Gå til innhold

Ikke natteskrekk, men nattetrass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver natt våkner toåringen og raser fordi jeg ikke vil gjøre alt han ber om. Den siste timen har det handlet om at han nekter å sove før jeg åpner trappegrinda. Det sier seg selv at det ikke går. Han hyler etter åpen dør, lukket dør, forbanna for at vannkoppen er i senga, forbanna for at den ikke er det. Og så skal mamma helst sove stående i døra. Piss! Hvis jeg står her tar det flere timer og knirkinga i gulvet kan få det til å starte på nytt. Hvis jeg går har jeg et barn som kaster alle ting på gulvet, kler av klær og bleie og raser i en time før han sovner i utmattelse av å være forlatt og sint. Hva koster faens sovekaren???

Anonym poster: bec937d4245c1fcce1de27a49d5a339e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om stå og se på eller forlate han ikke funker, hva med å prøve noe helt annet? Som å ta han på fanget og hjelpe han å skifte fokus, synge litt, lese en bok, hviske stille til han? Det å trøste en rasende og trøtt toåring er ikke å belønne oppførselen, det er å hjelpe han ut av en følelsemessig tilstand som ikke gjør han noe godt.

Å gjøre det samme gang på gang og forvente et annet resultat er i beste fall imponerende optimistisk, men når ting ikke virker - så virker de ikke. Jeg ble kjempeirritert på moren min en gang jeg strevde med å få en av ungene til å roe seg og sove. Jeg telte konstant til 10 inni meg, og var temmelig oppgitt og sliten. Så kom moren min, løftet ungen ut av senga og begynte å kile og tulle med han. Jeg holdt å å sprekke av at hun hauset opp en allerede overtrøtt og hyper unge, men det var akkurat det som skulle til. 3-4 minutter med tøys og tull, og så roe seg ned igjen, og så sovnet trollungen. Jeg gjentok suksessen i tilsvarende situasjoner et par ganger, og det virket hver gang.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Haha, det skal jeg prøve en gang!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Har en sønn på 1 1/2 år som har litt av det samme, skal jammen prøve tipset ovenfor her.!:) kjønnet att det erfrustrerende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...