Anonym bruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Hver natt våkner toåringen og raser fordi jeg ikke vil gjøre alt han ber om. Den siste timen har det handlet om at han nekter å sove før jeg åpner trappegrinda. Det sier seg selv at det ikke går. Han hyler etter åpen dør, lukket dør, forbanna for at vannkoppen er i senga, forbanna for at den ikke er det. Og så skal mamma helst sove stående i døra. Piss! Hvis jeg står her tar det flere timer og knirkinga i gulvet kan få det til å starte på nytt. Hvis jeg går har jeg et barn som kaster alle ting på gulvet, kler av klær og bleie og raser i en time før han sovner i utmattelse av å være forlatt og sint. Hva koster faens sovekaren??? Anonym poster: bec937d4245c1fcce1de27a49d5a339e
Himmel og hav Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Om stå og se på eller forlate han ikke funker, hva med å prøve noe helt annet? Som å ta han på fanget og hjelpe han å skifte fokus, synge litt, lese en bok, hviske stille til han? Det å trøste en rasende og trøtt toåring er ikke å belønne oppførselen, det er å hjelpe han ut av en følelsemessig tilstand som ikke gjør han noe godt. Å gjøre det samme gang på gang og forvente et annet resultat er i beste fall imponerende optimistisk, men når ting ikke virker - så virker de ikke. Jeg ble kjempeirritert på moren min en gang jeg strevde med å få en av ungene til å roe seg og sove. Jeg telte konstant til 10 inni meg, og var temmelig oppgitt og sliten. Så kom moren min, løftet ungen ut av senga og begynte å kile og tulle med han. Jeg holdt å å sprekke av at hun hauset opp en allerede overtrøtt og hyper unge, men det var akkurat det som skulle til. 3-4 minutter med tøys og tull, og så roe seg ned igjen, og så sovnet trollungen. Jeg gjentok suksessen i tilsvarende situasjoner et par ganger, og det virket hver gang.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Haha, det skal jeg prøve en gang!
May92 Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Har en sønn på 1 1/2 år som har litt av det samme, skal jammen prøve tipset ovenfor her.! kjønnet att det erfrustrerende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå