Gå til innhold

Hvor mye spiser deres 4 åringer, og hvor mye veier de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som er småspist. Spiser aldri mer enn ei lita skive til frokost, lunsj og middag. Ikke alltid hun spiser hele skiva heller. Hva hun spiser til middag varierer, men er småspist der også. Det jeg legger merke til er at hun flyr så ofte på do, har avføring nesten hver gang. Det er mye som kommer også. Så føler det ikke er samsvar mellom det hun spiser og det som kommer ut, tar hun til seg noe næring liksom?? Men hun er i normalt hold vil jeg si, veier 16-17 kilo og er ikke spesielt tynn.

Anonym poster: 39d5ce60646591fe7147d0b8adc2431d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skive til frokost og lunsj ville jeg vært godt fornøyd med! Jeg har en jente som er virkelig småspist, hun er også tynn for alderen; 14 kg, 104 cm, men frisk og rask og har alltid vært sånn så bekymrer meg ikke :)

Anonym poster: e7d93bffcd250afbd584e06fa77a4abf

Skrevet

Har en gutt som blir 4 år om 3 mnd. Han spiser ett knekkebrød eller en liten skive til frokost, til lunsj spiser han en liten bolle havregrøt/ eller en skive eller ett knekkebrød/ eller en banan/eple. i bhg har de mellommåltid 14:30 da spiser han litt frukt og halvt knekkebrød. Til middag spiser han liten porsjon, (ca en potet en kvart kjøtt, ikke så glad i grønnsaker, litt saus. spiser mye hvis vi har laks med potet, kylling og ris, fiskegrateng eller pannekaker) kan spise to pannekaker hvis han vil :-) Kvelds er ett knekkebrød eller en skive, avogtil en youghurt i tillegg.

Anonym poster: 6c24b39f6cb8b0761c337aabde854421

Skrevet

Han er forresten 106 cm og 17 kg, helt på gjennomsnittet

Anonym poster: 6c24b39f6cb8b0761c337aabde854421

Skrevet

Min 4-åring er 17 kg, vet ikke hvor lang hun er men tror ikke hun er så lang som 110 cm enda.

Hun spiser ganske godt synes jeg, i går hadde hun en helt normal dag og spiste da:

Frokost: 2 skiver.

Første måltid i barnehagen: 1 skive

Andre måltid i barnehagen: 1 skive og et eple.

Middag: En tacolefse med salat, grønnsaker og revet ost, pluss et tacoskjell med salat, grønnsaker og ost (hun bestemte seg plutselig i går for at i dag likte hun ikke kjøttdeig ;))

Kvelds: Litt popcorn og en liten skål med druer.

Hun bæsjer stort sett en gang om dagen, men hopper av og til over en dag. Bæsjet flere ganger om dagen tror jeg aldri jeg har opplevd at hun har gjort.

Anonym poster: 85f1c61bbf706db6af4c5cea25402e47

Skrevet

Min blir 4 om et par mnd.

Er litt sær i matveien og inntaket varierer mye.

Kan spise fra 1-4 skiver til frokost. Samme til lunsj.

Middag er et problem. Har starter aldri av seg selv, men når han kommer i gang kan han spise bra. Litt etter hva middagen består av.

Kvelds består av ei skive eller to eller en yoghurt.

Så spiser han frukt mellom lunsj og middag.

Er ca 100 cm og 15 kg.

Skrevet

Skjønner at jenta mi spiser helt gjennomsnittlig og veier helt greit. Bare synes det er rart at det kommer så mye ut når hun spiser så lite, men hun har vel bare en veldig rask fordøyelse kanskje. Hun er jo stort sett frisk og rask, så noe næring må hun da ta til seg ;)

HI

Anonym poster: 265e2e6b81df14f7b6d784a18a3ed77c

Skrevet

Jenta vår ble er 4 og 2 mnd. Hun er 16kg og 110 høy.

Hva hun spiser varierer veldig, men sånn ca:

Frokost 1 skive

Lunsj 1-2 porsjoner havregrøt

Frukt

Middag 1 fiskefilet, 1 kyllinglår e.l. og tilbehør. Spiser minimalt med potet, men spiser mye grønnsaker.

Kvelds 1-2 brødskiver

Anonym poster: 3ad1e63352ac81a6859e6ad670a656df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...