Gå til innhold

Trenger litt mer "farge i hverdagen"...noen tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt første barn for 4 måneder siden.

Er som regel hjemme eller går tur med den lille alene da mannen er på skole på formiddagen. Har ikke blitt til noe barselgruppe enda, så ingen å trille med og av vennene mine er det ingen som er hjemme på dagtid.

Om ettermiddag kveld føler jeg alle er opptatt med sitt (jobb, studier ++)...

Dagen blir så laaange og ensformet. Hva gjør dere for å få en litt mer spennende hverdag..?

Er jeg slem fordi jeg føler slik jeg føler? Jeg elsker det å være mamma og nyter hver dag med den lille.. men jeg savner noe i hverdagen..

Anonym poster: 665f4bdce39d5e9e26727be4c93f7918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte med puslespill :P Det høres kanskje veldig kjedelig å lite spennende ut, men jeg ble helt hekta. Det er kjempe gøy! :D

Anonym poster: b98bb92d612eca914f5b36fe0528c0f7

Skrevet

Hva med å begynne på trening der du tar med baby i sal? ELler babysvømming? Eller babysang? Eller prøver å komme inn i en barselgruppe? :)

Anonym poster: 34fc3a759a7fe2fbcde36fa6a489ff7c

Skrevet

Hadde det på akkurat samme viset. Jeg begynte å spille wow haha

Skrevet

Jeg begynte på babyrytmikk på kulturskolen da ungene var mellom 3 og 4 mnd gamle, det var kjempekoselig. Der var vi en gjeng mammaer som møttes med babyene våre også var det sang, dansing med baby på armen, div leker, musikk o.l. Ungene var jo helt utslitt etterpå og sov godt i 2-3 timer i vogna, da gikk en gjeng av oss mammaene på cafe og tok en kopp kaffe.

Gikk også på biblioteket, der har de en dag i uken hvor de har høylesning for barn på formiddagen. Liv og røre, gjerne en barnehage som stikker innom, hjemmeværende mødre o.l. Jeg brydde meg ikke om at min baby var for liten til å skjønne noen ting, jeg satt der med ungen på fanget og kom i snakk med både foreldre og barn.

Her er det også babysang i menigheten en formiddag i uken, og på Røde kors huset har de barselkafe en formiddag i uken for hjemmeværende mødre som vil ut og treffe folk. Hør med helsesøster om hva som finnes i ditt nærmiljø, de har gjerne god oversikt over sånt.

Anonym poster: 96581d1c619dd66472b0ded75aba7b28

Skrevet

Jeg begynte på babyrytmikk på kulturskolen da ungene var mellom 3 og 4 mnd gamle, det var kjempekoselig. Der var vi en gjeng mammaer som møttes med babyene våre også var det sang, dansing med baby på armen, div leker, musikk o.l. Ungene var jo helt utslitt etterpå og sov godt i 2-3 timer i vogna, da gikk en gjeng av oss mammaene på cafe og tok en kopp kaffe.

Gikk også på biblioteket, der har de en dag i uken hvor de har høylesning for barn på formiddagen. Liv og røre, gjerne en barnehage som stikker innom, hjemmeværende mødre o.l. Jeg brydde meg ikke om at min baby var for liten til å skjønne noen ting, jeg satt der med ungen på fanget og kom i snakk med både foreldre og barn.

Her er det også babysang i menigheten en formiddag i uken, og på Røde kors huset har de barselkafe en formiddag i uken for hjemmeværende mødre som vil ut og treffe folk. Hør med helsesøster om hva som finnes i ditt nærmiljø, de har gjerne god oversikt over sånt.

Må kanskje legge til at jeg er innflytter på mannens hjemsted, så jeg kjente jo ingen og var helt nødt til å oppsøke steder hvor man kan bli kjent med folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...