Tuttelura881 Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Har ditt barn hatt dette!? Hvor lang tid tok det før han/hun ble frisk ?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Hånd fot og munnsyke mener du? Jeg husker ikke hvor lenge hun var syk. Ca. En uke, tror jeg. Den verste uken i mitt liv. Anonym poster: 205ca88ea812b143b396f996f46209eb
Tuttelura881 Skrevet 6. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2013 Ja mente det, litt i zombie land! Har nesten ikke sovet på fem dager. Siden den lille våkner ofte på natten. Skriker på grunn av at han har ondt i munnen. Og blør ifra tannkjøttet! Fins det noe man kan smørre på? For og lindre?
.Lillemy. Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Min gutt hadde det en uke ca, men han var lite plaget da, hadde kun prikken under føttene og på hendene, og noen rundt munnen, men ingen inni munnen. Hjelper det med paracet?
Tuttelura881 Skrevet 6. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2013 Virke som han klør sæ i munnen på natta.. Før han har vært rødere og mer opphoven i munnen tidligere! Så han får ikke direkte ondt før han begynner og klør og blør :-/ Da dagen er han helt fin, men sliter med og få mat i han!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Man kan smøre på xylocain gel i munnen, men du må ha resept fra lege. Anonym poster: 5781070ec6ecefcabdb2dd97666da7f8
Gjest Vicky Pollard Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Du får en salve på apoteket, men tror du må ha resept. Gi paracet til natta. Helt vanlig å ikke få i seg mat med blødende blemmer i munnen. Gi nan, som gir mye næring, yoghurt og kanskje is om barnet er stort nok til det. Du får kjøpt energidrikk til barn på apoteket.
skinnfilla Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Huff det er grusomt! Mener det varte i en uke , så mistet hun huden på hendene og føttene. Neglene datt også av... Den var ikke noe særlig, vondt og sårt for de. Men gi paracet som smertestillende , det hjalp her. God bedring!
Gjest Vicky Pollard Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Huff det er grusomt! Mener det varte i en uke , så mistet hun huden på hendene og føttene. Neglene datt også av... Den var ikke noe særlig, vondt og sårt for de. Men gi paracet som smertestillende , det hjalp her. God bedring! Åmigådd, neglene også!? Stakkar. Mine har også hatt det, men ikke så voldsomt utbrudd...
Tuttelura881 Skrevet 6. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2013 Han har heldigvis bare i munnen! Er gammel nok til og spise is men han har allerede levd på det og oboy i mange dager.. Men skjønner at det er vanskelig og spise med blødende tannkjøtt Hi
skinnfilla Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Huff det er grusomt! Mener det varte i en uke , så mistet hun huden på hendene og føttene. Neglene datt også av... Den var ikke noe særlig, vondt og sårt for de. Men gi paracet som smertestillende , det hjalp her. God bedring! Åmigådd, neglene også!? Stakkar. Mine har også hatt det, men ikke så voldsomt utbrudd... i know! Gikk med plaster på alle fingre og tær etter en uheldig episode med hekting i genseren.....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Min sønn hadde det når han var 3 år. Det klødde noe infernalsk i hender og under fotsålene i 3-4 daget. Stakkars... syntes så synd i han. Noen prikker i munnen og. Det gikk over etter ca en uke. Anonym poster: 65e1615fdc6a3a3617ddb496ef77010a
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 6. april 2013 #13 Skrevet 6. april 2013 Ungene var bare syke i en dag eller to. De hadde utslett rundt og inni munnen, på hender, føtter og rompa.
Light of my life Skrevet 6. april 2013 #14 Skrevet 6. april 2013 Min lille hadde det rett over nyttår. Varte 3-4 dager. Hun var tydlig plaget med munnen så vi brukte litt Bongella (ala Dentinox, men kjøpt i utlandet); det lindret litt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #15 Skrevet 6. april 2013 Gutten min har hatt det to ganger, han slet mest med høy feber. Anonym poster: 0e2f21760d6781115e668faeab17ee4d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Nr 2 har hatt det to ganger ved 2,5 år og 5 pr. Hardest rammet i munnen. Bedre etter 1 helvetesuke. Nr 2 hadde det da Hun var 4. Hun sov og spiste heller ikke på en uke. På dag 8 snakket hun igjen for første gang på flere dager. Hun hadde for vondt til å klare å gråte ordentlig også. Hadde alarm på hver time på natta. Skylte munnen for å flyvert smertene. + hun fikk paracet og Ibux. Nr 3 hadde det samtidig med nr 2 nå i februar. Han var 2. Lite plaget. Anonym poster: f172011d90ac409012637a5808066aa0
Tuttelura881 Skrevet 6. april 2013 Forfatter #17 Skrevet 6. april 2013 Takk for gode svar Har kjøpt inn dentinox, virker som det gjor susen her! Har fått litt middag og frukt i ungen så den blir med på soverommet i natt kanskje man får seg ei go natts søvn Heldigvis til nå har han bare hatt utbrudd i munnen! Satser på at det holder seg sånn! Hvor lang tid holdt dere barna hjemme ifra barnehagen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå