktmos på skiva. Dette har funka her iallefall, nå sluker h*n skivene ;)

Anonym poster: a6dede93f1cfd89f8ebf99b613bccf68

Skrevet

For mange babyer blir det for tidlig med brød når de er 6 mnd gamle. Kan være lurt å heller starte med fruktmos, grøt, moste grønnsaker osv. En kjekk introduksjon til brød kan være å la dem gnage på en fersk skalk innimellom, det er godt for gommene også :)

Skrevet

Her også....går bedre nå som han har blitt 8 mnd, men bare med bittesmå biter. har ikke fått tenner enda. Bare å øve.

Anonym poster: 7d02cd5178827ecf2735f34b4b30561b

Skrevet

Vi slet også i begynnelsen, men gikk bedre da jeg pumpa meg og fuktet brødet i melka. Da ble det litt mer grøtkonsistens, og det falt i mye bedre smak enn ei tørr skive med pålegg :)

Skrevet

Babyer har en veldig refleks når de får noe "i halsen", de brekker seg med en gang. Det er derfor små barn sjelden blir kvalt av små brødbiter o.l.

Men de må jo venne seg til å svelge klumper og det er individuelt hvor lang tid de bruker på å lære seg svelge noe som ikke er flytende.

Jeg begynte med bittesmå brødbiter som jeg dyppet i morsmelk så de var helt våte, det gikk greit fra ca 7 mnd. Før det var det helt dødfødt å prøve.

Anonym poster: 1b84fa244cadc6a8f52387213f97415b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...