Gå til innhold

Er dette vanlig på intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på intervju for noen dager siden og ble "grillet". Var jo forberedt på å bli spurt om det meste, men er det virkelig vanlig å gå gjennom vitnemål både fra videregående og høyskole, karakter for karakter? Har alltid fått høre at arbeidsgiverne sjelden bryr seg så veldig om karakterene så lenge de ser ok ut..

Anonym poster: 84efc1b7bd845812904f7dafddc64416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres drøyt ut. Jeg har ikke engang vært på intervju for min faste stilling og jeg er adjunkt....

Anonym poster: 1657df2a966bd51477aaabf345b131e9

Skrevet

Meget spesielt spør du meg...

Anonym poster: c457517580011b8f1464bab13449e6a9

Skrevet

Nei, det høres merkelig ut. Med mindre du er helt nyutdannet er karakterer mindre relevant enn erfaring.

Skrevet

Det hørtes underlig ut! Har selv jobbet med rekruttering, og vi gjør det ikke slik. Hvis noen fag er svært relevante for jobben, spør vi om hva kandidaten mener er årsaken til spesielt gode/ dårlige resultater, men ellers snakker vi generelt om hvilke fag de likte best/ dårligst og hvorfor, samt hva de selv mener de har lært faglig og personlig i studietiden.

Anonym poster: 40301e72e46530b0e4e8604a15ce6887

Skrevet

Da jeg jobbet for vikarbyrå så ble jeg grillet på alt fra fravær til karakterer.. men ikke senere.

Gjest overlord
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig.

Har opplevd at karakterene har vært et tema, men ikke at man tar for seg karakterene i ett og ett fag.

Skrevet

Har selv rekruttert nyutdannede fra NHH, BI etc, og da har vi snakket om karakterer fra studiene som var spesiellt relevante for stillingen. Men å gå igjennom gamle vitnemål i detalj høres jo bare helt fjernt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...