Gå til innhold

Erfarne mødre! Jeg trenger råd!

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

I kveld har gutten min på 2,5 (endelig) fått dreisen på å hoppe ut av sprinkelsenga, så det var helt sirkus her i kveld. Endte med at jeg la meg.i dobbeltsenga sammen med ham. Sukk...får vel dra ut på leiting etter stor seng til ham i morgen. Og stålsette meg for hurlumhei noen kvelder...er så redd for hva han kan finne på i nattens mulm og mørke. Han våkner alltid om natten, og er en sånn uredd Emil i Lønneberget-gutt som alltid har så mange gode ideer...hjelp...det var mye tryggere å ha ham i sprinkelsenga kjenner jeg...tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo se om du finner sprinkelseng med lokk?

Men sånn seriøst, så har samme greia, skikkelig aktiv gutt på 2.5 år som i 1 års tid har kommet seg ut av sprinkelseng. Vår løsning er at vi har han på vårt rom av frykt for hva han kan finne på om han står opp uten tilsyn... Senga hans er plassert slik at han må klatre over oss for å kom,e seg ut - et lite fengsel rett og slett.

Anonym poster: 51aed7050c65b65ccd32d5872a51be40

Skrevet

Ligger han på egent rom? Kjøp en storguttseng, og sett opp en trappegrind i døråpningen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Nei, han sover inne hos oss pga hyppige oppvåkninger om natta, jeg orker bare ikke å gå fra rom til rom flere ganger om natten, sover dårlig nok fra før ;)

Planen var egentlig at han skulle flytte på eget rom snart likevel, men jeg vet rett og slett ikke om jeg tar sjansen...trappegrind i døra var ikke så dumt, men da kan han ikke ha noen leker eller sånt på rommet som han jan stå på. Han klatrer opp på hva som helst for å nå tak i ting, så jeg tror det ville blitt enkelt for ham å klatre over.

Jeg lurer på om jeg skal la ham bruke sprinkelsenga litt til, selv om han klatre ut. Problemet er at han både i går og i morges har falt og slått seg på vei ut av den, og det er jo skummelt. Ikke at han lærer å holde seg i ro av den grunn....

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sprinkelseng med lokk hadde vært noe ja :P

Skrevet

Du får kjøpe en Phil&Ted's reiseseng. Den er det lokk på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...