Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Har søkt og fått tildelt full barnehageplass til dattra mi i august. Jeg har søkt på skole og vet ikke om jeg kommer inn før i juli. Om jeg ikke kommer inn må jeg ta et par fag over nett og har ikke like stort behov for barnehage. Jeg har ringt barnehagen flere ganger hver dag denne uka men ingen som tar tlf så da spørr jeg dere her inne: Kan jeg godta full banahageplass nå og evt endre det til 2 dager i uka etter jeg har finni ut om jeg kommer inn på skole? Er ikke noe vits i å ha henne i barnehage hele uka om jeg er hjemme alikevel, men vil ikke betale full plass om jeg ikke har henne på full plass. Er det flere som syntes det er vanskelig å bestemme hvilke valg man må ta når man er student? Anonym poster: c83d4df32997f7c09bb2c0593801f666
skjotta Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 du kan ta imot full plass nå, og så velge å si opp x-antall prosenter av plassen senere... du har antakeligvis 3 måneders oppsigelsestid. kontakt kommunen, de har antakelig bedre kontroll på dette enn de barnehageansatte...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Om du takker ja til full plass og så finner ut at du ikke trenger heltidsplass så kan det likevel være at du må betale for full plass om de ikke finner noen som kan fylle opp resten av prosentene og dermed også betale for resten av plassen. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3
skjotta Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Om du takker ja til full plass og så finner ut at du ikke trenger heltidsplass så kan det likevel være at du må betale for full plass om de ikke finner noen som kan fylle opp resten av prosentene og dermed også betale for resten av plassen. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3 kun i oppsigelsestiden. kommunen kan ikke kreve av noen at de skal ha barna sine 100% i barnehage. man sier opp % av plass i barnehage på lik linje som man eventuellt sier opp % av egen stilling. (kanskje du tenker på at hun kan søke permisjon fra barnehagen? for da må man ofte batale for full plass.) det negative er jo at du ikke automatisk har krav på å få disse % tilbake dersom du plutselig kommer inn på skole eller får deg jobb....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Om du takker ja til full plass og så finner ut at du ikke trenger heltidsplass så kan det likevel være at du må betale for full plass om de ikke finner noen som kan fylle opp resten av prosentene og dermed også betale for resten av plassen. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3 kun i oppsigelsestiden. kommunen kan ikke kreve av noen at de skal ha barna sine 100% i barnehage. man sier opp % av plass i barnehage på lik linje som man eventuellt sier opp % av egen stilling. (kanskje du tenker på at hun kan søke permisjon fra barnehagen? for da må man ofte batale for full plass.) det negative er jo at du ikke automatisk har krav på å få disse % tilbake dersom du plutselig kommer inn på skole eller får deg jobb.... I vår barnehage så må man enten si opp eller betale for den fulle plassen man har fått dersom ingen andre barn kan fylle opp de resterende prosentene. Det er fordi barnehagen taper penger og det er vanskelig å "lyse" ut feks. 30% ledig plass. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Om du takker ja til full plass og så finner ut at du ikke trenger heltidsplass så kan det likevel være at du må betale for full plass om de ikke finner noen som kan fylle opp resten av prosentene og dermed også betale for resten av plassen. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3 kun i oppsigelsestiden. kommunen kan ikke kreve av noen at de skal ha barna sine 100% i barnehage. man sier opp % av plass i barnehage på lik linje som man eventuellt sier opp % av egen stilling. (kanskje du tenker på at hun kan søke permisjon fra barnehagen? for da må man ofte batale for full plass.) det negative er jo at du ikke automatisk har krav på å få disse % tilbake dersom du plutselig kommer inn på skole eller får deg jobb.... I vår barnehage så må man enten si opp eller betale for den fulle plassen man har fått dersom ingen andre barn kan fylle opp de resterende prosentene. Det er fordi barnehagen taper penger og det er vanskelig å "lyse" ut feks. 30% ledig plass. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3 Da er det åpenbart store forskjeller fra barnehage til barnehage. Her har jeg redusert plassen til barn to ganger. Begge med 1 mnd. oppsigelse. Har selvfølgelig ikke noe krav om at jeg skal betale full plass vi ikke bruker. Samtidig kan jeg ikke kreve 100% plass igjen før ved ordinært opptak... Anonym poster: 2d398fbd725f92f840abe49254253148
skjotta Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Om du takker ja til full plass og så finner ut at du ikke trenger heltidsplass så kan det likevel være at du må betale for full plass om de ikke finner noen som kan fylle opp resten av prosentene og dermed også betale for resten av plassen. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3 kun i oppsigelsestiden. kommunen kan ikke kreve av noen at de skal ha barna sine 100% i barnehage. man sier opp % av plass i barnehage på lik linje som man eventuellt sier opp % av egen stilling. (kanskje du tenker på at hun kan søke permisjon fra barnehagen? for da må man ofte batale for full plass.) det negative er jo at du ikke automatisk har krav på å få disse % tilbake dersom du plutselig kommer inn på skole eller får deg jobb.... I vår barnehage så må man enten si opp eller betale for den fulle plassen man har fått dersom ingen andre barn kan fylle opp de resterende prosentene. Det er fordi barnehagen taper penger og det er vanskelig å "lyse" ut feks. 30% ledig plass. Anonym poster: 21dadb7e06c95575191506b5960af0b3 da må hun sjekke dette med sin egen kommune. har aldri hørt om slike ordninger i de kommunene jeg har jobbet i....
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Det må du spørre kommunen din om for det kan ingen her inne svare på for deg, og kanskje ikke barnehagen heller. I alle fall ikke dersom det ikke er en privat barnehage som ikke er knyttet opp mot kommunale ordninger. Her hos oss har du 3 måneders oppsigelse av barnehageplass, gjeldene fra den første i måneden. Dvs at dersom du skal si opp en barnehageplass fra august uten å måtte betale noe ekstra, må den sies opp senest 30.april. Hvordan deltidsplasser forvaltes, varierer også. Noen steder er det enkelt å få deltidsplass, andre plasser er det vanskelig. Noen steder er det som andre er inne på her, slik at man ikke bare kan redusere sin egen plass, man må dele en full plass med noen andre.
☆☆☆ Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 I vår kommune blir det berre tilbudt fulltidsplass, med unntak av ein privat barnehage som tilbyr firedagersplass. Kun dei som har hatt redusert plass frå tidlegare har krav på dette fram til barnet sluttar i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå