Gå til innhold

Leier/ eier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her leier bolig og hvor mange eier bolig? Hva eier/ leier dere og hvorfor eier/ leier dere?

Anonym poster: 0ba6864eebf45035031a1bdd0adb16c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eier fordi det er sløsing å leie når du har råd til eget.

Skrevet

Leier fordi jeg tjener for lite til å få lån

Anonym poster: dfe93dfe6eea14f90563bed3809e7d83

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Eier enebolig. Flyttet litt utenfor byen, og da fikk vi enebolig på over 300 kvm til nesten samme pris som den gamle leiligheten vår på 52 kvm.

Skrevet

Eier hus

Leilighet for utleie

Leilighet på fjellet

Eier fordi vi tjener mye og det ville vært uøkonomisk å leie

Pris utleie ii tilsvarende hus vi bor i koster ca 25000 pr.mnd.

Lån koster 15000 før skattefradrag.

Vi jobber innen eidndom og har gjort gode investeringer.

Synes det er veldig leit at unge, soesielt enslige, har vanskeligheter med å komme seg inn i boligmarkedet i dag..

Anonym poster: d6fe36b8e36bd2f11c3a0c8a175c18bd

Skrevet

Flere? Regner med vi må leie og gruer meg litt så lurer på om mange leier og om dere har gode erfaringer med det.

Anonym poster: 0ba6864eebf45035031a1bdd0adb16c5

Skrevet

Leier, fordi vi begge har vært Studenter frem til nå og ikke fått lån. Pga familie bor vi i en by med svinehøye boligpriser, så det blir nok enda noen år til vi får råd til stort nok boliglån.

Ingen dårlige erfaringer, leid sammen i 6 år, fått to barn, flyttet to ganger på den tiden - begge pga plassmangel.

Anonym poster: 5cf076590f9bb514ab808d812ab242ad

Skrevet

eier. Det lønner seg økonomisk og så er det MITT! jeg kan gjøre akkurat som jeg vil, uten å måtte ta hensyn til noe/noen andre:)

Skrevet

Vi kjøpte bolig mens mannen studerte og jeg var nyutdannet. Har spart penger mens vi studerte som vi brukte til egenkapital. Klarte å spare 100 000 uten tilleggsjobb, samt at vi fikk låne 100 000 av familien. Hadde 1 barn da vi fikk lån, har tre nå. Kjøpte stor leilighet i Trondheim som vi har totalrenovert. Nå har den steget 700 000 i verdi. :)

Anonym poster: a51d56bd6f7fe53a127c56e87b31d25e

Skrevet

Leier, fordi det er vanskelig for enslige forsørgere å få høyt nok lån til å kjøpe leilighet. Men nå har moren min sagt at hun vil være medlånetaker. Så nå ordner det seg forhåpentligvis :)

Anonym poster: 3aaf753540fedade15b8b7371da2d4bb

Skrevet

Leier. Fordi vi ikke ønsker å bli boende her vi bor, men har ikke råd til å flytte ennå.

Skrevet

Eier - kjøpte rekkehus i fjor sommer. Eide hver vår leil før det. Eier fordi det lønner seg ;)

Skrevet

Leier da begge holder på å betale ned gammel gjeld og vi da ikke får boliglån

Anonym poster: 0f79eaf31c95d538a349d9f8515a7bb9

Skrevet

Leier. Fordi vi er unge og studerer, så vi får ikke lån til å kjøpe noe. Men håpet er å få kjøpt om ikke lenge, for det er så utrolig dyrt å leie. Jeg vil ha noe eget som jeg kan bestemme over, og ikke mange regler på hva vi ikke får gjøre (frks, ikke henge opp bilder, ikke male, ikke parker der og her, ikke dyr, ikke ditt og ikke datt).

Skrevet

Eier fordi eksen og jeg kjøpte hus sammen. Leier fordi han bor i huset frem til skiftet blir foretatt. Først da får jeg EK til å kunne kjøpe noe nytt.

Anonym poster: e5c76617435d2cd4a56e8d8e6f955622

Skrevet

Eier, rett og slett fordi vi ikke gidder å sløse bort penger på å leie når vi kan eie :)

Skrevet

Eier.

Vi er 38 og 42 år gamle så det det er kanskje ikke så rart at vi har kommet såpass langt i livet at vi eier egen bolig...

Kjøpte vår første bolig sammen da vi var 25 og 29 år gamle, da kjøpte vi et billig hus som vi pusset opp, solgte med fortjeneste og brukte det som egenkapital til huset vi bor i nå.

Anonym poster: d8666c9a8555c3e7d950bab7cda9cb0d

Skrevet

Eier enebolig, hytte og leilighet vi leier ut.

Vi eier fordi det er lønnsomt.

Skrevet

Har leid fram til nå, har akkurat kjøpt andelsrekkehus. Har ikke hatt råd til å kjøpe før rett og slett. Hadde egentlig ikke nok i egenkapital nå heller, men fikk lån i husbanken til resten, så da kunne vi kjøpe.

Valgte å kjøpe nå siden vi har råd til å dekke lånet og ville heller betale til oss selv enn diberse huseiere. Dessuten venter vi barn nr. 2 og trengte mer plass uansett, så da ville vi roe oss i eget hus :)

Anonym poster: c871a77df75cb057502de80310b31224

Skrevet

Jeg leier leilighet til meg og datteren min. Leier fordi jeg ikke har egenkapital.

Skrevet

Eier vårt 2 hus. Første hus kjøpte vi som 22 åringer. 2 huset kjøpte vi i fjor. Det er vel takket samboer siden jeg har minimal inntekt og han god.

Har aldri leid.

Bor i by. Stavanger...dyyyr by, men verdt det pga beliggenhet. Kunne aldri bodd på "landet"

Anonym poster: 42a6c74434c021b9ee98cb24766ae9dc

Skrevet

Vi eier i og med at vi har råd til det, bor i rekkehus som har steget 1 mill i verdi siden vi flyttet inn for 5 år siden :) Har man muligheten til å eie er jo det mest økonomisk, men det vet vel de fleste :)

Skrevet

Eier hus,fordi det er mest gunstig på sikt.

Har utleieleilighet på 80kvm over garasjen også.

Anonym poster: 8361509afcd37a2401c8113cf5592922

Skrevet

Leier. Forhåpentligvis eier vi iløpet av året, for nå er økonomien på plass til å kjøpe, venter bare på huset vårt :)

Skrevet

Leier enebollig.

Pga vi ikke vil kjøpe her vi bor nå, leier veldig billig, god måte å spare egenkapital, og pga jobb/sole situasjon er dette den beste løsningen for oss akkurat nå.

Anonym poster: 83ac325c59d27ae537828c08d89d63a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...